Gå til innhold

Hvorfor dytter youtube en video av Elon Musk på meg?

Maia70

Anbefalte innlegg

Vi vet alle at youtube sensurerer og styrer på og bestemmer hva du skal se og ikke. Og i dag, så får jeg plutselig opp i varslene mine en video der Musk gjør et eller annet rørende for en liten jente (jeg har ikke sett videoen). Varslene mine er kun fra kanaler som jeg abonnerer på, der jeg har valgt å få varsler, og nå abonnerer jeg visst plutselig på denne kanalen som jeg aldri har sett før, og jeg har visst valgt "alle varsler" til alt overmål. Kanalen er ny, innehaveren er en ung jente, og den har kun denne ene videoen. 

Så youtube vil altså at jeg skal se denne rørende videoen med Musk? Hvorfor i huleste vil de det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Capazitet skrev (15 timer siden):

Algorimar. Må ikkje tas personleg

Jeg tar det ikke personlig.

Jeg bare lurer på hvorfor youtube har bestemt seg for å fremheve Musk og sensurere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (1 time siden):

Jeg tar det ikke personlig.

Jeg bare lurer på hvorfor youtube har bestemt seg for å fremheve Musk og sensurere andre.

Som sagt, algoritme. Youtube viser deg de videoene de tror du vil se ut i fra hva du har sett tidligere. Men algoritmen er jo langt i fra perfekt, og bommer innimellom. Er det noen andre som bruker samme enhet/konto som deg til å se videoer på youtube? I så fall blir dette også lagt til analysen av "dine" interesser.

Anonymkode: 2b0c6...26e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Som sagt, algoritme. Youtube viser deg de videoene de tror du vil se ut i fra hva du har sett tidligere. Men algoritmen er jo langt i fra perfekt, og bommer innimellom. Er det noen andre som bruker samme enhet/konto som deg til å se videoer på youtube? I så fall blir dette også lagt til analysen av "dine" interesser.

Anonymkode: 2b0c6...26e

Nei de viste meg ikke denne videoen, og jeg har så og si aldri sett på noen video med Musk før på youtube.

Youtube gjorde meg til abonnent på en kanal som kun hadde en eneste video, og denne videoen dukket opp i mine personlige varsler, ikke i feeden. Jeg har aldri sett kanalen før, og jeg er absolutt ikke interessert i kanaler med små jenter som deler søte videoer med kjente personer, og jeg har absolutt aldri abonnert på denne kanalen.

Den kom altså opp i varsler, ikke i feeden. Varsler til høyre, videoen åpnet til venstre. Jeg er over 50 og er ikke interessert i små jenter som blir rørt over Musk: May be an image of 4 people and text that says 'YouTube NO memo mukbang Notifications Hypocrisy har lastet opp opp: HYPOCRISY Chapter Memories of 'TheArriva "The Arrival' HYOCRIRY 2 hours മප megan lastet opp: American Reacts What Elon Musk Made to 5- Year-Old Girl Alone.. 14 hours ago 海 山 The Confessionals viser premiere ná: :708: Hidden History Of Dogman 16 hours A 품백리 智 CULTY IS ISREALLV V MEI TI Little Culty Podcast har lastet opp: Wrongly Convicted Amanda Knox 17 hours ago'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jo at det ikke er et menneske som skjønner hva jeg mener med dette.

Det som er greia er at Musk har lenge blitt sett på som en "rebell", at han ikke støtter etablissementet med all sensureringen, og har gjort platformen sin, X,sensurfri, liksom... Så, om han er så kontrolversiell og mot sensur og alt, hvorfor pusher youtube, som er absolutt en del av etablissementet og sensurerer hardt, Musk på folk nå?

Fordi han ikke er en rebell, fordi han kun er en marionett som gjør som han blir fortalt. Det er ingenting revolusjonerende med Musk, og han taler med to tunger, det har vært min oppfatning av han hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er rart at du blir satt opp som abonnement. 

Ellers dukker videoer opp på forsiden om de er populære, så det er ikke spesielt vanskelig for en som er så rik og innflytelsesrik som Musk å få en hel haug med folk (eller kontoer) til å se på denne videoen slik at den virker kjempepopulær. Da blir den automatisk foreslått for andre også.

Anonymkode: d3bf5...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er rart at du blir satt opp som abonnement. 

Ellers dukker videoer opp på forsiden om de er populære, så det er ikke spesielt vanskelig for en som er så rik og innflytelsesrik som Musk å få en hel haug med folk (eller kontoer) til å se på denne videoen slik at den virker kjempepopulær. Da blir den automatisk foreslått for andre også.

Anonymkode: d3bf5...227

Og denne kontoen ble startet i fjor, har kun en video, og over 46.000 abonnenter, så her er det noe veldig rart.

Det er veldig vanskelig å bli stor på youtube om de ikke liker deg. Men tydeligvis liker de Musk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tenkt feilklikk enten på PC eller i lommen eller at du er logget inn på en enhet som andre også har hatt tilgang til.

YouTube gjør mye rart, men de driver ikke og tvangsabbonerer brukere til kanaler.

Anonymkode: 79c63...adc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ville tenkt feilklikk enten på PC eller i lommen eller at du er logget inn på en enhet som andre også har hatt tilgang til.

YouTube gjør mye rart, men de driver ikke og tvangsabbonerer brukere til kanaler.

Jeg bruker ikke youtube på mobilen, har faktisk ikke smarttelefon, og det ville vært klin umulig for meg å finne den kanalen da hun kun har en video på kanalen, som er denne nye som jeg fikk varsel om. Om man skal "klikke feil" så må man altså først finne kanalen, og så klikke "abonner", og så "få varsler" og "alle varsler".Temmelig usannsynlig at jeg skal feilklikke alt det på en kanal jeg aldri en gang har hørt om.
Og det er kun jeg som har tilgang til min PC.
Flere teorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (59 minutter siden):

Jeg bruker ikke youtube på mobilen, har faktisk ikke smarttelefon, og det ville vært klin umulig for meg å finne den kanalen da hun kun har en video på kanalen, som er denne nye som jeg fikk varsel om. Om man skal "klikke feil" så må man altså først finne kanalen, og så klikke "abonner", og så "få varsler" og "alle varsler".Temmelig usannsynlig at jeg skal feilklikke alt det på en kanal jeg aldri en gang har hørt om.
Og det er kun jeg som har tilgang til min PC.
Flere teorier?

Selv om det er usannsynlig så er alternativet mer usannsynlig. Eventuelt at du har misforstått noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selv om det er usannsynlig så er alternativet mer usannsynlig. Eventuelt at du har misforstått noe.

Like usannsynlig for alle de som kommenterer her og forteller det samme har skjedd med dem? 
https://www.reddit.com/r/youtube/comments/bon04a/why_does_youtube_keep_subscribing_me_to_channels/

Og her? https://www.youtube.com/watch?v=1c8z_FEoF1E&ab_channel=AimieeeMaduka

Jeg er visst langt fra alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...