Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor da hun bodde hjemme bakte vi til henne siden hun ikke klarte det selv. I år bor hun i omsorgsleilighet på et sykehjem. Vurderer å gjøre det samme i år, for jeg er helt blank for ideer. Forslag?

Anonymkode: 093df...07d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør som i fjor!!! 100%!😁

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hatt gammel mormor på sykehjem i mange år. Ting vi har gitt til jul har vært bl.a.

Rødvin på små flasker

God leppepomade og ansiktskrem

Hjemmebakte kaker, helst etter hennes oppskrifter

Klær. Sykehjemsvask sliter veldig på klærne. Hun trengte ofte nye strømpebukser, sokker, topper, bukser, cardigans osv.

Dusjsåpe med god lukt, helst med pumpe

Tøfler

Leppestift. Hun var dement, men husket veldig lenge hvilken farge hun pleide å bruke.

• Hjerte 2
Skrevet

Jobber på sykehjem og vi har bare såper uten lukt. De eldre trenger ofte såpe med en god lukt, shampo, deodorant ,en god krem. Ullundertøy som ikke klør(veldig mange fryser). 

Anonymkode: eb637...fd1

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Gavekort på fotpleie.

Anonymkode: f856a...4bf

Skrevet

Mange gode forslag her (spesielt det med at det er pumpeflaske på evt sjampo, dusjsåpe og body lotion!!), vil slenge ved varme, tjukke sokker med antiskli, eventuelt tøfler. Sjekk kvaliteten på sokkene/tøflene, at antisklien er god. Varmeflaske er kanskje heller ikke dumt. Komfortabelt nattøy med ledig passform. 

Ellers syns jeg bakst er kjempe lurt. Når det kommer til mat, snacks og godteri så gi henne noe du vet hun liker og spiser. Har opplevd mange ganger at pasienter får konfekt og godteri til jul, men de spiser det aldri. Hjemmelaget bakst derimot har de mye lettere for å spise. 

Anonymkode: 35831...6f3

Skrevet

Fotogaver er gull! Reis rundt i byen/bygda hun bor og ta bilder og ta med noen personlige bilder. Det har alltid blitt satt pris på er min erfaring. Kopper , puter, kalendere.. 

Anonymkode: 2ccf5...b33

Skrevet

Singlett i ull er også helt fantastisk! 

Og forbruksvarer.

Anonymkode: 44103...66e

Skrevet

Fotokalender, konfekt og blomster.

Anonymkode: 47d74...207

Skrevet

- Gode såper/shampo

- Påfyll av ansiktspleie

- Ulltøy (ullundertøy), eller ullgenser/cardigan, singlet osv.

- Et godt pledd som de kan bruke over dyna i senga hvis de fryser, eventuelt ha over seg i stolen/sofaen/rullestolen

- Radio til å ha på rommet

- Fotoramme hvis de har syn til det

- Varmeflaske til føttene

- Noe dekor til rommet? (Lykt med elektriske telys, bilde til å ha på kommode eller som kan henges opp med command hooks etc).

Anonymkode: 49543...623

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...