AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Jeg vurderer å kjøpe et spisebord, men ser av bildene at det er flere ringer og jeg aner ikke hvordan man får de bort. Jeg vet heller ikke hvilke type tre bordet er laget av, for selger er sparsom med info. Anonymkode: d824b...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har hatt slikt bord. Det er varme fra kopper, serveringsfat og slik, på finer. Kan ikke slipes, i følge snekker, da det er tynn finerplate. De blir gjerne svakere over tiden. Men det går ikke an å gjøre noe for å bli kvitt det. Og bordet får veldig lett nye slike flekker. Anonymkode: 0a432...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Man kan som regel pusse finér, men det er ofte ekstremt tynt treverk så man må være veldig forsiktig og bruke ganske fint pussepapir. Så oljer/lakkerer/såper/vokser man inn bordplaten igjen etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har hatt slikt bord. Det er varme fra kopper, serveringsfat og slik, på finer. Kan ikke slipes, i følge snekker, da det er tynn finerplate. De blir gjerne svakere over tiden. Men det går ikke an å gjøre noe for å bli kvitt det. Og bordet får veldig lett nye slike flekker. Anonymkode: 0a432...05c Hvordan ser du at det er finér? Jeg tenkte at det kanskje bare trengte å oljes? Ts Anonymkode: d824b...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Olje tar ikke vekk ringer etter varme eller vannringer. Noen kan strykes vekk med damp og klut. Men det blir sjeldent helt bra. Personlig synes jeg ikke det er så farlig med merker på teakbord (som jo ofte er finer). Anonymkode: a3b87...b2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan ser du at det er finér? Jeg tenkte at det kanskje bare trengte å oljes? Ts Anonymkode: d824b...e68 Det veit man ikke før man har sett bordet. Men det er dyrt med heltre, så erfaringsmessig er det finer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Heltre kan pusses og males/oljes Laminert finér er det lite å gjøre med annet enn å forsøke å male eller legge på nytte belegg. Anonymkode: 7f148...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden så et eller annet på tiktok om det der, man skulle bruke strykejern og et stykke tøy uten mønster i helst. Skal visst bli borte, men strykejernet må ikke ligge lenge på da , bare stryke lett over tøystykket og så skal det funke Anonymkode: 25563...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Detter er sannsynlig tynn lakkert finér, antagelig limt på sponplate. slike skader er som det sies her fra varme, eller vannskader, det er lakken som er skadet, nesten umulig å fikse, da skaden er gjennomgående i hele lakkdybden. kan prøve med meget fint sliping (type 500-1000) sandpapir, og deretter over-lakke hele flaten. men må man fjerne hele lakklaget, er det vanskelig om ikke umulig å få det fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Strykejern og kjøkkenhåndkle Anonymkode: 9a601...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvordan ser du at det er finér? Jeg tenkte at det kanskje bare trengte å oljes? Ts Anonymkode: d824b...e68 På merkene, og strukturen. Glansen. Stripene i treverket er alt for rette, blant annet. Det ser billig ut. Og du ser det er limt. Du kan ikke olje finer. Kan mulig slipe ned litt, men er som regel ganske tynt lag. Blir sannsynligvis mer skade enn nytte om du prøver. Anonymkode: 0a432...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden Kan legge til at finer-bordet jeg eide holdt seg helt fint noen år. Og plutselig en dag ble det et slikt merke etter en skål med varm mat. Etter det har det bare blitt verre, selv en lunken te-kopp setter merke. sist tabbe jeg gjorde var å legge handkle på bordet, sette på lunkne syltglass for siste avkjøling, og det ble et stort, hvitt felt. Usikker på om det er alderen til bordet, slitasje over tid, eller annet. Men etter siste runden med merker så røk det rett ut. Anonymkode: 0a432...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden De skal ha 2000,- for det, som er litt for mye synes jeg 🤔 Ts Anonymkode: d824b...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå