AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #21 Del Skrevet 27. november 2024 Ser ikke folk gå til butikken for å betale inn mer når varer stiger i pris🤭. Grådige folk. Anonymkode: d8cb4...28e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #22 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hva mener du? Anonymkode: d82c5...d22 At man skal ha % av den laveste prisen siste 30. dager, ikke % av ordinær pris. Et EU direktiv Norge har samtykket til. Les her: https://www.forbrukertilsynet.no/vi-jobber-med/prismarkedsforing Anonymkode: d3aea...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #23 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): At man skal ha % av den laveste prisen siste 30. dager, ikke % av ordinær pris. Et EU direktiv Norge har samtykket til. Les her: https://www.forbrukertilsynet.no/vi-jobber-med/prismarkedsforing Anonymkode: d3aea...05b Dette er da også noe de fleste (i alle fall kjeder) forholder seg til, så vidt jeg observerer. Det er hovedgrunnen til at tilbudsvarene var vært priset til fullpris eller enda høyere de siste 30 dager, og at de kjører «special editions» på tilbud (f.eks at det følger med en ekstra liten drittidlig i pakningen). Da er det nemlig ikke samme vare. Anonymkode: d82c5...d22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #24 Del Skrevet 27. november 2024 Du går bare til butikken og sier du ser den er på tilbud. Så får du mellomlegget tilbake. Hvis ikke så leverer du den tilbake og kjøper den på en annen butikken eller dagen etter. Anonymkode: 41bbc...921 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 27. november 2024 #25 Del Skrevet 27. november 2024 Hmmmmmm skrev (2 timer siden): Det er noe dritt. For om du leverer den tilbake, så får du kun tilbake tilbud prisen Ser Nå at enkelte butikker gir deg differansen. Jeg har levert tilbake gaver kjøpt før jul, men kun fått tilbake tilbudt prisen. Kanskje hun kan kjøpe på salg fredag og vente til etter Black friday salget med å levere inn den hun betalte til full pris? Altså vente til samme vare selges for full pris igjen. Selv om det er kjipt akkurat her og nå å punge ut mye så vil det jo svare seg når hun får tilbake fult beløp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #26 Del Skrevet 27. november 2024 Hmmmmmm skrev (2 timer siden): Det er noe dritt. For om du leverer den tilbake, så får du kun tilbake tilbud prisen Ser Nå at enkelte butikker gir deg differansen. Jeg har levert tilbake gaver kjøpt før jul, men kun fått tilbake tilbudt prisen. Hvis varen er kjøpt til 50,-, så får du tilbake verdier tilsvarende 50,- hvis du returnerer den også, du får ikke 25,- fordi den er på salg nå, eller 75,- fordi den har steget i pris. Du og butikken forholder dere til prisen på kjøpstidspunktet, ikke hva den måtte koste i dag. Forutsetningen er at varen har byttelapp eller at du har kvittering. Hvis du derimot ikke har det, så er det goodwill fra butikkens side at du i det hele tatt får byttet den, og da forholder de seg som regel til en tilbudspris hvis den finnes. Byttelappene scannet i kassen, og det fremkommer hvor mye som ble betalt for den på kjøpstidspunktet. Anonymkode: d82c5...d22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #27 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er da også noe de fleste (i alle fall kjeder) forholder seg til, så vidt jeg observerer. Det er hovedgrunnen til at tilbudsvarene var vært priset til fullpris eller enda høyere de siste 30 dager, og at de kjører «special editions» på tilbud (f.eks at det følger med en ekstra liten drittidlig i pakningen). Da er det nemlig ikke samme vare. Anonymkode: d82c5...d22 Noen kjeder forholder seg til dette, men langt fra alle. Senest i går oppdaget jeg denne feilen. Anonymkode: d3aea...05b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #28 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Faktisk MÅ man ikke ha kvittering heller. Men man må kunne sannsynliggjøre kjøpet. Altså skal det være godt nok for butikken om jeg kan vise til f.eks trekk/kjøp i nettbanken hos