AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #1 Del Skrevet 27. november 2024 Jeg er gravid med barn nummer to. Ønsker å ta permisjon i 14 måneder (ikke fordi vi må mtp barnehagestart, men fordi jeg ønsker det). jeg synes det er litt vanskelig å skulle ta ut så lang permisjon da jeg jobber i en bransje hvor det er «forventet» at man er tilbake i jobb tidligere. har dere noen innspill? Burde jeg isåfall «spørre» arbeidsgiver om så lang permisjon eller si at jeg planlegger å ha så lang permisjon? Burde jeg eventuelt tilby å jobbe 20% fra hjemmekontor de siste par månedene, for arbeidsgiver sin skyld? Anonymkode: 4ae30...680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #2 Del Skrevet 27. november 2024 Permisjonslengde bestemmer du helt selv, og det eneste du trenger å gjøre når det kommer til arbeidsgiver er å varsle om hvor lenge du blir borte. Du gjør det du føler er riktig for deg og babyen. Hva jobben mener er uviktig i det store og hele. Anonymkode: 0d3ca...cee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #3 Del Skrevet 28. november 2024 I tillegg det til ab skriver over her må du for guds skyld ikke tilby å jobbe 20% med mindre du virkelig vil det selv. Så klart sier de ja til det om du trenger det, og da er du låst i en situasjon du ikke ønsker! Du har rett på opp til 1 år ulønnet etter morspermisjon om du ønsker det. Du informerer arbeidsgiver, ikke spør Anonymkode: ac37f...663 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå