Gå til innhold

Kollegaer som er glad og positiv hele tiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om kollegaer som alltid er i godt humør? Jeg er den kollegaen som ler og smiler hele tiden, selv om jeg har en dårlig dag så er det et valg jeg tar. Jeg er en veldig stille og sjenert person, men prøver alltid å være positiv. Jeg tar ikke så mye plass da.

Syntes dere det blir for mye med sånne kollegaer? Og hvor går grensen for dere?

Anonymkode: 47986...bb1

• Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hater blide folk som kommer på jobb og er sååå positive og bare går i gang med dagen, ta deg sammen, livet suger og det er bare kaffe som gjør at det er overkommelig.

Neida, fortsett slik, det er nok elendighet der ute, alltid hyggelig å møte et smil:)

Anonymkode: e7fb1...e85

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres jo veldig sympatisk ut. Har ingenting i mot sånne som deg ❤️ Det jeg ikke kan fordra med overpositive folk er at de later som om de bryr seg om deg. Spør hvordan helgen var eller om hvordan det går men gir en f i svaret. Har ved noen anledninger lagt ut om helgen min og jeg ser at de bryr seg midt bak og bare vil komme seg videre. SÅ FOR FAEN IKKE SPØR DA! Har etter hvert bare svart at alt er tipp topp og prøver ellers å unngå dem så godt det lar seg gjøre.  Jeg liker ærlige folk, folk som sier det som det er, folk som er ekte. For ingen er positive hver jævla dag. De overpositive kollegaene tror også de kommer unna med å være sleipe og dolke kollegaer i ryggen så lenge de er ler og tøyser. Værste sort!!!  

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Slitsomt med overblide folk!

Anonymkode: dabd0...7a2

Trenger ikke være overblid, selv om man er blid da. Surpomp.

Anonymkode: 59970...e84

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å være naturlig blid og positiv og å være påtatt og insisterende blid og krampe-positiv hele tiden. Av og til er verden kjip og ting går på tverke, og det er faktisk både lov og ønskelig å gi uttrykk for det også,  og å tillate andre å gjøre det uten å innta Pollyanna-rollen.

Jeg hadde en kollega som tydeligvis syntes alt og alle var så fantastisk, og det blir litt slitsomt og enerverende - og føles falskt, selv om det ikke nødvendigvis var det. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker at det finnes sånne også :) Vi har en sånn på jobb. Jeg syntes hun er helt herlig. Finnes nok av surpumper rundt om. Jeg er vel en plass midt i mellom 😆

Anonymkode: f3a98...a19

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og.

Liker de som hele tiden har en positiv innstilling, tolker ting i beste mening, ser muligheter, ser på glasset som halvfullt fremfor halvtomt, etc.

Liker ikke så godt de som smiler og ler som et slags dekke for at de ikke har noe fornuftig å komme med, ikke tør å ha meninger, ta stilling, etc. 

Anonymkode: 2c787...1c2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på sånn hyper over positiv og normal naturlig positiv person av natur.

Jeg er positiv og løsningsorientert. Ser alltid etter sola og stenger én dør finner jeg eller lager en ny dør.

Har selvsagt dårlige dager det jeg i mitt stille sinn vil at verden skal brenne, men ikke på en måte som sluker meg eller gjør meg nedfor. Mer at det er menneskelig å bli frustrert og lei og da lar jeg de følelsene flyte. Så fokuserer jeg på de gode tingene i livet mitt og jeg er rik på det så det løfter meg alltid opp. 

Jeg er en av de som får energi og glede av å løfte andre mennesker.

Anonymkode: 71d56...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad, vennlig og smiler til alle når jeg er på jobb (har kunder). 

Og forventer at mine ansatte også tar på seg "glademaska" når de jobber. Har de en dårlig dag, tar jeg det for gitt at dette ikke smitter over på jobben de gjør og til kundene. 

Så jeg hadde vært glad om du jobbet sammen med meg :) 

Anonymkode: d3833...cef

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Trenger ikke være overblid, selv om man er blid da. Surpomp.

Anonymkode: 59970...e84

Eg er ikkje surpomp men eg veit at ingen er blide ein heil dag, NOKO er feil da. Også den som er tilsynelatende blid , har sine problemer. Det er en fasade! Og så skaper det et inntrykk av at vi skal være roboter og aldri vise følelser 

I stedet for å klistre på smil kan de VISE ekte empati, bry seg om kollegaer, ta seg tid til en prat. Samme hvor travel en jobb er så finns det et eller annet sted på dagen 3 minutter til en prat. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge gleden er genuin så er det fint. Men ingen er glade hele tiden. Livet skjer.. Sykdom, død, vansker. Alle kolleger går igjennom vanskelige perioder i livet. 

Påtatt positivitet er slitsomt. Dvs, det er slitsomt med folk som alltid skal prøve å snu om ting til noe positivt. Slike mennesker er ubrukelige når noe vondt skjer. Så da blir de overfladiske bekjente. 

Negative folk er selvsagt heller ikke ok, men det finnes en mellomting her 

Anonymkode: d620c...8ee

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge det er ekte, og ikke nærmest manisk,  så må det være lov. Og heller ikke hvis noen andre har det tungt at man overøser med "bare vær positiv" "tenk glade tanker". Andre må få ha sitt følelsesspekter i tillegg.

Anonymkode: 0d2cb...f53

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Eg er ikkje surpomp men eg veit at ingen er blide ein heil dag, NOKO er feil da. Også den som er tilsynelatende blid , har sine problemer. Det er en fasade! Og så skaper det et inntrykk av at vi skal være roboter og aldri vise følelser 

I stedet for å klistre på smil kan de VISE ekte empati, bry seg om kollegaer, ta seg tid til en prat. Samme hvor travel en jobb er så finns det et eller annet sted på dagen 3 minutter til en prat. 

Du veit det ja.. 

Det går faktisk an å være tilfreds med eget liv og derfor være blid en hel dag. 

Anonymkode: d4141...44f

• Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være smilende og blid er bare bra, så lenge det ikke blir sånn overdrevet, boblete positivitet med masse energi. Det er bare slitsomt, og å omgås sånne folk suger alt av overskudd ut av meg i hvert fall.

Anonymkode: 16b9c...e06

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blide kollegaer er flott. Ingenting er verre enn sure folk på jobb. 

Anonymkode: 6b541...0a9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du veit det ja.. 

Det går faktisk an å være tilfreds med eget liv og derfor være blid en hel dag. 

Anonymkode: d4141...44f

Du lurer deg selv. Jeg er en menneskekjenner og vet. Du kan bruke den positive energien på andre ting enn å bare smile da, DET er poenget. For om du flyr rundt og stresser og fremdeles smiler, så er det noe som skurrer. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk ser lyst på livet og er vennlige, er hyggelig. 

At alt som er vanskelig eller et problem blir avfeid eller motsagt, er ikke hyggelig siden folk da opplever at det ikke er plass til følelsene deres eller det ekte livet.

Ekte følelser er hyggelig, en maske/fasade kan føles som at personen er falsk og holder avstand. Da blir folk utrygg siden man ikke vet hvem den andre egentlig er eller egentlig hva personen egentlig mener om ting. Noe som ikke bygger relasjoner. Når man ikke viser hvem man faktisk er, sier man på et vis at man ikke stoler på de andre.

Personlig synes jeg det er litt slitsomt med sånne folk siden de da lemper hele ansvaret for relasjonen over på omgivelsene mens de selv bare skal være søte og motstandsløse og ikke bidra med egne meninger. Så da man må gjette hva de vil og risikere å trå feil. 

Men alminnelig vennlighet og høflighet på arbeidsplassen er fint, bare pass på å være ekte. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Også den som er tilsynelatende blid , har sine problemer. Det er en fasade!

Ja, jeg er en av de som liker glade mennesker foran sure mennesker, men må innrømme at jeg tenker mitt om trådstarter sitt spørsmål. Hvis man er blid fordi man har det bra med det, hvorfor da spørre hva andre synes? Er det ikke bare å kjøre på med glede og blidhet?

Spør man hva andre synes, så tenker jeg at da virker det påtatt. Har en sånn kollega selv som er veldig opptatt av at hun er blid og tar alt i beste mening og bla bla bla, men i virkeligheten er hun den som gjør minst jobb og overlater mest til oss andre. Hva hjelper det oss at hun er så blid, når vi er begravet i jobb på grunn av henne?

Anonymkode: 2c787...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...