Gå til innhold

Spørsmål om tiden etter med blodpropp i benet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt blodpropp i lungene og trolig i benet og benet er hovent hele tiden og det gjør mer vondt til mer jeg bruker det også hovner det mer opp også.  (Det gjør mindre vondt hvis jeg sitter stille eller ligger). Er det noe å gjøre med det egentlig som kan hjelpe? Øvelser eller støttestrømper eller? Det er værst fra kneet og opp (låret). Og er det vanlig at sykehuset ikke gjør noen undersøkelser av benet? Altså eneste de gjorde var å kjenne på det.

Fikk lite info fra sykehuset annet enn at jeg skulle forsøke å bruke benet som normalt men samtidig ikke presse meg for langt.

Anonymkode: e8677...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde fått info om kompresjonsstrømper, eller aller helst fått med deg (disse må også ofte tilpasses hver enkelt), så ta kontakt med avdelingen og/eller ta kontakt med fastlegen din. 

Anonymkode: cb72f...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du burde fått info om kompresjonsstrømper, eller aller helst fått med deg (disse må også ofte tilpasses hver enkelt), så ta kontakt med avdelingen og/eller ta kontakt med fastlegen din. 

Finnes det kompresjonsstrømper som går opp til over låret eller vil det hjelpe å bruke vanlige bare til over kneet?

Anonymkode: e8677...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ekstra lange som nok går langt opp på låret ja, om det er hva du trenger, eller om «vanlige» holder, vet jeg ikke. Som sagt… hør med avd du var innlagt eller fastlege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...