Gå til innhold

Er dette et dickpic? (Ingen bilder altså, kun beskrivelse)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nylig fått tilsendt et bilde fra en kollega som er 30 år eldre enn meg. Vi jobber sammen på en frivillighetssentral, og har ingen annen kontakt enn vanlig høflig/vennskapelig/kollegialt overfladisk prat, som med de andre kollegene. Bildet er ikke et nakenbilde, men viser personens kropp fra hoften og ned, med fokus på penisområdet. Du ser tydelig penisen i erigert tilstand gjennom joggebuksa. Bildet er sendt ganske random, uten noen som helst historie mellom oss, og helt uten oppfordring. Fyren har generelt vært ganske masete og sender mye meldinger, som jeg kun har svart vanlig høflig på. (Jeg er litt flink pike, og vil ikke tråkke på noens tær.. så da svarer jeg på meldinger jeg får).

Først tenkte jeg æsj, hærregud og whatever jeg orker ikke bry meg. Men ettersom timene gikk, fikk jeg en mer og mer ekkel følelse og det henger fremdeles i... Jeg har tidligere vært utsatt for overgrep, mulig det er derfor jeg reagerer...

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke eller gjøre, hva er "naturlig" reaksjon her? Aldri fått noe dickpic før av noe slag, og synes det blir vanskelig å omgås denne personen fremover.

Anonymkode: 9b75e...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil jeg si ja. Du må sette grenser. Enten med å ikke la han få noen tilgang til deg, skjelle han ut, eller oute han til de andre i organisasjonen. 

Anonymkode: beda2...531

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil påstå at det er det. Selv om personen ikke er naken så beskriver du det jo som at bildet er tatt for å vise frem den i erigert tilstand gjennom buksen.. Syns det er helt normalt å reagere på å få slikt bilde uoppfordret, spesielt når det kommer fra en kollega og at han er så mye eldre enn deg også.

Hva som er en naturlig reaksjon er vel ulikt fra person til person, men det virker jo som du syns dette er ubehagelig og da er det din reaksjon. Tenker du kan absolutt si ifra til personen det gjelder at du ikke ønsker å motta slike bilder. Og du er ikke nødt til å svare på meldinger som du får bare for å være høflig, hvis du egentlig ikke vil ha noe kontakt med han.

Lykke til ts, håper situasjonen ordner seg greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist du har opplevd overgrep 🫂

Ekkelt.

Jeg tror du må si du ikke er interisert, ellers kan det komme en naken versjon. Jeg tror han tester vannet, veldig sært. Prøv å ikke svar eller vær hyggelig mer, han maser fordi han er interisert.

Føler med deg og lykke til, sånnt er kleint og ubehagelig. 

Anonymkode: d5bc2...11d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på bildemeldingen. Skriv at du håper dette er sendt til feil mottaker, ellers ville jo dette vært svært ubehagelig.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ett enkelt "hva får deg til å tro at det er greit å sende slike bilder til meg eller noen andre er utenfor min fattevne men jeg vil virkelig IKKE ha slike bilder sent til meg i fremtiden?" 

Anonymkode: f32e5...039

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en thirst trap. Fetteren til dick pic.

Anonymkode: 5a5b7...056

hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tester nok vannet for å se hvordan du reagerer på en nesten-dic pic. Si ifra at dette ikke er ønsket ellers kan det muligens eskalere til at det ikke finnes klær på han.

Anonymkode: 43d09...e53

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skal kalles dick pic eller ikke er vel irrelevant, det du beskriver er uansett milevis utenfor det man uoppfordret kan sende til en kollega. 

Anonymkode: cb046...a8a

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

hva er det?

Pissprat fra barnemunn. 

Anonymkode: 4305e...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du til nå har svart på alle hans meldinger, vil en ignorering og null svar fra deg denne gangen være et tydelig nok svar på at du ikke er interessert. Ev. kan du konfrontere han, men tror ikke jeg selv hadde giddet det. Da har man iallfall gitt han benefit of the doubt hvis det nå skulle vært slik at det var feilsendt. 

Anonymkode: a78be...18f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han en advarsel på at du ikke ønsker slik oppmerksomhet fra han. Si ifra at du kommer til å blokkere han hvis han ikke etterkommer dine ønsker. Lytter han ikke da så blokkerer du. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meld fra til organisasjonen der du jobber, og diskuter med dem/vis dem historikken og evt. bildet du har fått tilsendt. Du trenger ikke svare, konfrontere eller ha noe mer med denne mannen å gjøre. Du skriver at han oppleves masete, og dette er eskalering og helt tydelig at du verken ønsker eller har lagt opp til noe av dette, så uavhengig om han har på seg klær eller ikke så er dette HELT utafor. Du skal ikke måtte finne deg i det eller måtte ha kontakt med ham, og hvis det er litt grep i menneskene i organisasjonen så blir han fjernet og får beskjed om å ikke kontakte deg eller andre jenter derfra igjen. Uavhengig av om det er dickpic eller i grensesonen, så er det seksuell trakassering og om du er komfortabel med å fortelle organisasjonen om din historikk så gjør gjerne det for å understreke at oppførselen kollegaen viser er over grensen for aksept. De bør ta dette alvorlig!

