AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #1 Skrevet 27. november 2024 Det er det største ønske han har, og jeg vet at foreldrene hans ikke kommer til å kjøpe det pga økonomi. Jeg har bedre råd, så da tenkte jeg å slå til hvis jeg finner et godt tilbud. Men jeg har virkelig ikke peiling!!🤣 Han er en høg ungdom på godt over 180, så junior-ski er uaktuelt. Og jeg ønsker en pakke med alt inkludert helst… det er ikke et must, men helst.. Har noen kommet over et godt tilbud? Blir veldig glad for tips!! