AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #21 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor drar den hen? Ts Anonymkode: 726d5...560 Les Anita Moorjani - Dying to be me, eller Døden ga meg livet Peter Panagore - Heaven is beautiful Michael Newton - Journey of Souls Etter å ha lest sistnevnte bok skjønte jeg at døden er en bløff, sjelen dør bare ikke. Anonymkode: 5a877...d2e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #22 Del Skrevet 29. november 2024 Michael Newton's Journey of Souls finnes også på norsk - Sjelereiser. Anonymkode: 5a877...d2e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #23 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 17.03): Ts her Noe er det som skjer iallefall, siden det er så synlig at kroppen som ligger igjen ser ut som et skall. Når man ser en død person på film ser man ikke dette "skallet". Jeg innbiller meg at hvis avdøde var veldig preget/ forpint av sykdom, så ser man lettere at det kun ligger et skall tilbake, enn hvis avdøde var frisk og sunn og plutselig døde. Jeg så min lillebror etter at han døde i enn ulykke som barn, og kan ikke huske at jeg registrerte at det så ut kroppen hans var et skall. Anonymkode: 726d5...560 Da tror du jo på sjelen da. Jeg som ikke tror på det så ikke et «tomt skall» når jeg satt med døde mennesker. Jeg så bare kropper uten liv. Så hvis vi legger ditt syn sammen med mitt så burde vel sjelen da være «liv». Anonymkode: 06dda...18c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #24 Del Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da tror du jo på sjelen da. Jeg som ikke tror på det så ikke et «tomt skall» når jeg satt med døde mennesker. Jeg så bare kropper uten liv. Så hvis vi legger ditt syn sammen AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da tror du jo på sjelen da. Jeg som ikke tror på det så ikke et «tomt skall» når jeg satt med døde mennesker. Jeg så bare kropper uten liv. Så hvis vi legger ditt syn sammen med mitt så burde vel sjelen da være «liv». Anonymkode: 06dda...18c Det med at sjelen forlater kroppen er noe jeg har hørt om før jeg så kjæresten min døde, men var ikke forberedt på at kroppen hans ble til et skall og at jeg så at noe manglet. Nå var han veldig syk og avmagret og hadde ikke fett igjen på kroppen, så det kan hende at han hadde sett annerledes ut hvis han hadde vært normalvektig eller overvektig. Ts Anonymkode: 726d5...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #25 Del Skrevet 29. november 2024 Ifølge kristne forlater sjelen kroppen når vi dør. Likevel blir de fleste kristne begravet. Sjelen er det som skaper et individ når det lever. Når det dør opphører sjelen å eksistere. Anonymkode: 780a4...032 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #26 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 17.03): Ts her Noe er det som skjer iallefall, siden det er så synlig at kroppen som ligger igjen ser ut som et skall. Når man ser en død person på film ser man ikke dette "skallet". Jeg innbiller meg at hvis avdøde var veldig preget/ forpint av sykdom, så ser man lettere at det kun ligger et skall tilbake, enn hvis avdøde var frisk og sunn og plutselig døde. Jeg så min lillebror etter at han døde i enn ulykke som barn, og kan ikke huske at jeg registrerte at det så ut kroppen hans var et skall. Anonymkode: 726d5...560 Jeg har sett flere døde mennesker i kista før begravelse. Noen har sett ut som et skall, og andre ikke. Og dette selv om det har vært ca like lenge etter døden. Lurer på hva som er årsaken til det. Anonymkode: 363d4...0fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #27 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har sett flere døde mennesker i kista før begravelse. Noen har sett ut som et skall, og andre ikke. Og dette selv om det har vært ca like lenge etter døden. Lurer på hva som er årsaken til det. Anonymkode: 363d4...0fd Postet før jeg rakk å skrive ferdig. Min mor var veldig syk før hun døde, og hun så ikke ut som et skall. Anonymkode: 363d4...0fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #28 Del Skrevet 1. desember 2024 Vet ikke om andre har sett noen ligge for døden- og så dø. Eller sett døde personer. Jeg har jobbet på sykehjem og sett ganske mange. Det som er litt sterkt å se er at omtrent i det øyeblikket de dør, så får utseende et voksaktig preg. Som om bare skallet ligger der igjen. Jeg er egentlig ikke religiøs eller særlig alternativ av meg. Men dette gir meg tanker om at sjelen forsvinner i det man dør. Jeg skjønner ihvertfall godt hvor slike tanker kom fra fra gammelt av. Og på sykehjemmet er det å åpne vinduet når noen døde ren rutine. Anonymkode: 3567c...265 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #29 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 17.03): Ts her Noe er det som skjer iallefall, siden det er så synlig at kroppen som ligger igjen ser ut som et skall. Når man ser en død person på film ser man ikke dette "skallet". Jeg innbiller meg at hvis avdøde var veldig preget/ forpint av sykdom, så ser man lettere at det kun ligger et skall tilbake, enn hvis avdøde var frisk og sunn og plutselig døde. Jeg så min lillebror etter at han døde i enn ulykke som barn, og kan ikke huske at jeg registrerte at det så ut kroppen hans var et skall. Anonymkode: 726d5...560 Leste først nå at skrev om det jeg selv var inne på her❤️ Da har du erfart det selv. Det er ganske sterkt, sant? Antagelig handler det ikke om annet enn at det kun er en død kropp som kan se ut som en død kropp. Men er spesielt at denne forvandlingen kan skje så umiddelbart. For det er logisk å tenke kroppen forandrer seg etter en stund når alle organer stopper å virke, men her snakker vi om et skall aktig utseende som kommer i løpet av noen sekund. Antagelig får vi aldri svar på hva som egentlig skjer. For vi evt dør selv;) Anonymkode: 3567c...265 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #30 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Leste først nå at skrev om det jeg selv var inne på her❤️ Da har du erfart det selv. Det er ganske sterkt, sant? Antagelig handler det ikke om annet enn at det kun er en død kropp som kan se ut som en død kropp. Men er spesielt at denne forvandlingen kan skje så umiddelbart. For det er logisk å tenke kroppen forandrer seg etter en stund når alle organer stopper å virke, men her snakker vi om et skall aktig utseende som kommer i løpet av noen sekund. Antagelig får vi aldri svar på hva som egentlig skjer. For vi evt dør selv;) Anonymkode: 3567c...265 Det handler vel om at alle musklene i kroppen slapper av. Dette skjer umiddelbart når en person er død. Anonymkode: 363d4...0fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #31 Del Skrevet 1. desember 2024 On 11/27/2024 at 3:39 PM, AnonymBruker said: Jeg har aldri skjønt hva egentlig sjelen er og har trodd at det har noe med kristendom å gjøre. Da kjæresten min døde merket jeg at det var noe som var borte fra kroppen hans like etter at han døde, og at det som lå igjen bare var et skall. Det var helt merkelig og jeg har lest om dette tidigere, men ikke forstått hva som var ment før jeg opplevde det selv. Har lest i ettertid at det som forsvinner fra kroppen når man dør er sjelen, men hva ER sjelen? Kan noen forklare meg i enkle ord? Anonymkode: 726d5...560 Det er jo fordi bevisstheten forsvinner, hjernen skrus av, og alle kroppslige funksjoner stopper. Det ER merkelig å se en død person, men det er fordi det er veldig uvant, og vi sanser at noe er annerledes/unaturlig. Det betyr ikke at det finnes en "sjel" Anonymkode: aba8d...115 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå