AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #1 Del Skrevet 27. november 2024 Kan dere som har erfaring fortelle litt om deres opplevelse av disse skolene ? Mtp miljø, mobbing, inkludering, åpenhet for mangfold , om det er flerkulturelt (et pluss)? Anonymkode: 0321b...b27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #2 Del Skrevet 27. november 2024 Du, det er veldig mange skoler i Oslo. Demografien er også høyst ulik. Min erfaring med de to vi har hatt barn på, er gjennomgående god. Ingen av dem var Majorstuen. Anonymkode: c3d5f...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #3 Del Skrevet 27. november 2024 Jeg anbefaler Uranienborg over Majorstuen. Litt mindre, flerkulturelt uten at det er flertallet, veldig flinke lærere og en kjempe engasjert rektor. Barna får mat på Aks, slik at de kun trenger å ha med en matpakke. Anonymkode: bed38...7fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #4 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du, det er veldig mange skoler i Oslo. Demografien er også høyst ulik. Min erfaring med de to vi har hatt barn på, er gjennomgående god. Ingen av dem var Majorstuen. Anonymkode: c3d5f...8ee Jeg mente det egentlig sånn at ; dersom noen har gode erfaringer , eller evt dårlige med noen av skolene ; gjerne nevn de også:) Er klar over at det er mange skoler:) ts Anonymkode: 0321b...b27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 27. november 2024 #5 Del Skrevet 27. november 2024 (endret) Det er 189 barneskoler i Oslo (i Osloskolen, tar ikke med private), og de er alle forskjellige. Jeg har jobbet på to av dem, og vært i praksis i fire andre. Ingen av dem er like. Der jeg jobbet før er HELT forskjellig fra der jeg jobber nå. Det kan gå på alt fra organisering til sammensetning. Det kan være en baseskole til skole i vanlige klasserom. Man har nye, og man har eldre skoler. Med andre ord: det blir som å spørre hvor langt er et tau. Selv liker jeg meg veldig god på skolen jeg jobber på, en skole som ikke er så stor, og som har få klasser per trinn. På Majorstuen skole er det 34% minoritetsspråklig elever, mot 22% på Uranienborg. Selv jobber jeg på en skole med litt færre minoritetsspråklige elever enn på Uranienborg. Har tidligere jobbet på en skole med 50/50. Jeg har trivdes på begge, men trives nok best der jeg jobber nå. Endret 27. november 2024 av SPOCA 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #6 Del Skrevet 27. november 2024 SPOCA skrev (1 time siden): Det er 189 barneskoler i Oslo (i Osloskolen, tar ikke med private), og de er alle forskjellige. Jeg har jobbet på to av dem, og vært i praksis i fire andre. Ingen av dem er like. Der jeg jobbet før er HELT forskjellig fra der jeg jobber nå. Det kan gå på alt fra organisering til sammensetning. Det kan være en baseskole til skole i vanlige klasserom. Man har nye, og man har eldre skoler. Med andre ord: det blir som å spørre hvor langt er et tau. Selv liker jeg meg veldig god på skolen jeg jobber på, en skole som ikke er så stor, og som har få klasser per trinn. På Majorstuen skole er det 34% minoritetsspråklig elever, mot 22% på Uranienborg. Selv jobber jeg på en skole med litt færre minoritetsspråklige elever enn på Uranienborg. Har tidligere jobbet på en skole med 50/50. Jeg har trivdes på begge, men trives nok best der jeg jobber nå. Takk for svar. Igjen: spørsmålet var ikke : hvordan er barneskoler i Oslo generelt. Men; om noen har noen gode og dårlige å nevne. Anonymkode: 0321b...b27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #7 Del Skrevet 27. november 2024 Majorstuen skole har noe som heter Musikk på Majorstuen og det er et program for barn som ønsker å fordype seg i musikk. Dette tiltrekker seg barn fra hele Oslo og og fra kommunene rundt. Og dette er gjennomgående svært dedikerte og over snittet velfungerende barn fra ressurssterke og "kravstore" foreldre. Anonymkode: dfa3b...ffb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #8 Del Skrevet 28. november 2024 Musikkprogrammet har jeg kun hørt veldig skryt av, så er det derfor du lurer på akkurat Majorstuen, så har hørt bare gode ting om det, og de elevene. Er det pga bolig/beliggenhet, sokner man til den skolen man gjør og må nesten alltid begynne der man får tildelt, men det er alltid noen som bytter mellom Skøyen (som har Majorstuen som ungdomsskole), Uranienborg og Marienlyst, samt Fagerborg ungdomsskole her i strøket i løpet av trinnene. Miljøet varierer jo veldig for den enkelte elev og i den enkelte klassen. Anonymkode: a476f...ef2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå