Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 92084...53f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det den ene er god på det den andre dårlig på f.eks, eller at der den ene mister kontrollen, beholder den andre roen, osv. Motsetninger altså. 

Anonymkode: 2ddae...d00

• Liker 5
Skrevet

Eks. Min mann da. Masse drømmer og tanker. Hele tiden. Mens jeg holder han litt mere på jorde med å si. Trenger du det? Er du helt sikker på at vi skal gjøre sånn? Skal vi ikke holde oss til den første planen. Han er jo kjempe glad for at jeg holder litt til bake. For det er jo ikke alt vi kan realisere som han drømmer om. 

Anonymkode: 89c52...33e

Skrevet

Ha ulike styrker som spiller hverandre god, hente frem det beste i den andre, respekt og tålmodighet for at man ikke er like god på alt, men at sammen er man drømmen. 

Ofte er en mer drømmende enn den andre, mer impulsiv, mer organisert, mer strukturert, mer gjennomtenkt, mer grublende, mer analytisk, mer praktisk, mer morgenmenneske.

Man utfyller hverandre når man bringer ulike styrker inn i forholdet, samtidig som man viservaksept og raushet for hverandres svakheter. 

Anonymkode: deb28...587

• Liker 1
Skrevet

Sikkert mye av det samme som kalles "speile hverandre" eller "se hverandre"

Sånne klissete setninger.

Anonymkode: 26deb...d66

Skrevet

Alt nevnt tidligere men også en evne og et ønske om å tilføre hverandre positive ting. Enkle småting i hverdagen som at en finner energien til å lage middag en dag en selv er sliten fordi en ser at det kan hjelpe partner.
At en ikke står å teller %, kroner, øre og minutter men trår til og stoler på at partner også bidrar etter evne.

Når en utfyller hverandre så kommer balansen av seg selv.

Anonymkode: 45c6e...e60

Skrevet

Jeg og kjæresten utfyller hverandre mht at hans styrker er mine svakheter og omvendt. I tillegg lader vi hverandre opp. Har en av oss en tøff dag får den andre alt til å bli litt lysere og bedre.

Vi trenger ikke å spørre den andre om å hjelpe til om noe må gjøres. Vi bare gjør tingene vi må naturlig uten mas.

Jeg er noe impulsiv og hissig, mens han er mer rasjonell og rolig i situasjoner som er krevende. Han får meg til å ta et steg tilbake og tenke, mens jeg pusher han til å tenke utenfor boksen.

Anonymkode: 756a6...a2a

Skrevet

Jeg har 0 ambisjoner, så jeg MÅ være sammen med noen som har ambisjoner, hvis ikke så kommer vi oss aldri fremover. Tenker det er sånne ting de mener. 

Anonymkode: 1e5ca...bee

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har 0 ambisjoner, så jeg MÅ være sammen med noen som har ambisjoner, hvis ikke så kommer vi oss aldri fremover. Tenker det er sånne ting de mener. 

Anonymkode: 1e5ca...bee

:nikke: Hvis ikke vil dere utfylle hverandre, i sofaen, med godteri og chips. Det blir bare trangt, og uten framgang.

Anonymkode: b7706...c06

Skrevet

Man er trygge på hverandre.

Bringer fram det beste i den andre.

Felles forståelse, kjærlighet og empati.

Er sterke som individer dog enda sterkere sammen. 

Kan snakke sammen om det som opptar uten at det blir tatt ille opp.

At man kan være seg selv sammen med den andre. 

At det gis rom for følelser.

Man kan være like og samtidig ulike. Det er for meg å utfylle hverandre.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det betyr gjerne at der den ene er dårlig på en ting, er den andre kanskje god på det og kan gjøre den tingen i forholdet. F.eks var jeg alltid av den oppfatning at matlaging var det kjedeligste husarbeidet jeg kunne gjøre, mens mannen min likte det og trivdes med det. Det ble da hans oppgave hjemme. Vi utfylte hverandre på det området (men ikke andre, men det er en annen historie 😛 )

Skrevet
Irak skrev (Akkurat nå):

Man er trygge på hverandre.

Bringer fram det beste i den andre.

Felles forståelse, kjærlighet og empati.

Er sterke som individer dog enda sterkere sammen. 

Kan snakke sammen om det som opptar uten at det blir tatt ille opp.

At man kan være seg selv sammen med den andre. 

At det gis rom for følelser.

Man kan være like og samtidig ulike. Det er for meg å utfylle hverandre.

Som bruker over her sier!

Anonymkode: ad871...5ee

Skrevet

Hmm.. et eksempel er at mannen min blir kjempe stressa og urolig for fremtidige ting. Huskjøp, barn, lån, ting han vet må gjøres og er stress med risiko

Jeg er rolig på sånt og har en tendens til å ikke krisemaksimere. Slik utfyller vi hverandre. Han er alvorstung og fokuserer på det som kan bli stressende eller gå galt, jeg ser det positive og har en "dette klarer vi" innstilling. På den måten får jeg min dose alvor fra han og han får roen via meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Som bruker over her sier!

Tusen hjertelig takk 💕.

Skrevet

Å gi rom for følelser. Når en er svak så er den andre sterk og omvendt. Om en sliter så må den andre våre sterk og gi klem eller beholde roen og tålmodigheten ikke angripe, ta vare på hverandre, begge bidrar med det de kan best så de utfyller hverandre. 

Å stille opp i gode OG VONDE dager..

Anonymkode: 72276...4d7

Skrevet

Jeg tenker at å utfylle hverandre ikke handler om å matche at en person er svak til en ting og en annen er sterk til noe annet. Det blir bare to soloraidere på hvert sitt felt. En god utfylling handler om å kunne spille hverandre enda bedre fordi de henter noe fra hverandre. Tenk på et fotballag: en person som ikke kan spille fotball og en verdensstjerne utfyller ikke hverandre på en fotballbane når de ikke kan spille ball med hverandre. Men, en midtbanespiller med en god pasningsfot og overblikk sammen med en smart spiss som samtidig er en god avslutter, vil spille på hverandres styrker og komme bedre ut av det sammen enn hver av dem for seg. Tilsvarende vil to som kan litt matlaging, men ikke nødvendigvis akkurat de samme oppskriftene, utfylle hverandre bedre enn en som svir tevannet og en som er en god kokk. De lærer ikke av hverandre, og jobber ikke sammen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...