Mymlen Skrevet 18. desember 2024 #41 Del Skrevet 18. desember 2024 0,75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjk Skrevet 18. desember 2024 #42 Del Skrevet 18. desember 2024 Jeg har 1 carat med mindre diamanter rundt, synes egentlig det er unødvendig og litt upraktisk. Det er en av de få ringene mannen har valgt ut alene da, så derfor elsker jeg den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 18. desember 2024 #43 Del Skrevet 18. desember 2024 (endret) Vi brukte glatte gullringer som forlovelsesringer/gifteringer (en og samme ring, ikke to). Ring med stein ville jeg absolutt ikke ha. De henger seg opp i alt, og man må hele tiden ta den av fordi man skal lage mat etc så den ikke blir full av gugge og gris. Men det som irriterer meg mest med ringer med stein er det at den hekter seg opp i alt av tekstiler og tråder. Orker ikke sånt. Jeg giftet meg i 2002 om det er av betydning. Men jeg tror kvinner i dag ser litt på engelske og amerikanske skikker og derfor ønsker seg forlovelsesring med stein. Endret 18. desember 2024 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bergenser Skrevet 29. desember 2024 #44 Del Skrevet 29. desember 2024 Null. Ingen forlovelsesring. Men nå bruker jeg ikke giftering heller. Vi hadde noen ringer vi brukte på bryllupsdagen, fordi vi likte den delen med å utveksle ringer i kirken, men begge to har yrker som gjør at det ikke er noen god ide å bruke ring (kan gi skader, død eller dårlig hygiene for oss begge) og vi klarer oss fint uten å bruke ringer. Er viktigere ting her i livet enn å bruke ring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #45 Del Skrevet 29. desember 2024 Er tre små diamanter. De to på sidene er på 0,025 og den i midten er på 0,4. Synes den er søt og lite flashy. Anonymkode: 28e12...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hammerhai Skrevet 29. desember 2024 #46 Del Skrevet 29. desember 2024 1ct og det fineste jeg eier ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #47 Del Skrevet 30. desember 2024 0,25 og hvitt gull. Den kostet rundt 10 000 kr (kanskje litt mer?) Jeg syns egentlig det er ganske vilt å bruke mer enn det på en forlovelsesring. Da hadde jeg fått dårlig samvittighet. Anonymkode: c3238...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #48 Del Skrevet 2. januar 0,55 i forlovelsesring og 0,50 i giftering Veldig fornøyd. Anonymkode: b3b70...9d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #49 Del Skrevet 2. januar Har 5 små diamanter 0.063ct. Ringen er ellers i hvitt og gult gull. Anonymkode: 6f1e6...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #50 Del Skrevet 2. januar En stens ring på 2 karat, kvalitet er farge E, klarhet er IF, og selve ringen er av platina. En altfor dyr ring, men min mqnn valgte den ut og jeg elsker den. Som giftering har jeg en eternity ring med diamanter rundt hele ringen. Bruker begge ringene hele tiden. Anonymkode: 32c4b...137 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #51 Del Skrevet 3. januar 0,35. 29 små diamanter, rund. Like forelska i ringen i dag som da han fridde med den. Han kjenner meg hodt og valgte helt perfekt 🥰 Anonymkode: 7502e...d9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #52 Del Skrevet 4. januar Kålrota skrev (På 13.12.2024 den 5.43): Jeg er på samme alder som deg og har hadde lik forlovelses- og giftering den gangen også. Var ikke veldig uvanlig på slutten av 90-tallet, jeg tror ikke jeg har sett noen med en stor diamantring til daglig. Jeg er på samme alder, og som deg oppfattet jeg at det var mest vanlig på slutten av 90 tallet å ha en enkel gullring som forlovelsesring (lik til dame og mann), og så brukte man de også som gifteringer når man giftet seg. De som var "gærne" smeltet om forlovelsesringene da de giftet seg, og kanskje satte på en diamant på ringen til bruden. Vi var en stor vennegjeng og i perioden 1997 til 2000 forlovet og giftet hele gjengen seg (eller noen brøt opp før de rakk å gifte seg da), og da hadde absolutt alle enkle gullringer som forlovelsesringer. Spørsmålet var om man skulle ha brede eller smale, for smale hadde akkurat blitt trendy 😅 Men på den tiden pratet man jo også sammen som par om man skulle "forlove seg"/"sette på seg ringer", det var ingen som ble fridd til, sånn sett. Man ble enig om å forlove seg, og så gjorde man kanskje litt ut av det hvor man satte på seg ringer (på fjellet, i en fin restaurant, ved et landemerke osv). Men det var lite med frierier, gitt.. Men for å svare på spørsmålet, så hadde vi enkle gullringer som forlovelsesringer. Anonymkode: d6a8c...099 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #53 Del Skrevet 11. januar Vi ser på ringer, han vil jo vite hva jeg ønsker meg. Han sier han tenker prisklasse max 30K, da tror jeg at jeg kan få en ring som er max 0,4 og det syns jeg er nok i massevis isåfall. Syns for stor ring er litt vulgært og uansett upraktisk. Blir fornøyd uansett om ringen koster 5 eller 25 tusen Anonymkode: ba8bb...f71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conradi Skrevet 13. januar #54 Del Skrevet 13. januar (endret) .. Endret 13. januar av Conradi .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #55 Del Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 16.46): Og hva er vanlig i Norge? Anonymkode: 2f2a7...0b6 0,00 ekte diamant. Om du ikke visste det så er diamanter blodige Anonymkode: 463ac...5b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar #56 Del Skrevet 13. januar Jeg gav ring og har ikke egen forlovelsesring. Den gang var det enstensringer som gjaldt. Karat er bare en av de fire c-ene? Carat, cut, clarity og color avgjør en diamants verdi. i ettertid har man lagt til en femte c, (ikke) contraband. Tenk filmen Blood Diamond. I den senere tid kan man fremstille diamanter industrielt. Produserte diamanter har litt lavere verdi? Jeg leste meg opp på dette før jeg fridde og det ble en 0,6 karat, tw vvsi1, hearts and arrows cut. Greia glitrer i kapp med henne. Kona elsker den og har brukt den daglig i snart 20 år. Det hadde kanskje vært mer fornuftig med en «lavere» ring som ikke henger seg opp i ting. En allianse ring eller noe? Hun har også 5 eller 7 små diamanter i gifteringen. De husker jeg ikke spesifikasjonene på. Anonymkode: 5eb85...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå