AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #41 Del Skrevet 30. november 2024 Catbert skrev (På 27.11.2024 den 22.16): Du høres jo veldig sympatisk ut. Har ingenting i mot sånne som deg ❤️ Det jeg ikke kan fordra med overpositive folk er at de later som om de bryr seg om deg. Spør hvordan helgen var eller om hvordan det går men gir en f i svaret. Har ved noen anledninger lagt ut om helgen min og jeg ser at de bryr seg midt bak og bare vil komme seg videre. SÅ FOR FAEN IKKE SPØR DA! Har etter hvert bare svart at alt er tipp topp og prøver ellers å unngå dem så godt det lar seg gjøre. Jeg liker ærlige folk, folk som sier det som det er, folk som er ekte. For ingen er positive hver jævla dag. De overpositive kollegaene tror også de kommer unna med å være sleipe og dolke kollegaer i ryggen så lenge de er ler og tøyser. Værste sort!!! Jeg spør ofte hva mine kollegaer har gjort i helgen, hva som skjedde i ferien o.l, og vil gjerne høre svarene. Men så har jeg en kollega som ALDRI blir ferdig med sin forklaring. Jeg virker sannsynligvis som jeg ikke ønsker å høre svare fra hen, men når det nærmer seg 10-15 min med utredning fra samme kollega, må jeg bare begynne å jobbe, AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 11.11): Eg er ikkje surpomp men eg veit at ingen er blide ein heil dag, NOKO er feil da. Også den som er tilsynelatende blid , har sine problemer. Det er en fasade! Og så skaper det et inntrykk av at vi skal være roboter og aldri vise følelser I stedet for å klistre på smil kan de VISE ekte empati, bry seg om kollegaer, ta seg tid til en prat. Samme hvor travel en jobb er så finns det et eller annet sted på dagen 3 minutter til en prat. Anonymkode: dabd0...7a2 Jo, det er det mange som er. Mange er positve selv om de står i en vanskelig situasjon. Men jeg har ikke vært borti slike som du beskriver som ikke viser følelser, og ikke tar seg tid til en prat. Mulig jeg har vært veldig heldig med mine kollegaer. Alel kan si det de mener, og vanselige situasjoner kan man også snakke om. Selv har jeg mistet min far i høst, og jeg fikk masse gode ord og medfølelse fra mine kollegaer. Anonymkode: f76c6...0f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #42 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 16.41): Så mange sære mennesker det er her inne. Selvfølgelig er jeg blid og positiv gjennom en arbeidsdag. Det motsatte er i alle fall ikke produktivt. Nå skal vi bytte operativsystem. Jeg synes det er spennende, man lærer noe nytt, og det vil bli bedre på sikt. Jeg anerkjenner at overgangen vil by på noen krevende dager, men det går fint. Likevel så har du de som bare må sutre og klage, til hvilken nytte? Anonymkode: 21814...890 Dersom dere skal over til Helseplattformen, så sier jeg bare Gud være med deg! Da nytter det ikke å "tenke positivt", det kan jeg bare si. Anonymkode: 3e1b2...f34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #43 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 11.50): Du lurer deg selv. Jeg er en menneskekjenner og vet. Du kan bruke den positive energien på andre ting enn å bare smile da, DET er poenget. For om du flyr rundt og stresser og fremdeles smiler, så er det noe som skurrer. Anonymkode: dabd0...7a2 Hæ? Hva er det du snakker om? Jeg kan stresse som fy, men smile gjør jeg stort sett likevel. Det straffer meg jo bare dobbelt hvis jeg skal både være stresset, OG være nedfor. Stresset blir uansett langt mer overkommelig på den måten, og varer nok kortere også. Så hva er det som skurrer der egentlig? Anonymkode: 57b67...83d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå