Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent skulle ha julebord med arbeidsplassen sin ifjor, men blandet datoer. Det medførte at min bekjente ikke møtte opp på julebord og fikk klarhet i miksingen med datoer noen dager etterpå.

Burde ikke sjefen etterlyst vedkommende for å sjekke hvor hn var? Det var på en restaurant med langbord. Det var ca. 35 stk. på julebordet så burde vel lagt merke til det?

Anonymkode: a6548...1c5

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke vanlig å gjøre når alle har fått beskjed. Er jo ikke møteplikt og voksne pleier man ikke mase på. 

Anonymkode: 73edf...733

• Liker 41
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Julebord foregår vel på fritiden, hadde ikke likt om sjefen begynte å etterlyse meg da. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Det var vel neppe obligatorisk oppmøte? Folk kan ha mange grunner til å ikke møte opp, selv om de er påmeldt, det er virkelig ikke sjefens oppgave å ringe og etterlyse ansatte fordi de uteblir fra sosiale arrangementer. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Pysa skrev (1 minutt siden):

Julebord foregår vel på fritiden, hadde ikke likt om sjefen begynte å etterlyse meg da. 

Jeg tenkte de burde etterlyst og sjekket om noe var galt siden det var påmelding med valg av mat og alt. Det ble sendt ut 6 meldinger på en felles gruppechat med påminnelser i en måned før julebordet, så da burde man vel sjekket om noe cat galt om man plutselig ikke møter opp?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En bekjent skulle ha julebord med arbeidsplassen sin ifjor, men blandet datoer. Det medførte at min bekjente ikke møtte opp på julebord og fikk klarhet i miksingen med datoer noen dager etterpå.

Burde ikke sjefen etterlyst vedkommende for å sjekke hvor hn var? Det var på en restaurant med langbord. Det var ca. 35 stk. på julebordet så burde vel lagt merke til det?

Man etterlyser ikke folk som ikke kommer på julebord, arbeidslivet er ikke en barnehage. 

Anonymkode: bf7a2...97f

• Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenkte de burde etterlyst og sjekket om noe var galt siden det var påmelding med valg av mat og alt. Det ble sendt ut 6 meldinger på en felles gruppechat med påminnelser i en måned før julebordet, så da burde man vel sjekket om noe cat galt om man plutselig ikke møter opp?

Snu om på det da - Hvorfor skal man plage de som ikke møter opp ved å ringe dem ned og mase? De aller fleste som ikke møter opp gjør det fordi det ikke passet eller fordi de ikke hadde lyst. Jeg antar at det er ytterst sjeldent at grunnen er at de har krepert. 

Ellers er det smått imponerende at man får seks påminnelser om arrangementet i gruppechatten og fortsatt ikke klarer å møte til riktig tid. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sjefen tenkte vel at vedkommende ikke ville eller kunne gå på julebordet da? Jeg hadde ikke automatisk tenkt at vedkommende hadde glemt det

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes det hadde vært utidig av sjefen å etterlyse de som ikke dukket opp på et arrangement i jobbregi på fritiden. Særlig unaturlig i en så stor gruppe. 

Anonymkode: c456b...7d5

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Lurer mest på hvorfor du, som dette ikke handler om, tenker på dette ett år etter? 

Men enig i at noen burde etterlyst vedkommende. 

Anonymkode: 25b5a...f02

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvis det er sendt ut 6(!) meldinger på forhånd og vedkommende fremdeles ikke klarte å møte opp, så sier det vel litt om personen?

Hva med å ta ansvar for eget liv og egne avtaler? Det er snakk om et voksent menneske, så jeg ut fra, ikke en drittunge? 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis en venninne hadde uteblitt uten beskjed til et julebord hadde jeg sendt melding med smilefjes "hvor er du? :) "

Hvis en kollega hadde uteblitt uten beskjed til julebord hadde jeg sendt melding med smilefjes "Hvor er du? :) "

Anonymkode: 36755...43a

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dessverre er det mange, spesielt unge vil jeg si, som ikke har lært seg å gi beskjed om ting. Derfor vil etter hvert vi litt eldre som også er sjefer, etter hvert begynne å ta hensyn til at det er slik. Det er mer eller mindre normalisert å ikke gi beskjed om man ikke dukker opp. Og det er neppe det verste i dagens arbeisliv. Min nye sjef, dame 38, snakket nettopp om hvor lite unge folk forstår i dag. F.eks. var det slik at hun opplevde at nyansatte som ikke klarte deadlinen de skulle levere på, rett og slett ikke ga beskjed om det... Og de forsod heller ikke hvordfor det å i deres ansvar å si fra når de forstod at de ikke klarte det...

...... derfor ville man da kunne forvente at vedkommende ikke kom på julebord og ikke gidder å si fra om det heller.

Anonymkode: 1c225...fda

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Selvsagt ikke sjefens feil.

Anonymkode: cd3d2...dee

• Nyttig 4
Skrevet

Høres digg ut. Her blir man etterlyst flere dager i forveien, med mas om man kommer..... ah.... 

Anonymkode: 9ddca...e71

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Arbeidsgiver skal da ikke være barnepike. Julebord er frivillig

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Når det er sendt ut 6!! påminnelser på forhånd må man da virkelig kunne ta for gitt at folk har fått med seg når det er og dermed har en grunn til å ikke møte opp. Og om det hadde skjedd noe galt, er vel det siste man ønsker seg at sjefen ringer og maser om julebordet...

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Om det er julebord uten påmelding, så ser jeg ikke grunn for å etterlyse.

Og kanskje om det er et stort julebord så kan det være vanskelig.

Men om det er julebord med bindende påmelding og så «lite» som 35 personer, så er det litt merkelig å ikke undersøke hvor noen er, når det ikke er gitt beskjed om evt. uventet sykdom ol.

Men gjort er gjort. Får ikke endret noe på det nå.

Anonymkode: ab302...433

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvis en venninne hadde uteblitt uten beskjed til et julebord hadde jeg sendt melding med smilefjes "hvor er du? :) "

Hvis en kollega hadde uteblitt uten beskjed til julebord hadde jeg sendt melding med smilefjes "Hvor er du? :) "

Anonymkode: 36755...43a

For en god del andre er venninner venninner, og kollegaer kollegaer. Så lenge jeg ikke hadde hatt en uttalt avtale med en kollega om at vi skulle møtes på julebordet, så hadde jeg heller ikke etterlyst vedkommende. Spesielt ikke når det er en såpass stor gruppe som 35 mennesker. For meg hadde dette vært å gå over en grense i forhold til å respektere deres privatliv, siden julebord er både frivillig og på fritiden. Som regel er fraværet helt selvvalgt.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Synes det hadde vært utidig av sjefen å etterlyse de som ikke dukket opp på et arrangement i jobbregi på fritiden. Særlig unaturlig i en så stor gruppe. 

Anonymkode: c456b...7d5

Utidig er det ikke. Regner med at vedkommende aktivt hadde meldt seg på. Men ikke sjefens ansvar å passe på hvem som kommer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...