Gå til innhold

Hvor lenge "hangle" før kontakte lege

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge går dere å "hangler"  dere med varierende " av og på" symptomer(luftveier, hoste , feber til og fra, hovne mandler, før dere oppsøker lege?

Jeg blir aldri helt syk, men aldri helt frisk heller. Hovne mandler, sår hals, hoste,feber, influensafølelse, varm/kald...

Alle disse symptomene har kommet og gått over et par mnd nå.  

Anonymkode: fd8db...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg er helt frisk mellom: Lenge/aldri. 

Hvis jeg vet hva det skyldes (småbarn som også er syke samtidig/drar med seg alt hjem, sammen med masse stress og syke folk på jobb også): Lenge/aldri så lenge jeg tenker det er en forklaring på det, og jeg ikke har noe annet uforklarlig.

Er det kun kort tid mellom, uten god forklaring, jeg har prøvd kosthold/korrigere ting jeg vet kan bidra uten effekt (aldri skjedd): Kanskje noen måneder? 

Anonymkode: f6f6d...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg kontaktet lege. Jeg hadde gått litt over en uke før jeg kontaktet lege.

Anonymkode: cefae...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da hadde jeg kontaktet lege. Jeg hadde gått litt over en uke før jeg kontaktet lege.

Anonymkode: cefae...6f5

Ok, det er litt overkill.

Anonymkode: d2f60...3bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvor lenge går dere å "hangler"  dere med varierende " av og på" symptomer(luftveier, hoste , feber til og fra, hovne mandler, før dere oppsøker lege?

Jeg blir aldri helt syk, men aldri helt frisk heller. Hovne mandler, sår hals, hoste,feber, influensafølelse, varm/kald...

Alle disse symptomene har kommet og gått over et par mnd nå.  

Anonymkode: fd8db...151

3 uker pleier det å stå på ulike helseforum om man googler slike ting. Så du kan fint ta deg en tur til legen uten at du virker hysterisk.

Anonymkode: 781ba...9e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker før jeg kontaktet fastlege, alvorlig astma fra før av, viste seg å være kikhoste. 

Anonymkode: a9bf4...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har stort sett fått beskjed om at det sannsynligvis er virusinfeksjon av noe slag, det er vanlig at det henger i/varer lenge, bruk symptomlindrende legemidler, etc etc. Ingenting å gjøre med annet enn å holde ut, stort sett.

Så jeg har gitt opp å gå til legen med det, annet enn de periodene jeg blir så slapp at jeg ikke klarer å jobbe og jeg trenger sykmelding. Eventuell feber er for lav eller kortvarig, og slike virusinfeksjoner finnes det jo ingen kur mot uansett.

Anonymkode: e515d...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...