AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Hei fikk innvilget engangsutbetaling fra forsikringen på barnet i går grunnet hjelpestønad sats 3. fikk et vedtak der det står at de utbetales til oppgitt kontonr, noen som har fått en større ut etaling fra forsikringsselskap som kan si noe om h or mange dager det tar før pengene er på konto? Anonymkode: 1513c...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Kan jeg spørre hvilket selskap du har og hvilke utfordringer barnet har som gjør at dere mottar hjelpestønad? Når fikk du innvilget den og når søkte du om erstatning? Har nettopp funnet ut at man kan få en engangsutbetaling ved hjepestønad så skal melde det inn. Er bare redd det er for sent. Fikk innvilget hjelpestønad i april i år. Anonymkode: 6d2e9...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden Og gikk det lang tid fra du meldte inn til du fikk vedtak fra forsikringsselskapet? Anonymkode: 6d2e9...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden Mener forsikringsselskapet sa 1-3 dager, og uten at jeg husker helt akkurat hvor mange dager det tok så var det ikke lenger enn 3! Anonymkode: 6e701...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og gikk det lang tid fra du meldte inn til du fikk vedtak fra forsikringsselskapet? Anonymkode: 6d2e9...4ad Sendte inn forrige torsdag, fikk vedtak i går. Har gjensidige, stod noe om at man må sende inn ett år etter vedtak fra nav. Anonymkode: 1513c...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kan jeg spørre hvilket selskap du har og hvilke utfordringer barnet har som gjør at dere mottar hjelpestønad? Når fikk du innvilget den og når søkte du om erstatning? Har nettopp funnet ut at man kan få en engangsutbetaling ved hjepestønad så skal melde det inn. Er bare redd det er for sent. Fikk innvilget hjelpestønad i april i år. Anonymkode: 6d2e9...4ad Har barn med alvorlig/ekstrem grad av adhd og separasjonsangst. jeg søkte om vanlig hjelpestønad, men det var nav som satte til sats 3 på bakgrunn av innhentet info i tillegg til min beskrivelse Jeg fikk innvilget hjelpestønad etter 1 mnd. Anonymkode: 1513c...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei fikk innvilget engangsutbetaling fra forsikringen på barnet i går grunnet hjelpestønad sats 3. fikk et vedtak der det står at de utbetales til oppgitt kontonr, noen som har fått en større ut etaling fra forsikringsselskap som kan si noe om h or mange dager det tar før pengene er på konto? Anonymkode: 1513c...27f Er dette barnets penger og et større beløp så skal gjerne statsforvalteren inn og forvalte pengene? Anonymkode: dd5be...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mener forsikringsselskapet sa 1-3 dager, og uten at jeg husker helt akkurat hvor mange dager det tok så var det ikke lenger enn 3! Anonymkode: 6e701...493 Okei, dag tre er i morgen … veldig spent, det hadde hjulpet oss enormt. Står ikke 1-3 dager hos oss, bare «vi overfører til oppgitt kontonr» Anonymkode: 1513c...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er dette barnets penger og et større beløp så skal gjerne statsforvalteren inn og forvalte pengene? Anonymkode: dd5be...14a Det er ikke barnets penger, det er forhøyet hjelpestønad til en krevende hverdag. Det presiserte også forsikringsselskapet da de ringte meg i går Anonymkode: 1513c...27f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kan jeg spørre hvilket selskap du har og hvilke utfordringer barnet har som gjør at dere mottar hjelpestønad? Når fikk du innvilget den og når søkte du om erstatning? Har nettopp funnet ut at man kan få en engangsutbetaling ved hjepestønad så skal melde det inn. Er bare redd det er for sent. Fikk innvilget hjelpestønad i april i år. Anonymkode: 6d2e9...4ad Hvor har du funnet ut at man kan få en engangsutbetaling ved hjelpestønad og fra hvem mener du? Anonymkode: dd5be...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er dette barnets penger og et større beløp så skal gjerne statsforvalteren inn og forvalte pengene? Anonymkode: dd5be...14a Mener du teknisk sett kan kaste pengene ut vinduet uten att statsforvalteren kommer inn i bildet. Pengene utbetales til foreldre. Her valgte vi som foreldre å sette pengene innpå sperret konto til barnet, i all tid vi faktisk ikke får brukt de mer fornuftig. ( barnet har autisme og krever per idag ikke behandling, opplevelser, ferieturer eller ombygging av huset da barnet liker seg aller best hjemme i fredelige omgivelser, så føltes veldig feil å ta noe av de pengene) Anonymkode: ae2cb...680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor har du funnet ut at man kan få en engangsutbetaling ved hjelpestønad og fra hvem mener du? Anonymkode: dd5be...14a Fikk beskjed om ulike ting man kan søke på av BUP. Så sjekket jeg forsikringsvilkårene på barneforsikringen vi har. Vår forsikring dekker engangsutbetaling ved sats 1, 2, 3 og 4. Anonymkode: 1513c...27f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er dette barnets penger og et større beløp så skal gjerne statsforvalteren inn og forvalte pengene? Anonymkode: dd5be...14a Nei, dette kommer som ett tillegg til foreldre, ikke til barnet. Det barnet kan få ut av en barneforsikring, er om foreldre fortsetter å betale på forsikringen til barnet er 18 år, blir barnet da ufør, får barnet en månedlig utbetaling. Det er altså viktig, uansett om en har fått utbetalt, att en fortsatt viderholder forsikringen. Anonymkode: ae2cb...680 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er dette barnets penger og et større beløp så skal gjerne statsforvalteren inn og forvalte pengene? Anonymkode: dd5be...14a Hvis forsikring gjør som her så utbetalte de 1 gang i året samme sum som nav betalte ut i hjelpestønad pengene ska da gå til utgifter osv en har til barnet, det at en ofte må på møtter, leger osv. Her ble det gjort i 5 år. Så kom en stor utbetaling den var så stor at statsforvalter kom inn. I papirene fra forsikring står det at penger skulle brukes til evnt hva barnet trengte. Men det har ikke hjulpet oss. Så vi har måtte bygge om fra egen lomme, kjøpe og betale for noen hjelpe midler som hjelpemidler sentralen ikke har inne , er desverre ikke altid de er oppdatert på hjelpemidler da må en stå for det selv. Tilogmed forsikringsselskapet prøvde å ta kontakt for å ordne slik at det ble ut fra det som denne erstatning egentlig var beregnet. I tilleg er det jævli dårlig med renter på kontoen som statsforvalter. Vi ser det vi har spart ellers i fond har gitt mer utkast en på konto hos statsforvalter. Vi fikk kun 2 banker å velge og kun høyrentekonto sparekonto Anonymkode: e4fe5...30c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #15 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvor har du funnet ut at man kan få en engangsutbetaling ved hjelpestønad og fra hvem mener du? Anonymkode: dd5be...14a Jeg har lest at man kan få en erstatning fra forsikringsselskapet dersom man mottar hjelpestønad. Var det oppklarende? Anonymkode: 6d2e9...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #16 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis forsikring gjør som her så utbetalte de 1 gang i året samme sum som nav betalte ut i hjelpestønad pengene ska da gå til utgifter osv en har til barnet, det at en ofte må på møtter, leger osv. Her ble det gjort i 5 år. Så kom en stor utbetaling den var så stor at statsforvalter kom inn. I papirene fra forsikring står det at penger skulle brukes til evnt hva barnet trengte. Men det har ikke hjulpet oss. Så vi har måtte bygge om fra egen lomme, kjøpe og betale for noen hjelpe midler som hjelpemidler sentralen ikke har inne , er desverre ikke altid de er oppdatert på hjelpemidler da må en stå for det selv. Tilogmed forsikringsselskapet prøvde å ta kontakt for å ordne slik at det ble ut fra det som denne erstatning egentlig var beregnet. I tilleg er det jævli dårlig med renter på kontoen som statsforvalter. Vi ser det vi har spart ellers i fond har gitt mer utkast en på konto hos statsforvalter. Vi fikk kun 2 banker å velge og kun høyrentekonto sparekonto Anonymkode: e4fe5...30c Men når dere fikk vedtaket, stod det at de skulle overføres til statsforvalteren? I vedtaket jeg fikk fra forsikringen står det at det utbetales hele summen til den kontoen jeg oppga Anonymkode: 1513c...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Del Skrevet 13 timer siden Kan nesten garantere at du får utbetalingen på denne siden av nyttår, siden de vil ha det i rett årsregnskap (og til skatteetaten). Anonymkode: 5f266...c5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #18 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men når dere fikk vedtaket, stod det at de skulle overføres til statsforvalteren? I vedtaket jeg fikk fra forsikringen står det at det utbetales hele summen til den kontoen jeg oppga Anonymkode: 1513c...27f På den siste så var de pliktig pga det var over grensen som regnes 185.000 kr. Banker ,forsikring osv er pliktig å gi beskjed når barn får formue over en vis sum. Så da har en ikke noe valg siden pengene kommer i barnets navn. Det er jo for at penger ikke ska bli brukt på mye rart. Men rart når det er ting barnet trengte og vi har nå klart å fikse det, men vært tøft spesielt da vi byde om. Men mange ganger tenkt tanken hva hadde andre som ikke hadde klart Anonymkode: e4fe5...30c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #19 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På den siste så var de pliktig pga det var over grensen som regnes 185.000 kr. Banker ,forsikring osv er pliktig å gi beskjed når barn får formue over en vis sum. Så da har en ikke noe valg siden pengene kommer i barnets navn. Det er jo for at penger ikke ska bli brukt på mye rart. Men rart når det er ting barnet trengte og vi har nå klart å fikse det, men vært tøft spesielt da vi byde om. Men mange ganger tenkt tanken hva hadde andre som ikke hadde klart Anonymkode: e4fe5...30c Er dette lenge siden? Hun fra forsikringsselskapet ringte meg i går når dette ble vedtatt og ga beskjed om at dette er penger vi foreldre skal disponere slik at det blir en enklere hverdag, og at de derfor utbetales til forsikringstaker (altså meg) Anonymkode: 1513c...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #20 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er dette lenge siden? Hun fra forsikringsselskapet ringte meg i går når dette ble vedtatt og ga beskjed om at dette er penger vi foreldre skal disponere slik at det blir en enklere hverdag, og at de derfor utbetales til forsikringstaker (altså meg) Anonymkode: 1513c...27f Her og sa de det. Så de første årene når de kun betalte 1 gang i året kom de ikke inn. Men når summen kommer over 170.000kr så er det pålagt å melde i fra. Så når den summen vi fikk var over dette så var de pliktig, det er og banker. Så lenge forsikringen står på barnet så kunne en ikke omgå ting https://www.statsforvalteren.no/ostfold-buskerud-oslo-og-akershus/vergemal/vergemal-for-barn/jeg-er-verge/bank-og-forvaltning/ Anonymkode: e4fe5...30c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå