AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #1 Del Skrevet 27. november 2024 Var på legekontoret for å sette vaksien. Hadde på forhånd snakket med de angående hvilken vaksine jeg ønsket, og om denne var inne. Noe jeg fikk klarsignal for Snakket med legesekretær, sa at jeg kom for å sette vaksine, og hvilken. Bostrix, ( kikhoste, difteri og stivkrampe) En sykepleier satte vaksinen på meg. Dagen etter ville jeg sjekke med Helse Norge, om alle mine vaksiner var registert. Har tatt noen tidligere i høst også Fikk sjokk , da det sto at det var satt Hepatitt A og Hepatitt B vaksine på legekontoret Jeg tok kontakt med legekontoret, både via melding (elektronsik), og pr tlf ,da tlf tiden åpnet. Damen jeg snakket med , (samme som jeg snakket med før vaksinen ble satt,) beklaget dette veldig, Hun hadde allerede lest meldingen.Hun sa at legen hadde fått meldingen jeg sendte, og at rett vaksine var satt, men at feil vaksine ble registret Jeg lurer på dette med batchkode? er det mulig å legge til denne koden på feil vaksine., når man registerer vaksinen? Er det noen her som jobber med registering av vaksiner, som vet om dette er mulig? Kjenner jeg fremdelse ikke er trygg på at rett vaksine er satt, før jeg har flere svar. Ble den dobbeltkontrollert? Jeg skal ta kontakt med legen, igjen for å høre hvordan dette skjedde. Ville bare høre her inne om noe har erfaring rundt dette med Bacht kode og reigistering av vaksine Anonymkode: 38d14...ca7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #2 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Var på legekontoret for å sette vaksien. Hadde på forhånd snakket med de angående hvilken vaksine jeg ønsket, og om denne var inne. Noe jeg fikk klarsignal for Snakket med legesekretær, sa at jeg kom for å sette vaksine, og hvilken. Bostrix, ( kikhoste, difteri og stivkrampe) En sykepleier satte vaksinen på meg. Dagen etter ville jeg sjekke med Helse Norge, om alle mine vaksiner var registert. Har tatt noen tidligere i høst også Fikk sjokk , da det sto at det var satt Hepatitt A og Hepatitt B vaksine på legekontoret Jeg tok kontakt med legekontoret, både via melding (elektronsik), og pr tlf ,da tlf tiden åpnet. Damen jeg snakket med , (samme som jeg snakket med før vaksinen ble satt,) beklaget dette veldig, Hun hadde allerede lest meldingen.Hun sa at legen hadde fått meldingen jeg sendte, og at rett vaksine var satt, men at feil vaksine ble registret Jeg lurer på dette med batchkode? er det mulig å legge til denne koden på feil vaksine., når man registerer vaksinen? Er det noen her som jobber med registering av vaksiner, som vet om dette er mulig? Kjenner jeg fremdelse ikke er trygg på at rett vaksine er satt, før jeg har flere svar. Ble den dobbeltkontrollert? Jeg skal ta kontakt med legen, igjen for å høre hvordan dette skjedde. Ville bare høre her inne om noe har erfaring rundt dette med Bacht kode og reigistering av vaksine Anonymkode: 38d14...ca7 Her er det åpenbart noe som ikke stemmer. Vaksine mot Kikhoste, stivkrampe og difteri, er nå leveringsvansker på og har vært det en del uker, så den har du neppe fått satt. Kikhoste, stivkrampe, difteri og polio er det som har vært mulig å skaffe de siste ukene. Vanligvis så får og pasienten resept, henter og betaler vaksinen selv på apoteket og tar den med til lege/legevakt/ helsepersonell for å få satt vaksinen. Hvorfor er ikke dette gjort? Da hadde det jo ikke vært tvil om hva som ble satt. (Jeg gjorde dette selv for kort tid siden). Et vanlig legekontor har heller ikke normalt sett hepatitt vaksiner liggende på kontoret. Så hva har egentlig skjedd her? Er dette et tulleinnlegg, for å provosere til debatt? Jeg er i tvil om seriøsiteten her. Anonymkode: bb2b8...f8e 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #3 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her er det åpenbart noe som ikke stemmer. Vaksine mot Kikhoste, stivkrampe og difteri, er nå leveringsvansker på og har vært det en del uker, så den har du neppe fått satt. Kikhoste, stivkrampe, difteri og polio er det som har vært mulig å skaffe de siste ukene. Vanligvis så får og pasienten resept, henter og betaler vaksinen selv på apoteket og tar den med til lege/legevakt/ helsepersonell for å få satt vaksinen. Hvorfor er ikke dette gjort? Da hadde det jo ikke vært tvil om hva som ble satt. (Jeg gjorde dette selv for kort tid siden). Et vanlig legekontor har heller ikke normalt sett hepatitt vaksiner liggende på kontoret. Så hva har egentlig skjedd her? Er dette et tulleinnlegg, for å provosere til debatt? Jeg er i tvil om seriøsiteten her. Anonymkode: bb2b8...f8e Helt vanlig at legekontor har vaksiner spesielt på mindre steder. Anonymkode: 595ad...efc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #4 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her er det åpenbart noe som ikke stemmer. Vaksine mot Kikhoste, stivkrampe og difteri, er nå leveringsvansker på og har vært det en del uker, så den har du neppe fått satt. Kikhoste, stivkrampe, difteri og polio er det som har vært mulig å skaffe de siste ukene. Vanligvis så får og pasienten resept, henter og betaler vaksinen selv på apoteket og tar den med til lege/legevakt/ helsepersonell for å få satt vaksinen. Hvorfor er ikke dette gjort? Da hadde det jo ikke vært tvil om hva som ble satt. (Jeg gjorde dette selv for kort tid siden). Et vanlig legekontor har heller ikke normalt sett hepatitt vaksiner liggende på kontoret. Så hva har egentlig skjedd her? Er dette et tulleinnlegg, for å provosere til debatt? Jeg er i tvil om seriøsiteten her. Anonymkode: bb2b8...f8e Det kan jo hende legekontor gjør forskjellig? Jeg tok den kikhoste-difteri-stivkrampe-polio for 6 år siden, da hadde de den på legekontoret. Mulig det er annerledes nå da. Anonymkode: c3472...3fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #5 Del Skrevet 27. november 2024 I vårt system kommer sist brukte batch-kode automatisk inn når vi velger vaksine vi vil registere. Så om det da velges feil vaksine (kan velge i en «rullegardin» så mulig å bomme hvis en ikke dobbeltsjekker) så kan også en batch-kode følge med. Denne koden burde selvsagt blitt sjekket opp mot vaksinen som ble gitt da. Men det kan ha gått fort i svingene uten at det er noe full god unnskyldning. Anonymkode: ac921...2c5 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #6 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Helt vanlig at legekontor har vaksiner spesielt på mindre steder. Anonymkode: 595ad...efc Det er vanlig å ha inne stivkrampe, som er hyppig i bruk ifm skader. Det er derimot ikke vanlig at legekontor har hepatittvaksiner liggende, både fordi bruken er begrenset, men også fordi holdbarheten er relativt kort. Ts av grunnen jeg har skrevet over vil jeg tro det er en feilregistrering, og skulle det være feil er det ingen fare. Anonymkode: ea2ac...42c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #7 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Her er det åpenbart noe som ikke stemmer. Vaksine mot Kikhoste, stivkrampe og difteri, er nå leveringsvansker på og har vært det en del uker, så den har du neppe fått satt. Kikhoste, stivkrampe, difteri og polio er det som har vært mulig å skaffe de siste ukene. Vanligvis så får og pasienten resept, henter og betaler vaksinen selv på apoteket og tar den med til lege/legevakt/ helsepersonell for å få satt vaksinen. Hvorfor er ikke dette gjort? Da hadde det jo ikke vært tvil om hva som ble satt. (Jeg gjorde dette selv for kort tid siden). Et vanlig legekontor har heller ikke normalt sett hepatitt vaksiner liggende på kontoret. Så hva har egentlig skjedd her? Er dette et tulleinnlegg, for å provosere til debatt? Jeg er i tvil om seriøsiteten her. Anonymkode: bb2b8...f8e Dette er ikke et tulle innlegg. De hadde altså Boostrix inne https://www.felleskatalogen.no/medisin/boostrix-glaxosmithkline-546930 Anonymkode: 38d14...ca7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #8 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): I vårt system kommer sist brukte batch-kode automatisk inn når vi velger vaksine vi vil registere. Så om det da velges feil vaksine (kan velge i en «rullegardin» så mulig å bomme hvis en ikke dobbeltsjekker) så kan også en batch-kode følge med. Denne koden burde selvsagt blitt sjekket opp mot vaksinen som ble gitt da. Men det kan ha gått fort i svingene uten at det er noe full god unnskyldning. Anonymkode: ac921...2c5 Takk hilsen TS Anonymkode: 38d14...ca7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #9 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er vanlig å ha inne stivkrampe, som er hyppig i bruk ifm skader. Det er derimot ikke vanlig at legekontor har hepatittvaksiner liggende, både fordi bruken er