Gå til innhold

Kommisjon i butikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor mye de ulike butikkene får i kommisjon om vi velger "klikk og hent" eller "bestill til butikk"? 

Jeg bor på et lite tettsted og ønsker å støtte opp lokalbutikkene, men de har så lite varelager at jeg må bestille enkelte ting på nett. Og det viser seg spesielt i disse tider før jul og med diverse tilbud. Prøver da å bestille TIL den lokale butikken, men hun ene på Power antydet i går at det bare var til bry for dem at jeg bestilte varer dit. Hun ville ikke svare da jeg spurte om de ikke får noe fra Power sentralt for at jeg bestiller varer dit. 

Anonymkode: 9945b...0df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestiller og betaler du på nett, men velger hente i butikk som levering får butikken null, 0, zerro kroner i fortjeneste. Butikken har kun jobben. Hovedkontor argumenterer med at når kunden kommer og henter har de sjansen til mersalg og gjør fortjeneste på den måten.

Velger du klikke og hent med betaling i butikk ved henting får butikken hele fortjenesten.

Anonymkode: c0213...764

Skrevet

Det er nok noe ulikt ved kjede til kjede, men ofte får man ingenting. Heller ikke bytting. Dagens butikkyrke er litt og stå  på hele dagen for nettkunder og få « kjeft « for at man har så dårlig omsetning og lønnsbudsjettet er før høyt 😅
så fint at du vil støtte lokalbutikken. Kan du spørre om hun kan bestille varene du skal ga da? Kjenner ikke til akkurat power, men jeg pleier og be butikken bestille inn varer for meg slik at de får salget. Blir veldig glad når kunder gjør det hos oss og tenker sånn som deg. 

Anonymkode: cca04...ee9

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg bor på et lite tettsted og ønsker å støtte opp lokalbutikkene, men de har så lite varelager at jeg må bestille enkelte ting på nett. 

Anonymkode: 9945b...0df

Ikke betal på nett med levering til butikk. Det gir null til din lokale butikk bortsett fra ekstra jobb. Hvis du vil støtte dem kan du høre med dem om de kan ta inn det du har lyst på eller om det er like greit å bare bestille levering hjem til deg fra nettbutikken.

Anonymkode: 7a1da...ce9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...