AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #61 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Enkelte sykdommer får man mer info om av de som har skoa på. ME er en av sykdommene hvor pasienten selv må holde seg oppdatert på forskning og «behandlingsmetoder». Det er ingen spesialitet i helsetjenesten som har ME som «ansvarsområde» derav så møter man mye gammel kunnskap der ute hos spesialister. De leser seg ikke opp eller holder seg oppdatert. Har selv møtt nevrologer som siterer fra kunnskap fra lærebok for leger som var 30 år gammel og lekset meg opp som det var en fasit eller en sannhet. Mens jeg satt der og visste at dette var regelrett feil og utdatert kunnskap. Så man må lene seg på fersk forsking og erfaringsdeling -så tar man med seg tilbake det man føler er mest riktig for en selv. Anonymkode: 4922d...9a2 Men TS har ikke fått diagnosen ME. Hun sier hun er "under utredning" (evt "snart skal begynne utredning" og har "ME-lignende symptomer", som kan være hva som helst. Anonymkode: 7474d...98d 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #62 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men TS har ikke fått diagnosen ME. Hun sier hun er "under utredning" (evt "snart skal begynne utredning" og har "ME-lignende symptomer", som kan være hva som helst. Anonymkode: 7474d...98d Men uansett da- legene har jo ikke peiling på me. Og da ender lan fort opp med feil diagnoser? Anonymkode: 05019...ee8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #63 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men uansett da- legene har jo ikke peiling på me. Og da ender lan fort opp med feil diagnoser? Anonymkode: 05019...ee8 Vi vet veldig lite om hva legen vet. Og om legen ikke vet, så får TS be om henvisning. Uansett vet vi ikke hvor i utredningen TS er, fordi det vil hun ikke si noe om. TS kan heller ikke vite om de svarene hun får på forum er av folk som vet mer enn legen eller ikke. Anonymkode: 7474d...98d 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #64 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vi vet veldig lite om hva legen vet. Og om legen ikke vet, så får TS be om henvisning. Uansett vet vi ikke hvor i utredningen TS er, fordi det vil hun ikke si noe om. TS kan heller ikke vite om de svarene hun får på forum er av folk som vet mer enn legen eller ikke. Anonymkode: 7474d...98d Min erfaring er at folk med me har såå mye å Si om alt mulig. mens legene bare tenker «psyksik» og forstår ikke omfanget Anonymkode: 05019...ee8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #65 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (På 28.11.2024 den 8.37): På at jeg er så urolig, har tankekjør, psykiske symptomer Jeg ønsker selv og pga jeg ikke holder ut situasjonen eller klarer roe kroppen eller tenke klart. Er ikke meg selv. Anonymkode: 05019...ee8 Har du satt deg ned og virkelig kjent på hva du stresser med? Er du mye sengeliggende kan det skape indre uro i seg selv. Drikker du mye koffein? Energidrikker? Beveger du deg for å få ut innelåst energi?, problemet med å være syk og uten energi er at man ofte får angst fordi man ikke får ut den mentale eller fysiske energien. Om du forstår. Anonymkode: 4eb5e...f10
AnonymBruker Skrevet 29. november 2024 #66 Skrevet 29. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du satt deg ned og virkelig kjent på hva du stresser med? Er du mye sengeliggende kan det skape indre uro i seg selv. Drikker du mye koffein? Energidrikker? Beveger du deg for å få ut innelåst energi?, problemet med å være syk og uten energi er at man ofte får angst fordi man ikke får ut den mentale eller fysiske energien. Om du forstår. Anonymkode: 4eb5e...f10 Jepp, var kjempe aktiv og ble sykere og sykere 😕 Men låst seg nå da😔 Anonymkode: 05019...ee8
Perelandra Skrevet 30. november 2024 #67 Skrevet 30. november 2024 Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette. Kjære trådstarter! Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 1
Fremhevede innlegg