AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #1 Del Skrevet 27. november 2024 Jeg har ikke vært i disse landene selv, men sett programmer på tv og ser en del asiatiske turister her i byen, og lurer på hvorfor alt er så "søtt"? Klær, sko og vesker med Hello Kitty, kattunger og kaniner som symboler, og voksne damer bruker klær og ting som passer til små jenter. Så nylig et program fra Sør Korea der jenter i 20-årene hadde kledd seg som 12-13-åringer med musefletter, knestrømper og klær i fargesprakende farger med bilder av små katter på🤔 Asiatere fra dere landene har jo en spinklere og stemme enn hva vi her i nord har, men jeg synes også det høres ut som de gjør til stemmen sin for å få den til å høres mer barnslig ut. Hva ligger bak? Anonymkode: dc4fd...0a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #2 Del Skrevet 27. november 2024 Media viser gjerne fram folk med mer original klesstil, så det er lett å få inntrykket av at "alle" kler seg sånn. Det stemmer imidlertid ikke, jeg bodde i Tokyo i over fem år og det er VELDIG mange flere med "normal" klesstil enn det er av folk som går rundt i fargerike Hello Kitty-klær. Anonymkode: fdb3a...acf 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 27. november 2024 #3 Del Skrevet 27. november 2024 Anime. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #4 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Media viser gjerne fram folk med mer original klesstil, så det er lett å få inntrykket av at "alle" kler seg sånn. Det stemmer imidlertid ikke, jeg bodde i Tokyo i over fem år og det er VELDIG mange flere med "normal" klesstil enn det er av folk som går rundt i fargerike Hello Kitty-klær. Anonymkode: fdb3a...acf Men jeg ser jo bare de kvinnelige asiatiske turistene her i byen, og jeg vil si at 90% av de jeg ser helt opp til eldre damer går med klær med "småjente" symboler på. Ts Anonymkode: dc4fd...0a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 27. november 2024 #5 Del Skrevet 27. november 2024 Hvorfor ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #6 Del Skrevet 27. november 2024 For et rasistisk innlegg gjemt i pene ord. Anonymkode: b127f...206 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #7 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For et rasistisk innlegg gjemt i pene ord. Anonymkode: b127f...206 TS har på ingen måte vært rasistisk. Han eller hun skriver om hva h*n har sett, enkelt og greit, og det ER et faktum at mange japanske kvinner kler seg sånn. Det er kultur. Jeg har sett flere tv-programmer om dette og YouTube kanaler som omhandler livet i Japan og Tokyo. TS har ikke gjort noen av disse tingene: Rasisme er når noen blir utsatt for usaklig forskjellsbehandling eller diskriminering basert på etnisk tilhørighet, nasjonalitet eller utseende knyttet til opprinnelse Anonymkode: b5ec3...d3e 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 27. november 2024 #8 Del Skrevet 27. november 2024 (endret) Jeg jobber for en japansk selskap og har vært en god del i Japan, og jeg kan bekrefte at det er MANGE som kler seg slikt i forhold til Europa men det er mye unge mennesker så det er en slags subkultur mer en main stream. Ingen av expats fra Japan her kler seg sånn, men en del av barna har veldig søte barneklær i stilen. Å kalle dette rasistisk er rett og slett for dumt @Anonymkode: b127f...206 Endret 27. november 2024 av NakenPanda 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #9 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): For et rasistisk innlegg gjemt i pene ord. Anonymkode: b127f...206 Hva har jeg skrevet som er rasistisk? Ts Anonymkode: dc4fd...0a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 28. november 2024 #10 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): For et rasistisk innlegg gjemt i pene ord. Anonymkode: b127f...206 Du vet tydeligvis ikke hva rasisme betyr. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #11 Del Skrevet 29. november 2024 Ikke rasistisk på noen måte. Må være en mote, jeg har ikke vært i Asia, men møter en hel del asiatere i andre land i Europa, gjennom jobb. Og mange kler seg søtt, spesielt kvinnene, men også en hel del menn. Og har veldig søte og litt barnslige frisyrer. Gjerne oversized klær. Og jeg ser faktisk at noe av denne moten smitter over på europeere også. Overraskende mye av det i Lisboa blant vestlige i sommer. Ikke vært i London i år, men synes jeg så tendenser til det der i fjor. Også sett det i Firenze. Anonymkode: 4d05f...0ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #12 Del Skrevet 1. desember 2024 Det er helt vanlig å fremheve det som gjør en attraktiv. Det gjør alle mennesker i alle kulturer. Asiatere er søte, så de spiller på det. Enkelt og greit. Anonymkode: 795aa...688 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet 4. desember 2024 #13 Del Skrevet 4. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 16.09): For et rasistisk innlegg gjemt i pene ord. Anonymkode: b127f...206 Rasistisk????? Hjelpe meg......😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå