Gå til innhold

Barnet trives ikke på skolen, men skolen mener alt er ok

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en tredjeklassing. Saken er den at det er to barn i klassen som siden 1.klasse har plager/ertet barnet mitt (og flere i klassen) har tatt dette opp med skolen ved flere anledninger og får til svar ”dumt å høre, skal følge med“  det har på et vis fungert fordi mitt barn har holdt seg unna disse to barna.

Siden skolestart i høst har det eskalert voldsomt, dette ble tatt opp med læreren flere ganger i høst. Samme svar, dumt, skal passe ekstra på. For en måned siden var det en episode som inkluderte fysisk vold, da ble det opprettet sak. Nå er undersøkelsen perioden over og skolen finner ikke ut av noe galt. De vil avslutte saken, mener det ikke er en sak.

Vi kunne vise til 4 konkrete hendelser siste måneden. Barnet vårt vil ikke lengre på skolen, forteller at det er lei seg ila skoledagen, gråter etter skolen. Ser at det også er mye mer sensitivt, tåler mindre, lavere selvtillit. Dette fortalte vi også til skolen, og fikk med nød de til å gå med på å fortsette undersøkelseperioden. Skal det virkelig være sånn?! At fordi skolen ikke har opplevd hendelser, så blir det ikke gjort noe mer? Jeg er så skuffet. Dette er ikke et barn som har lav selvtillit, tvert i mot. Hele barnet har endret seg ila høsten.  Heldigvis flink å kommunisere, vi har mange gode samtaler- det er i følge barnet ene og alene trivselen på skolen.

Dessverre altfor liten skole og klasse, dermed færre å spille på. Foreldrene til de to barna det gjelder har jeg ved flere anledninger forsøkt å prate med- men der kommer jeg ingen vei.

Anonymkode: a9b9c...1be

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett 9A sak. Men min personlige erfaring, er at det er best å bytte skole. Mitt barn opplevde og mobbing på skolen. Og selv om skolen her virkelig tok tak, og det ble slutt på mobbingen. Så pratet jo disse elevene ikke med mitt barn, nektet å sitte ved siden av, samarbeide med osv. Vi byttet skole, og der ble alt mye bedre. 

Anonymkode: 81bdc...b81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har allerede opprettet en paragraf 12 sak, det er denne de nå vil avslutte fordi de mener at alt er i orden

Tiltross for at vi er helt tydelig på at barnet ikke har det bra på skolen grunnet to andre elever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolebytte er et alternativ, men føler det er så vanvittig urettferdig at det er vi som skal flytte på oss😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke opprett 9a sak eller noe som helst. Ingenting hjelper. Datteren min ble mobbet vi startet henne på taekwondo og hun fikk selvtillit. I tillegg lærte vi henne at hun måtte ta igjen! Hun fikk lov til å banne og ta skikkelig igjen! Nå er hun kjempepopulær og inkluderer alle i klassen. Jeg vet at det er kontroversielt men når det gjelder mobbere er det ett språk de skjønner og det er når man tar igjen! 

Anonymkode: 43621...126

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Størrelsen på skolen har ingen ting å si. Dette handler om ledelse og holdningen til de som jobber der, i kombinasjon med økonomi.

Nå har du vært i kontakt med skolen og erfart hvordan de forholder seg til saken. Spørsmålet er egentlig hva du skal gjøre med den informasjonen?

Anonymkode: 57f95...204

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ingen lett situasjon. Jeg hadde ikke gitt meg på dette. Om det ikke blir bedring hadde jeg byttet skole om barnet virkelig mistrives, men helt enig i at det virkelig ikke burde være sånn. En ting er skolen, men hva ER det med enkelte foreldre? I min eldstes klasse ble det nylig avdekket at en av jentene ble mobbet og plaget av en større del av guttene i klassen. Lærer her ringte alle gutteforeldrene og fortalte om dette, det ble tatt opp i klassen med barna og med beskjed om at dette var helt helt uakseptabelt. Bare to dager etter hadde vi foreldre til guttene, uavhengig av om vårt barn hadde deltatt i mobbingen eller "bare visste om det" eget møte på foreldres initiativ for å få satt en stopper for dette først som sist. Og samtaler hjemme med barna våre. Jeg tror faktisk det hjelper litt at ungene vet at foreldre prater sammen og står sammen mot mobbing. 

Anonymkode: d2205...6c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere snakket med foreldrene til barna det gjelder? Sånn skikkelig? 
Avtalt at dere må møtes og snakke sammen?

Ellers så må du bare gi beskjed til skolen at du ønsker de skal opprette paragraf 12. Tar ikke lærer deg alvorlig, så gå til rektor. 

Du må ha litt spisse albuer og ikke unnskylde at du forstyrrer. 

Anonymkode: b5d13...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Har dere snakket med foreldrene til barna det gjelder? Sånn skikkelig? 
Avtalt at dere må møtes og snakke sammen?

Ellers så må du bare gi beskjed til skolen at du ønsker de skal opprette paragraf 12. Tar ikke lærer deg alvorlig, så gå til rektor. 

Du må ha litt spisse albuer og ikke unnskylde at du forstyrrer. 

Kommer ingen vei med foreldrene, det er bare bortforklaringer og unnskyldninger. 

det er allerede opprettet paragraf 12, det er denne de nå vil avslutte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer ingen vei med foreldrene, det er bare bortforklaringer og unnskyldninger. 

Ja da er det vel statsforvalter du skal kontakte, da vil du vel få en gjennomgang av saken fra nøytral part. Hvorvidt alt er gjort riktig etc. Hvis ikke dette hjelper så er det vel bare å innse at ditt barns utvikling og vel og ve er viktigere enn å vinne over systemet (les : flytt)

Anonymkode: bee5f...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da ringer du statsforvalteren og hører hvordan du går frem.

Husk det er barnets oppfattelse av situasjonen som Er gjeldene. Ikke hva lærere rundt mener

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...