Gå til innhold

Leie hus...for å leie ut igjen... er det rart?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor på ett gårdsbruk ute på landet. Gårdsbruket har to hus. Ett hus som jeg selv bor i og leier. Men det er ett hus til, men som står helt tomt. Det blir ikke brukt til noe av noen. Tror ikke eieren tenker å leie ut fordi dette er langt ut på landet og de tror at kanskje det ikke er så populært. 

Jeg er derimot en optimist og har alltid drevet som selvstendig næringsdrivende. Her fikk jeg en ide om å leie huset, for så å leie det ut. Er det rart om jeg foreslår dette for eieren? Det kunne vært korselig å gjort klart for gjester og turister. Samtidig som det er inntekt for min egen del og at huset blir brukt for eieren sin del.

For akkurat nå står det bare tomt... ett stort flott hus. Jeg har ansvar for å klippe plen og vedlikeholde ute. Men kunne gjerne tenkt meg å gjort noe for at nabo huset i blant også blir brukt.

Jeg er litt usikker hvordan.... leie fast hver mnd som jeg gjør med hovedhuset eller foreslå tanken om å hjelpe dem med å leie ut, evt at jeg tar prosent av inntekten for hver booking.... 

Tanken er bare at stedet blir brukt :) 

Anonymkode: 4e275...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville aldri leid et hus for å leie det ut, hva om du ikke klarer fylle det med leietakere? Da må du betale for et tomt hus du ikke bor i. Høy risiko. Du er også veldig optimistisk til at du skal klare å leie det ut, men samrtidig negativ til at eieren selv får leid det ut. Kanskje tenk gjennom dette litt bedre får du går videre med noen planer.

Anonymkode: 2cce7...210

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det vært uaktuelt at noen blandet seg inn i utleie av mine objekter. Du må nesten spørre eier.

Anonymkode: 5955e...5c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de var interessert i å leie deg ut så hadde de leid det ut. Ditt forslag er at huseier tar all risikoen, mangler kontrollen og tjener minimalt. Jeg hadde blitt veldig overrasket om de godtok forslaget ditt, samtidig som at du aldri får et ja om du ikke spør.

Anonymkode: c48b0...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...