AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:38 #221 Del Skrevet søndag kl 14:38 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jaja, du får ha lykke til med å bli bitter og singel om du synes det er bedre. Du vil nok få deg en overraskelse eller to på din vei 😉 Anonymkode: f83b1...038 Hvorfor skal jeg være bitter som singel? Og ellers - slutt å presse folk til å være enig med deg ved å bruke ufine hersketeknikker. Anonymkode: f6985...97a 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:44 #222 Del Skrevet søndag kl 14:44 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal jeg være bitter som singel? Og ellers - slutt å presse folk til å være enig med deg ved å bruke ufine hersketeknikker. Anonymkode: f6985...97a Jeg presser ingen , og hersker ikke i det hele tatt. Jeg synes bare tråden din er latterlig siden du skriver på KG og er enig kun med deg selv. Tar overhodet ikke noe inn heller, og se gjerne bort fra mine innspill . Du virker sur og bitter, og kanskje vi andre som ser objektivt på din problemstilling har kunnskap om en mye tøffere hverdag og kan sette ting i perspektiv lettere enn hva du gjør? Verden din klapper sammen fordi du ikke får gifte deg? Anonymkode: f83b1...038 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:48 #223 Del Skrevet søndag kl 14:48 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg presser ingen , og hersker ikke i det hele tatt. Jeg synes bare tråden din er latterlig siden du skriver på KG og er enig kun med deg selv. Tar overhodet ikke noe inn heller, og se gjerne bort fra mine innspill . Du virker sur og bitter, og kanskje vi andre som ser objektivt på din problemstilling har kunnskap om en mye tøffere hverdag og kan sette ting i perspektiv lettere enn hva du gjør? Verden din klapper sammen fordi du ikke får gifte deg? Anonymkode: f83b1...038 Min verden klapper ikke sammen. Jeg har da skrevet at jeg ikke blir knust hvis det blir slutt. Klarer fint å leve videre uten å være bitter og deprimert. Anonymkode: f6985...97a 7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet søndag kl 14:54 #224 Del Skrevet søndag kl 14:54 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du virker sur og bitter, og kanskje vi andre som ser objektivt på din problemstilling har kunnskap om en mye tøffere hverdag og kan sette ting i perspektiv lettere enn hva du gjør? Anonymkode: f83b1...038 Jeg synes ikke sur og bitter er så veldig ojektiv beskrivelse av TS.... 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:59 #225 Del Skrevet søndag kl 14:59 Pippi Lotta skrev (3 minutter siden): Jeg synes ikke sur og bitter er så veldig ojektiv beskrivelse av TS.... Jeg synes det er rart at en blir så besatt av ekteskap at en lar en bra mann gå fordi han ikke vil gifte seg. Da må det ligge en del bitterhet bak Anonymkode: f83b1...038 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:03 #226 Del Skrevet søndag kl 15:03 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er rart at en blir så besatt av ekteskap at en lar en bra mann gå fordi han ikke vil gifte seg. Da må det ligge en del bitterhet bak Anonymkode: f83b1...038 Er en mann som avlyser bryllup noen få uker før, en bra mann? I hvilken verden? Anonymkode: f6985...97a 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:06 #227 Del Skrevet søndag kl 15:06 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er en mann som avlyser bryllup noen få uker før, en bra mann? I hvilken verden? Anonymkode: f6985...97a Din? Du beholder han jo i tre år enda han bor gratis og du gir han alt han vil ha og han ikke gir deg noe du vil ha. Noe må det jo være med han. Eller er du irrasjonell eller har ekstremt lav selvfølelse, som velger å leve år etter år med en dårlig mann? Anonymkode: 4d986...be4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:10 #228 Del Skrevet søndag kl 15:10 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Din? Du beholder han jo i tre år enda han bor gratis og du gir han alt han vil ha og han ikke gir deg noe du vil ha. Noe må det jo være med han. Eller er du irrasjonell eller har ekstremt lav selvfølelse, som velger å leve år etter år med en dårlig mann? Anonymkode: 4d986...be4 Jeg orker ikke flere personangrep og kverulering fra deg, så deg kommer jeg ikke til å svare mer. Takk for innspill. Anonymkode: f6985...97a 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:10 #229 Del Skrevet søndag kl 15:10 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er en mann som avlyser bryllup noen få uker før, en bra mann? I hvilken verden? Anonymkode: f6985...97a Hvorfor gikk du ikke da? Anonymkode: f83b1...038 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:15 #230 Del Skrevet søndag kl 15:15 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg orker ikke flere personangrep og kverulering fra deg, så deg kommer jeg ikke til å svare mer. Takk for innspill. Anonymkode: f6985...97a Tror du blander brukerne, jeg har ikke angrepet deg, kun forsøkt å svare deg. Men vi kan godt gi oss her, vi. Lykke til Anonymkode: 4d986...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:29 #231 Del Skrevet søndag kl 15:29 Siden dere har særkullsbarn, så synes jeg det er litt sært å være så opphengt i å måtte gifte seg. Vi lever i 2024, gift eller samboer er da like forpliktende. Kanskje mannen din ikke visste at det er forskjell på arvereglene om man er gift eller samboer med særkullsbarn? Og siden dette er så viktig for deg, så tør han ikke å si sannheten? Om dette er så viktig for deg, så får du bare si det som det er og gå. Fra din side er vel forholdet kjørt uansett. Du klarer ikke å slippe denne tanken. Anonymkode: 8347a...677 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:35 #232 Del Skrevet søndag kl 15:35 AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 14.17): Jeg er samboer på 25 året, og bruker ikke ordet samboer. Sier "mannen min", og mannen min sier "kjerringen min" (bor på landet....) De fleste bryr seg da ikke om slike detaljer?! Samme som hans barn fra før og våre fellesbarn; de kaller hverandre for bror og søster. De spesifiserer ikke halvbror og halvsøster... Jeg har ingen problemer med å ikke være gift, og ser virkelig ikke forskjellen. Trist at enkelte blir så opphengt i dette at de begynner å mistrives osv. Det endrer ingenting i hverdagen! Anonymkode: 74ade...309 Det er ditt valg og noe som passer for dere. TS ønsker å gifte seg, hun har fridd til mannen som trakk seg. Det er helt innafor å ønske å være gift på lik linje som det er ok for noen å være samboere år etter år. Vi er alle forskjellige.- Så fordi du syntes det er ok, så syntes ts det ikke. Og for ts så spiller det da vel ikke noen rolle hva andre bryr seg om, for henne er det vel viktig hva hun ønsker seg. Anonymkode: 19e59...ddb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:35 #233 Del Skrevet søndag kl 15:35 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Siden dere har særkullsbarn, så synes jeg det er litt sært å være så opphengt i å måtte gifte seg. Vi lever i 2024, gift eller samboer er da like forpliktende. Kanskje mannen din ikke visste at det er forskjell på arvereglene om man er gift eller samboer med særkullsbarn? Og siden dette er så viktig for deg, så tør han ikke å si sannheten? Om dette er så viktig for deg, så får du bare si det som det er og gå. Fra din side er vel forholdet kjørt uansett. Du klarer ikke å slippe denne tanken. Anonymkode: 8347a...677 Nei, gift og samboer er ikke like forpliktende. Ikke etter loven. Hva er sannheten da, mener du? Den han ikke tør si? Anonymkode: f6985...97a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:41 #234 Del Skrevet søndag kl 15:41 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ditt valg og noe som passer for dere. TS ønsker å gifte seg, hun har fridd til mannen som trakk seg. Det er helt innafor å ønske å være gift på lik linje som det er ok for noen å være samboere år etter år. Vi er alle forskjellige.- Så fordi du syntes det er ok, så syntes ts det ikke. Og for ts så spiller det da vel ikke noen rolle hva andre bryr seg om, for henne er det vel viktig hva hun ønsker seg. Anonymkode: 19e59...ddb Ikke meg du svarer, og jeg har full respekt for at giftemål er eneste godtatte samlivsform. Men det er jo dumt å flytte sammen før man er gift, dersom man ønsker å gifte seg, og ikke kun være samboer, det må vi kunne være enig om? Det er som å takke ja til en jobb og signere kontrakten, før man stiller krav om lønn. Da har man kun to valg, det ene er å nøye seg med det man har signert på/det tilbudet man får, det andre er å si opp jobben. Anonymkode: 4d986...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:43 #235 Del Skrevet søndag kl 15:43 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, gift og samboer er ikke like forpliktende. Ikke etter loven. Hva er sannheten da, mener du? Den han ikke tør si? Anonymkode: f6985...97a Jeg tenkte kanskje at han faktisk ikke var klar over at det vil gå utover arven til barna hans om han gifter seg med deg. Men at han ble gjort oppmerksom på det før giftermålet? Det er jo egentlig den eneste reelle forskjellen mellom ekteskap og samboerskap. Så hvorfor er det så viktig for deg? All den tid du sier at du klarer deg fint på egenhånd, så sliter jeg med å forstå verdien av et ekteskap. Anonymkode: 8347a...677 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:47 #236 Del Skrevet søndag kl 15:47 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenkte kanskje at han faktisk ikke var klar over at det vil gå utover arven til barna hans om han gifter seg med deg. Vil det det? Trodde særkulssbarn ble hensyntatt før ny ektefelle. Trodde ikke en gang ny ektefelle kunne sitte i uskiftet bo, dersom det finnes særkullsbarn. Anonymkode: 4d986...be4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:48 #237 Del Skrevet søndag kl 15:48 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenkte kanskje at han faktisk ikke var klar over at det vil gå utover arven til barna hans om han gifter seg med deg. Men at han ble gjort oppmerksom på det før giftermålet? Det er jo egentlig den eneste reelle forskjellen mellom ekteskap og samboerskap. Så hvorfor er det så viktig for deg? All den tid du sier at du klarer deg fint på egenhånd, så sliter jeg med å forstå verdien av et ekteskap. Anonymkode: 8347a...677 Han eier kun bilen. Så hvilken arv er det barna hans mister? Bilen? Igjen. Jeg ønsker ikke en diskusjon om hvorfor dette er viktig for meg. For øvrig bør de aller fleste voksne klare seg på egenhånd. Anonymkode: f6985...97a 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:49 #238 Del Skrevet søndag kl 15:49 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vil det det? Trodde særkulssbarn ble hensyntatt før ny ektefelle. Trodde ikke en gang ny ektefelle kunne sitte i uskiftet bo, dersom det finnes særkullsbarn. Anonymkode: 4d986...be4 Stemmer det. Jeg kan ikke sitte i uskiftet bo med hans barn med mindre de samtykker. Anonymkode: f6985...97a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet søndag kl 16:04 #239 Del Skrevet søndag kl 16:04 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg synes det er rart at en blir så besatt av ekteskap at en lar en bra mann gå fordi han ikke vil gifte seg. Da må det ligge en del bitterhet bak Anonymkode: f83b1...038 Jeg tror også det liger noe mer bak.... Som at mannen lot TS planlege brylut og avlyste kort tid før vielsen, i og med at TS selv har fortalt at dette liger bak... Man trenger heller ikke å være verdens smarteste for å forstå at det ofte er bitterhet involvert i brudd, særlig når det er forhold som har vert lenge. Jeg vill gå så lang som å si at TS ville være unormalt om hun kunne gå mot brud uten å føle noen biterhet. Det jeg synes er merkelig er å bli så besat av å "ta" TS til en vær tid, at man ikke bare føler behov for å påppeke det helt åpenbare, men igså vrir det negativt og kaller det rart. Gratulerer du greide å slå in dagens mest åpne dør her liksom, men jeg synes du kaster sten i glashus når du kaller TS sine handlinger rare! 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:08 #240 Del Skrevet søndag kl 16:08 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stemmer det. Jeg kan ikke sitte i uskiftet bo med hans barn med mindre de samtykker. Anonymkode: f6985...97a Og det er forsåvidt en god ordning så lenge to stykker gifter seg og kjøper/eier bolig sammen, slik at ikke den nye ektefellen kommer feiende inn og tar barnas arv. At han/hun må gjøre seg fortjent til at ungene sier ‘det er greit, vi er uansett 60 år selv og eier egen bolig, og du er tross alt 90 år og vi er glad i deg og synes du fortjener det’ eller lignende. Men i deres tilfelle er det vel annerledes? Over her skriver du at han eier kun bilen. Forstår jeg dette rett nå; Slik det ligger an nå eier du hele huset, og dermed vil du ikke være avhengig av hans barn sitt samtykke, dersom han går bort. Og dine barn vil uhindret arve deg dersom du går bort. Gifter du deg, så eier du det du tar med deg inn i ekteskapet, og dermed gjelder det samme da. Hans barn vil ikke automatisk ha noen rett på boligen din, dersom han faller fra, siden han ikke eier (noen del av) den. Og dine barn vil arve hele boligen dersom du faller fra. Det du kan gjøre - enten du gifter dere eller ikke - er å la han eie like stor andel av boligen, som det du gjør. Alt mitt er ditt-tankegang. Men dette må formaliseres, selv om dere gifter dere, eller? Og dersom du gjør det på den måten, så ser ikke jeg annet enn fordeler for han og hans barn, og ulemper for deg og dine barn. Dersom han skiller seg, så vil han ha rett på halve boligen, dersom han dør vil barna hans ha rett på å arve halve boligen. Så for han er det ingen økonomisk tap å gifte seg med deg, så langt jeg klarer å se. Anonymkode: 4d986...be4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå