Gå til innhold

Til dere som blødde i 1.trimester, men hvor det endte godt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som hadde blødninger i 1.trimester, hvor det likevel endte bra; hvor lenge blødde dere? Var det mye blod, som i en menstrasjon, eller var det kun spotting? I hvilken graviduke sluttet dere å blø?

Jeg er gravid i uke 6 (ble satt tilbake en uke på TUL), og har hatt blødninger siden fredag. Var på ultralyd i går, og var sikker på at jeg hadde SA/MA, men der fant jordmor et bankende hjerte og et foster og en plommesekk som hadde utviklet seg siden sist jeg var på ultralyd, som var en uke tidligere da jeg trodde jeg var 6+3. 

Har hørt om flere som har blødd i ukevis, men at de likevel har fått et friskt barn etter fullgått svangerskap. Jeg blir jo bekymret, selv om jordmor sa at hun ikke var spesielt bekymret for blødningen, som hun mente kom fra «lenger ned» i livmoren, og ikke fra der hvor egget festet seg?! 

Anonymkode: 7b783...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blødde de 8 første ukene. Måtte bruke bind.

Ble og satt tilbake en uke på første tul, men flyttet frem igjen til riktig uke to uker senere.

Blødde med uregelmessige mellomrom hele svangerskapet. Blødningene skyldtes en svært lettblødende livmorhals.

Anonymkode: d509d...250

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett barn på 18 mnd, og er gravid nå i uke 26. I begge svangerskap har jeg blødd en god del i første trimester. Det var alt fra lyserød småspotting, til rødt blod, til koagulert blod, til brun utflod. Kornete, klumpete, rennende - altså alle mulige måter å blø på. Og det varte som sagt nesten hele første trimester, litt av og på. Var superbekymra og sikker på å miste. Men begge gangene har det gått fint. Så ikke mist motet og lykke til:)

Anonymkode: 3ecb4...316

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å blø i uke 11.  Husker ikke helt hva det var for noe, men alt stod bra til med baby. Fortsatte å blø til jeg var kanskje halvveis ut i svangerskapet. Var ca blodmengde som min 3-4 dag mensen, men mer blod de første dagene når jeg først begynte å blø.  

Anonymkode: 0f244...c27

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødde tidlig i svangerskapet, såpass at jeg trodde det var mensen (jeg gikk på p-piller), så det ble dermed litt forvirring om hvor langt jeg var på vei da jeg oppdaget at jeg faktisk var gravid. Barnet er i dag en frisk og glad 22-åring.

Anonymkode: 85a87...b64

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som hadde blødninger i 1.trimester, hvor det likevel endte bra; hvor lenge blødde dere? Var det mye blod, som i en menstrasjon, eller var det kun spotting? I hvilken graviduke sluttet dere å blø?

Jeg er gravid i uke 6 (ble satt tilbake en uke på TUL), og har hatt blødninger siden fredag. Var på ultralyd i går, og var sikker på at jeg hadde SA/MA, men der fant jordmor et bankende hjerte og et foster og en plommesekk som hadde utviklet seg siden sist jeg var på ultralyd, som var en uke tidligere da jeg trodde jeg var 6+3. 

Har hørt om flere som har blødd i ukevis, men at de likevel har fått et friskt barn etter fullgått svangerskap. Jeg blir jo bekymret, selv om jordmor sa at hun ikke var spesielt bekymret for blødningen, som hun mente kom fra «lenger ned» i livmoren, og ikke fra der hvor egget festet seg?! 

Blødde noen ganger i første svangerskap. Første blødning var en del. De andre ganger var det mer enn spotting men ikke som en mens. Gikk fint, siste blødning hadde jeg i uke 13/14 mener jeg å huske. 

Anonymkode: f0637...650

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blødde ganske mye , spesielt på natta , fikk beskjed om at jeg hadde hematom. 

Anonymkode: b1ac7...947

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen ❤️ litt godt å høre at det kan gå veldig bra, til tross for både store og små blødninger.

Jeg bruker bind, men det er bare for sikkerhetsskyld. Spotter litt, men kommer en del blod på papiret etter dobesøk, og det varierer litt i mengde, farge og konsistens. Ikke klumper enda i alle fall, men litt slim iblandet av og til. Beklager for detaljene 🙈

Er bare så bekymret, jeg har hatt to SA før dette svangerskapet, og de startet som forsinket mens i uke 4-5 ca. Denne gangen har jeg hatt en så god følelse, men nå er jeg veldig usikker igjen da.. 

Hadde dere mensmurringer eller andre smerter/ubehag da dere blødde? Jeg har skikkelig mensmurringer som kommer og går, og jeg kjenner det av og til i bekkenet.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk styrtblødning i slutten av første trimester. Blødde gjennom klærne på null tid og rant utover gulvet. Men så ga det seg. De fant aldri ut hvorfor jeg blødde, men alt gikk bra videre med svangerskap og baby. 

Anonymkode: 18607...3d0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk styrtblødning i slutten av første trimester. Blødde gjennom klærne på null tid og rant utover gulvet. Men så ga det seg. De fant aldri ut hvorfor jeg blødde, men alt gikk bra videre med svangerskap og baby. 

Uff, så skummelt! 😰 veldig bra det gikk fint likevel ❤️ 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk forresten sykt vondt i magen noen timer før blødningen, så mye at jeg satt og gispet. Men det ga seg etter noen minutter. Om det hadde sammenheng med blødningen vet jeg ikke, men rart at begge deler var på samme dag. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blødde daglig til uke 11 med nr 1, daglig/ukentlig til uke 13 med nr2. 

Blødning i tidlig svangerskap er veldig vanlig, men snakkes lite om. 1 av 4 opplever ufarlige blødninger i graviditeten i 1.trimester. 

Ikke alle blødninger er farlige. Helt vanlig, helt normalt. 

Anonymkode: 8b90b...634

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye blod og klumper i doskålen, første trimester. Ble sendt ut til legevakten og fikk tatt ultralyd. Var veldig skummelt og vi opplevde det som veldig dramatisk, spesielt fordi vi hadde hatt vansker med å bli gravid. Jeg var sikker på at det var slutten der og da.

I dag er hun 16, snart 17 år. 

Anonymkode: d73d1...d5c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er sikkert ikke uvanlig. Bare så skremmende, jeg har ikke opplevd det før i de andre fullgåtte svangerskapene mine. Nå som jeg i tillegg har menssmerter/murringer i mage og korsrygg, blir jeg nesten overbevist om at dette går dårlig, selv om vi fikk se og høre hjertefrekvens til fosteret i går🙃 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mye blod og klumper i doskålen, første trimester. Ble sendt ut til legevakten og fikk tatt ultralyd. Var veldig skummelt og vi opplevde det som veldig dramatisk, spesielt fordi vi hadde hatt vansker med å bli gravid. Jeg var sikker på at det var slutten der og da.

I dag er hun 16, snart 17 år. 

Anonymkode: d73d1...d5c

Skjønner at det føltes dramatisk ja😰 Varte blødningene over flere dager og uker?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødde i alle 3 svangerskapene, legene sa det var fordi slimhinnene ble tynnere under graviditeten. Men fælt hver gang man så blod på dopapiret og kjente at hjertet sank ned i magen!

Anonymkode: a5394...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blødde ganske kraftig i uke 9 med førstemann, men det varte ikke så lenge. Noen timer kanskje, så litt spotting dagen etter. Ingen smerter. Legen min mente det var et hematom som hadde sprukket men sendte meg på ultralyd for å være sikker og for å roe nervene mine😅 sunn og frisk 3-åring i dag🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en kraftig blødning rundt uke 5-6. som en veldig kraftig mens. Mye kraftigere enn jeg har normalt. Gynekologen mente det enten var hormonelt eller at det var løsnet to egg den syklusen, men bare ett var befruktet. 

Anonymkode: 0a41b...439

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt daglige blødninger i alle tre svangerskap. Det var alt fra spotting til småblødninger, og i alle slags farger (brunt, lyserosa, friskt rødt blod), men aldri i nærheten av en mensblødning. Det sluttet vel rundt uke 12-13. Hormonelle blødninger er ganske vanlig i svangerskap og de pleier å slutte rundt uke 12, sammen med de andre tidlige symptomene, fordi da overtar morkaken hormonproduksjonen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det startet som brunlig utflod/spotting hos meg, men i går og i dag har det vært friskt blod med en del klumper og «slyngser» med blodig slim (sorry for detaljene🙈). Så har mistet litt troen på at dette skal gå bra.

Har også hatt en del menssmerter mens dette har stått på, på grensen til at jeg har måttet ta Paracet. 

Hadde dere smerter eller ubehag, murringer etc de dagene/ukene dere blødde?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...