Gå til innhold

Hvor lang permisjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med barn nummer to. Ønsker å ta permisjon i 14 måneder (ikke fordi vi må mtp barnehagestart, men fordi jeg ønsker det). 
jeg synes det er litt vanskelig å skulle ta ut så lang permisjon da jeg jobber i en bransje hvor det er «forventet» at man er tilbake i jobb tidligere.

har dere noen innspill? Burde jeg isåfall «spørre» arbeidsgiver om så lang permisjon eller si at jeg planlegger å ha så lang permisjon? Burde jeg eventuelt tilby å jobbe 20% fra hjemmekontor de siste par månedene, for arbeidsgiver sin skyld? 

Anonymkode: 4ae30...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Permisjonslengde bestemmer du helt selv, og det eneste du trenger å gjøre når det kommer til arbeidsgiver er å varsle om hvor lenge du blir borte. Du gjør det du føler er riktig for deg og babyen. Hva jobben mener er uviktig i det store og hele.

Anonymkode: 0d3ca...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg det til ab skriver over her må du for guds skyld ikke tilby å jobbe 20% med mindre du virkelig vil det selv. Så klart sier de ja til det om du trenger det, og da er du låst i en situasjon du ikke ønsker! 
Du har rett på opp til 1 år ulønnet etter morspermisjon om du ønsker det. Du informerer arbeidsgiver, ikke spør :) 

Anonymkode: ac37f...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...