Gå til innhold

Hvordan fant du ut at det var utbrenthet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette synes jeg var en merkelig overforenkling. 

At man tenker feil er vel ofte også grunnen til at folk har pressa seg for mye og blitt utbrent. Angst er også et symptom på en lang rekke tilstander, og også ved utbrenthet. Bunnlinja er at vi alle lærer oss å fungere basert på tidligere erfaringer, og ingenting av dette er egentlig selvforskyldt. Når vi ikke lever i tråd med de erfaringene vi har gjort vil vi få angst, helt til vi går tilbake og lærer på nytt og gir slipp på de forventningene vi har til hva som er farlig osv. 

F.eks vil en person som blir utbrent ofte tenke at det er farlig å si fra når en trenger å hvile, og dermed pusher de seg for hardt. Mens hvis de går inn i seg selv og finner ut hvorfor de er redd folk skal bli sint om de sier de trenger å hvile, prosesserer den følelsen de hadde den gang, vil de kunne gi slipp på dette mønsteret. Angst er et viktig symptom som forteller oss om noe som ikke fungerer i livet vårt. Det er heller ikke uvanlig at mennesker med sosial angst, f.eks har vokst opp med kritiske foreldre eller med å bli mobbet. Mennesker er et vist og unikt vesen og det er ikke slik at vi går rundt og utvikler massevis av irrasjonelle frykter, alt er basert på tidligere erfaringer og spor i hjernens nervebaner. 

Anonymkode: 7f095...075

Gir mening forsåvidt.

Men jeg opplever «angsten» som har kommet med dette mee fysisk… som stress reaksjon?

Anonymkode: 85d55...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Gir mening forsåvidt.

Men jeg opplever «angsten» som har kommet med dette mee fysisk… som stress reaksjon?

Anonymkode: 85d55...b98

Angst er jo enormt fysisk. Det er kroppen som setter seg i helspenn for å rømme fra fare. 

Anonymkode: 87f24...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...