Gå til innhold

Hvilken fagforening, og forsikringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere valgt NITO eller Parat som fagforening? Er forsikringene gjennom fagforeningene gode? Vurderer å flytte alle over når jeg melder meg inn.

Jeg jobber innen IT i et offentlig selskap.

Anonymkode: d31f9...e2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare erfaring fra Parat som kona hadde og NTL som jeg hadde. Vil si at NTL var mye bedre, bl.a. på forsikringer. Basert på egne erfaringer.

Anonymkode: 94b09...742

Skrevet

Hva slags utdanning har du? Hvor er kollegaene dine organisert som har tilsvarende oppgaver og utdanning?  Jeg ville sagt Nito hvis du har høyskole/universitetsutdanning opp til bachelor, Tekna hvis du har master

Anonymkode: 9ab02...fab

• Liker 1
Skrevet

Parat har vel %-vis trekk. Noe som raskt blir dyrt. Vil også anbefale NITO om du oppfyller kravene. Gikk selv fra LO og deres ordninger til NITO og vil nok si at jeg som singel sparer noen kr på dette. LO-favør er ikke så lukrativt som de reklamerer for.

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker Akademikerne og deres avtaler til alt. Har alltid fungert veldig fint, fått god hjelp, og ikke sett bedre priser. 

Anonymkode: 3f5f7...00f

Skrevet

Jeg var medlem av nito og hadde forsikringene via de hos tryg. Da ungen fikk en diagnose viste det seg at tryg hadde vesentlig dårligere vilkår enn andre.

Dette fant jeg ut ett par år etter avslaget da jeg sjekket andre selskap. Jeg kontakta da Nito og informerte om dette. Nito krangla da med tryg og det endte med utbetaling med renter. De har i ettertid endret vilkårene kan jeg se. 

Men Nito var skikkelig på ballen og det tok under to uker fra jeg meldte fra til pengene var på konto. De ringte meg til og med på en lørdag for å informere om ståa. 

Nito gir også utbetaling av karensdager, ingen betaling om man er under app og om man blir ufør er det 10% av prisen. 

Nito kan jeg anbefale. 

Anonymkode: 9ebc3...0e8

• Liker 1
Skrevet

Kan jo også være greit å vurdere streikefaren. LO har lang tradisjon med å streike, også sympatistreik. Tidvis kjedelig å være eneste person på arbeidsplassen som må ut i streik. Så ta med i vurderingen hva kollegaene er medlem i 

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar, alle! Jeg valgte NITO 😊

Anonymkode: d31f9...e2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...