Anonymkode: a82e2...b9e

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skrevet Nei, bare nei, ikke send meg flere sånne bilder eller så blokkerer jeg deg. Eventuelt så hadde jeg bare blokkert han.

Anonymkode: f9bcd...07a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre har nevnt her. Send melding og spør om den var feilsendt. Eller enda tydeligere; at du håper den var feilsendt.

Helt uakseptabelt.

Anonymkode: 4dbbe...350

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt ikke svar!!!

Synes du underreagerer noe helt utrolig.

Jeg forstår ikke hvorfor han har nummeret ditt i første omgang. Når han nå har sendt et slikt bilde, så ville jeg meldt fra til politiet og deretter blokkert han. 

Og så må du slutte å være snill pike, det er bare dårlig gjort mot deg selv. 

Anonymkode: e8dd5...298

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Om det skal kalles dick pic eller ikke er vel irrelevant, det du beskriver er uansett milevis utenfor det man uoppfordret kan sende til en kollega. 

Anonymkode: cb046...a8a

Meld fra til organisasjonen der du jobber, og diskuter med dem/vis dem historikken og evt. bildet du har fått tilsendt. Du trenger ikke svare, konfrontere eller ha noe mer med denne mannen å gjøre. Du skriver at han oppleves masete, og dette er eskalering og helt tydelig at du verken ønsker eller har lagt opp til noe av dette, så uavhengig om han har på seg klær eller ikke så er dette HELT utafor. Du skal ikke måtte finne deg i det eller måtte ha kontakt med ham, og hvis det er litt grep i menneskene i organisasjonen så blir han fjernet og får beskjed om å ikke kontakte deg eller andre jenter derfra igjen. Uavhengig av om det er dickpic eller i grensesonen, så er det seksuell trakassering og om du er komfortabel med å fortelle organisasjonen om din historikk så gjør gjerne det for å understreke at oppførselen kollegaen viser er over grensen for aksept. De bør ta dette alvorlig!

Anonymkode: a82e2...b9e

Dette er de eneste to svarene som faktisk har noe for seg i denne tråden. De andre er altfor lite hensiktsmessige. Man skal selvfølgelig ikke svare en mann som driver med seksuell trakassering, man skal melde fra videre. 

Anonymkode: e8dd5...298

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg er ganske forundret over alle svarene som sier konfronter ham eller blokk.

Jeg hadde gått rett til sjefen eller nærmeste overordnede! Dette er da noe som overhodet ikke skal skje mellom folk som bare er kollegaer. Helt irrelevant om han har sendt feil eller ikke, det er jo helt uakseptabelt. Jeg hadde gått til sjefen og latt de tatt det opp med ham, det er ikke min jobb å ta den oppvasken eller lære godt voksne mannfolk hvordan de skal oppføre seg overfor kollegaer.

Får han en kjip reaksjon fra arbeidsgiver så er det helt og holdent hans egen skyld. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har nylig fått tilsendt et bilde fra en kollega som er 30 år eldre enn meg. Vi jobber sammen på en frivillighetssentral, og har ingen annen kontakt enn vanlig høflig/vennskapelig/kollegialt overfladisk prat, som med de andre kollegene. Bildet er ikke et nakenbilde, men viser personens kropp fra hoften og ned, med fokus på penisområdet. Du ser tydelig penisen i erigert tilstand gjennom joggebuksa. Bildet er sendt ganske random, uten noen som helst historie mellom oss, og helt uten oppfordring. Fyren har generelt vært ganske masete og sender mye meldinger, som jeg kun har svart vanlig høflig på. (Jeg er litt flink pike, og vil ikke tråkke på noens tær.. så da svarer jeg på meldinger jeg får).

Først tenkte jeg æsj, hærregud og whatever jeg orker ikke bry meg. Men ettersom timene gikk, fikk jeg en mer og mer ekkel følelse og det henger fremdeles i... Jeg har tidligere vært utsatt for overgrep, mulig det er derfor jeg reagerer...

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke eller gjøre, hva er "naturlig" reaksjon her? Aldri fått noe dickpic før av noe slag, og synes det blir vanskelig å omgås denne personen fremover.

Det naturlige er å be om en samtale med din leder. Og legge frem dette - bildet inkludert. Han har ingen «øvrig» grunn til å kontakte deg enn som sin kollega, så meld det oppover. Og om ikke leder tar det veldig på alvor? Ring fagforeningen din og be om råd for veien videre.

Uansett ville jeg ha tatt dette opp i lunsjen i morgen. Si at du fikk bilde av «kollega Hans» og om noen ber om å se bildet? Send det rundt.

Om noen spør deg hva som skjer på jobben? Del denne episoden. Husk å bruke hans fulle navn. 

Det er ikke din jobb å dekke opp. Du er tjent med at dette blir så godt kjent som mulig, du. Kun han er tjent med at det ikke blir kjent. Sørg for å handle i din interesse. Som er å spre informasjon om hendelsen. Både for å avskjære han. Men også for å avskrekke andre menn og kvinner som ønsker trakassere deg. Å være viden kjent som en som ler av slikt i selskap med gjerningspersonene fulle navn? Det er veldig bra.

Anonymkode: ca8df...113

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...