begrenset, men også fordi holdbarheten er relativt kort. Ts av grunnen jeg har skrevet over vil jeg tro det er en feilregistrering, og skulle det være feil er det ingen fare. Anonymkode: ea2ac...42c Takk . TS Anonymkode: 38d14...ca7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #10 Del Skrevet 28. november 2024 Batchkoden føres inn manuelt i våre systemer iallefaøl, så den kan godt tilhøre boostrix selv om hepatitttvaksine er registrert. Det er mulig å rette opp vaksiner i etterkant, regner med de fikser det! Anonymkode: c3f52...b81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #11 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Her er det åpenbart noe som ikke stemmer. Vaksine mot Kikhoste, stivkrampe og difteri, er nå leveringsvansker på og har vært det en del uker, så den har du neppe fått satt. Kikhoste, stivkrampe, difteri og polio er det som har vært mulig å skaffe de siste ukene. Vanligvis så får og pasienten resept, henter og betaler vaksinen selv på apoteket og tar den med til lege/legevakt/ helsepersonell for å få satt vaksinen. Hvorfor er ikke dette gjort? Da hadde det jo ikke vært tvil om hva som ble satt. (Jeg gjorde dette selv for kort tid siden). Et vanlig legekontor har heller ikke normalt sett hepatitt vaksiner liggende på kontoret. Så hva har egentlig skjedd her? Er dette et tulleinnlegg, for å provosere til debatt? Jeg er i tvil om seriøsiteten her. Anonymkode: bb2b8...f8e Jeg har akkurat tatt kikhoste, stivkrampe og difteri,den hadde de inne på kontoret. De hadde begge inne og det ble dobbeltsjekket. Så noen har dem jo. Anonymkode: d8cdd...8a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #12 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Her er det åpenbart noe som ikke stemmer. Vaksine mot Kikhoste, stivkrampe og difteri, er nå leveringsvansker på og har vært det en del uker, så den har du neppe fått satt. Kikhoste, stivkrampe, difteri og polio er det som har vært mulig å skaffe de siste ukene. Vanligvis så får og pasienten resept, henter og betaler vaksinen selv på apoteket og tar den med til lege/legevakt/ helsepersonell for å få satt vaksinen. Hvorfor er ikke dette gjort? Da hadde det jo ikke vært tvil om hva som ble satt. (Jeg gjorde dette selv for kort tid siden). Et vanlig legekontor har heller ikke normalt sett hepatitt vaksiner liggende på kontoret. Så hva har egentlig skjedd her? Er dette et tulleinnlegg, for å provosere til debatt? Jeg er i tvil om seriøsiteten her. Anonymkode: bb2b8...f8e Det var lovet påfyll av denne vaksinen i uke 47 sist jeg sjekket. Vi er i uke 48 nå så det du skriver her stemmer ikke lenger. AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har akkurat tatt kikhoste, stivkrampe og difteri,den hadde de inne på kontoret. De hadde begge inne og det ble dobbeltsjekket. Så noen har dem jo. Anonymkode: d8cdd...8a6 Ja, det kom en del vaksiner forrige uke, så mange kan få tak i nå. Ikke nødvendigvis apotek som selger en og en dose, men legekontor og Vaksineklinikk som kan kjøpe et visst antall får tak i. Anonymkode: c5dee...867 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #13 Del Skrevet 28. november 2024 Man registrerer både vaksinekode (type vaksine) og batchkode (spesifikk for akkurat den ampullen som ble trukket opp). Vaksinekoden ligger allerede i systemet, og man velger bare riktig kode. Batchkoden trenger ikke "stemme overens" med vaksinekode fordi den ikke er lagt i systemet fra før av, det føres inn manuelt som fritekst. Jeg har ikke de forskjellige vaksinekodene i hodet akkurat nå, men det er lett å velge feil om to vaksiner har veldig lik kode. Jeg har selv registrert feil på denne måten både en og to kaotiske ettermiddager. Heldigvis er det lett å rette opp i det etterpå! 😅 Anonymkode: a76d8...3bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #14 Del Skrevet 28. november 2024 Jeg har også fått registrert hepatitt B vaksine på meg ved en feil da jeg skulle få registrert boostrix polio. Det skjedde for 10 år siden, og jeg oppdaget det ikke før jeg sjekket vaksinasjonskortet en stund etterpå, så det står nå fortsatt der. Men det gjør ingenting siden jeg faktisk er vaksinert mot hepatitt B i ettertid og av den vaksinen må man ta tre doser med riktig tidsintervall og så sjekke antistoff etterpå for å være beskyttet. Anonymkode: cf837...198 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå