AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:41 #1 Del Skrevet onsdag kl 16:41 Jeg har aura migrene og kan ikke ta østrogen prevensjon. Jeg har prøvd minipille men blødde heeele tiden. Så det orket jeg ikke mer. Har hørt at man kan bruke kobberspiral, men at mange ofte opplever å blø mye og kraftigere da også. Noen med erfaringer her? Finnes det noe annet alternativ? Anonymkode: ad51f...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:49 #2 Del Skrevet onsdag kl 16:49 Kondom. Ikke lett det der. Hater auramigrene. Anonymkode: fb15a...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:53 #3 Del Skrevet onsdag kl 16:53 Jeg har brukt hormonprevensjon med østrogen og har migrene med aura. Hos meg er det svigninger i hormoner som utløser migrenen, så hvis jeg får holdt hormonnivåene helt stabile med hormonprevensjon, får jeg mindre migrene. https://svelic.se/utredning/?id=5-1416 Anonymkode: ef8e0...517 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:46 #4 Del Skrevet onsdag kl 17:46 Cerazette er et alternativ til minipille. Anonymkode: 547be...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:56 #5 Del Skrevet onsdag kl 17:56 Hormonspiral er uten østrogen og gir en lav dose med hormoner. Har ingen egen erfaring dessverre. Anonymkode: aeba2...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:03 #6 Del Skrevet onsdag kl 18:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har aura migrene og kan ikke ta østrogen prevensjon. Jeg har prøvd minipille men blødde heeele tiden. Så det orket jeg ikke mer. Har hørt at man kan bruke kobberspiral, men at mange ofte opplever å blø mye og kraftigere da også. Noen med erfaringer her? Finnes det noe annet alternativ? Anonymkode: ad51f...82e Der er kommet nye kobberspiraler de siste årene, om det er en eller flere finner du ut ved å google. Den jeg tenker på syes på plass øverst i livmoren og skal ikke gi mer blødning, men den krever at legen som setter den inn har lært seg teknikken. Har du gynekolog, så ringer du dit og spør, hvis ikke spør du fastlegen. Anonymkode: 085a1...eb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:25 #7 Del Skrevet onsdag kl 18:25 Hva med å prøve kobberspiral? Ikke alle får kraftigere blødninger, mine er fortsatt milde. Jeg får også aura migrene av p-piller, og blør konstant av minipillen. Ellers er det vel tracking og måling av temperatur, og såkalte sikre perioder, som ikke er helt til å stole på. Anonymkode: 43a5f...1a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet onsdag kl 18:28 #8 Del Skrevet onsdag kl 18:28 Kobberspiral. Hadde den i mange år. Blødde ikke mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå