Gå til innhold

Typen og kompisen arrangerer julebord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Så typen nevnte i forbifarten for en stund siden at kompisen hans ville arrangere julebord midt i romjula. Han vet at i mine øyne er romjula forbeholdt familie og at jeg hater slike store sammenkomster som de planlegger med alt for mye alkohol og vi hadde en halvveis deal om at i år ble det ikke alkohol siden det ble så mye i fjor. Sa den gang da at «Off jaja måtte komme noe slikt ja, skjønner at det kan vær vanskelig å si nei så vi får se om det passer». Etter det snakket han ikke noe mer om det før jeg spurte igjen et par uker senere om han hadde hørt noe mer om det julebordet eller om det blir noe i det hele tatt. Da fikk jeg til svar at datoen var satt og han begynte å snakke om alle han hadde invitert (av sine venner som kompisen hans ikke kjenner så godt). Så nå er det tydeligvis ikke bare kompisen som er arrangør, men de to i lag…og jeg fikk ikke vite noe mer før alle er invitert.

Kjenner jeg er veldig skuffet. Vi har veldig mange planer i romjulen og nå kjenner jeg bare at jeg gruer meg og hele høytiden blir stress. Overreagerer jeg?

Anonymkode: b9d3f...e81

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du være med da?

Anonymkode: 63664...9f1

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er en dag.

Jeg er hjemmekjær, men også jeg trenger å røre på meg en dag i løpet av romjulen.

Anonymkode: cf5e6...459

• Liker 31
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må du være med da?

Alle andre skal ha med sin partner og er planlagt par-leker, så føler jeg må ja.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er en dag.

Jeg er hjemmekjær, men også jeg trenger å røre på meg en dag i løpet av romjulen.

Anonymkode: cf5e6...459

Handler ikke om å vær hjemmekjær. Vi har mange aktiviteter planlagt utenfor hjemmet. Handler mer om at jeg ikke orker fest og fyll i år også, som han vet veldig godt.

ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Heisann!

Så typen nevnte i forbifarten for en stund siden at kompisen hans ville arrangere julebord midt i romjula. Han vet at i mine øyne er romjula forbeholdt familie og at jeg hater slike store sammenkomster som de planlegger med alt for mye alkohol og vi hadde en halvveis deal om at i år ble det ikke alkohol siden det ble så mye i fjor. Sa den gang da at «Off jaja måtte komme noe slikt ja, skjønner at det kan vær vanskelig å si nei så vi får se om det passer». Etter det snakket han ikke noe mer om det før jeg spurte igjen et par uker senere om han hadde hørt noe mer om det julebordet eller om det blir noe i det hele tatt. Da fikk jeg til svar at datoen var satt og han begynte å snakke om alle han hadde invitert (av sine venner som kompisen hans ikke kjenner så godt). Så nå er det tydeligvis ikke bare kompisen som er arrangør, men de to i lag…og jeg fikk ikke vite noe mer før alle er invitert.

Kjenner jeg er veldig skuffet. Vi har veldig mange planer i romjulen og nå kjenner jeg bare at jeg gruer meg og hele høytiden blir stress. Overreagerer jeg?

Har dere barn?

Anonymkode: acbfd...94c

Skrevet

Han luftet ideen for deg og det var din sjanse til å si nei. Det er hans romjul også, ikke bare din. 

Anonymkode: ee8c4...bf3

• Liker 29
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alle andre skal ha med sin partner og er planlagt par-leker, så føler jeg må ja.

Det er ikke ditt problem, hvis du ikke vil så dropper du det. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Handler ikke om å vær hjemmekjær. Vi har mange aktiviteter planlagt utenfor hjemmet. Handler mer om at jeg ikke orker fest og fyll i år også, som han vet veldig godt.

ts

Har han lyst å gjøre det DU har bestemt dere skal gjøre? Dere kan gjøre nor hver for dere.

Anonymkode: 17404...ac6

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Dra på fest.. ikke drikk og dra hjem når du vil 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Er det snakk om at dette skal være i deres felles bolig?

Anonymkode: 0735a...548

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Heisann!

Det kommer an på:

-Har dere barn? I så tilfelle, hundre prosent enig med deg. 

-En ''halvveis deal'', hva betyr det da?

-Har dere ikke pratet om hvordan jula skal være?

Anonymkode: 56447...289

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

ts

Men hvorfor skal dine behov trumfe hans behov? Det er snakk om en dag, og arrester meg hvis jeg tar feil men det virker som at en del av opplegget i julen blir etter hva du har lyst til så en dag bør du kunne gi han.

Anonymkode: ab590...a04

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet

Å herregud. Beklager, men du virker helt utrolig kjipt og kjedelig. Det er EN dag. Han har sikkert ikke veldig lyst selv til å farte hit og dit for å besøke din familie. Skjerp deg, klistre på deg et smil og unn typen din dette. Makan.

Anonymkode: e9907...c5a

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har veldig mange planer i romjulen og nå kjenner jeg bare at jeg gruer meg og hele høytiden blir stress. Overreagerer jeg?

Du bestemmer altså hva som skal skje i hele romjulen?

Anonymkode: 9b63e...358

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heisann!

Drama bitch! Kos deg med familien din du og la han få puste og kose seg med venner.. du trenger ikke delta vetu 

Anonymkode: 0f3c8...abf

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Kommer helt an på om dere har unger eller ikke. Har dere unger så er han en dust som arrangerer dette uten å involvere deg. Om dere ikke har unger - si nei og bli hjemme og slapp av. Han kan sove borte og du får alenetid. 

Anonymkode: c1999...965

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Parleker? OMG. Hadde droppet hele greia bare på grunn av det. 

Anonymkode: af549...76d

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Får inntrykk av at det er du som har planlagt de andre aktivitetene i romjulen? Kanskje er det da helt innenfor at han får planlegge 1 ting? Kanskje det er en av alle dine planer som kan utsettes?

Ang alkohol så syns jeg det er innafor at du tar en prat med han om at du ønsker at det ikke skal drikkes så mye. Utover det syns jeg egentlig du virker litt egoistisk om ikke han kan få gjennomføre en eneste kveld som han tydelig har veldig lyst til. Romjula i år er lang med mye fridager, så det bør faktisk gå helt fint.

Anonymkode: 8d862...2dd

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

I all verden. Dette forholdet kommer ikke til å vare hvis du er så lite fleksibel.

Høres kjempehyggelig ut synes jeg.

Anonymkode: 63e36...937

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...