la oss Apotek 1 innen byttefristen. Anonymkode: d82c5...d22 Nei. Det er fordi bytteretten gjelder innad i hele apotekkjeden. Fremvisning av nettbanktransaksjon fra kjøp i et annet apotek i samme kjede er ikke sporbart for mitt apotek. Et annet problem er at kunden ofte har betalt for flere (ulike) varer samtidig, men ønsker bare å returnere en av dem, så varens pris på kjøpstidspunkt, som jo er helt avgjørende, kan uansett ikke utledes fra totalbeløpet som er betalt. Såklart, kjøpte du i mitt apotek, men har mistet kvitteringen, så kan dokumentasjonen fra nettbanken din med beløp og tidspunkt brukes til å spore opp transaksjonen i mitt kassesystem. Er kjøpet gjort i et annet apotek MÅ du ha kvittering, såklart. Anonymkode: 180a1...6f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #29 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Faktisk MÅ man ikke ha kvittering heller. Men man må kunne sannsynliggjøre kjøpet. Altså skal det være godt nok for butikken om jeg kan vise til f.eks trekk/kjøp i nettbanken hos la oss Apotek 1 innen byttefristen. Anonymkode: d82c5...d22 Akkurat dette bestemmer butikken helt selv. De MÅ ikke la deg levere varen tilbake heller. Du har ikke angrerett i fysisk butikk, det er en service mange butikker velger å ha. Anonymkode: d8966...0a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #30 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ser ikke folk gå til butikken for å betale inn mer når varer stiger i pris🤭. Grådige folk. Anonymkode: d8cb4...28e Anse deg selv som heldig som tydeligvis ikke trenger å tenke på hva ting koster. Anonymkode: bc0db...223 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #31 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hæ? Hvor har du det fra? Hvilke butikker opererer med slike vilkår? Høres urimelig ut. Er det i det hele tatt lov? Jeg jobber selv i apotek, og vi praktiserer bytterett innen 14 dager (gjelder selvsagt ikke legemidler eller medisinsk utstyr, det er ikke lov å ta i retur), mot fremvisning av kjøpskvittering. Grunnen til at kvitteringen MÅ vises er jo både for å være sikker på at varen er kjøpt innenfor fristen for bytte, men også for å vite hvilken pris kunden faktisk betalte. Man får selvsagt refundert akkurat det samme beløpet man betalte, uansett om varen har gått opp eller ned i pris i mellomtiden (for eksempel på grunn av ny eller avsluttet salgskampanje, rabattkupong, automatisk prisoppdatering i datasystemet..). Anonymkode: 180a1...6f6 Det er fordi dere har 14 dagers åpent kjøp ( noe dere tilbyr, ikke en rettighet kunden har) og der ts har handlet har de hele 100 dagers åpent kjøp så ts kan gjøre det samme. den du siterer har sikker vært i en butikk uten åpent kjøp eller deponering etter avtale, og ja det er lov. På kjøp over disk har man egentlig ingen rettigheter for retur. Anonymkode: 95f78...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #32 Del Skrevet 28. november 2024 Nopeee skrev (17 timer siden): Men man må sjekke prisjakt for å finnne ut om det FAKTISK er tilbud eller om de bare jekka opp prisen en måned i forvegen. Noen varer har sågar vert på salg til halve prisen av "tilbudet" på black friday Ja, det var jo veldig aktuelt i dette tilfelle Anonymkode: 95f78...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #33 Del Skrevet 28. november 2024 Hmmmmmm skrev (17 timer siden): Det er noe dritt. For om du leverer den tilbake, så får du kun tilbake tilbud prisen Ser Nå at enkelte butikker gir deg differansen. Jeg har levert tilbake gaver kjøpt før jul, men kun fått tilbake tilbudt prisen. Har du levert de tilbake før jul? Og det har vært åpent kjøp / deponering ? en annen situasjon som ofte oppstår er at folk kommer med julegaver og byttelapp i januar og tenker at de kan bytte inn julegaven i 2 nye nå som de er på salg. Bytting fungerer ikke sånn , det er vare mot vare. Ved deponering/ åpent kjøp skal du ha tilbake beløpet du har betalt om du kommer innen fristen for avtalen som er inngått. Anonymkode: 95f78...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå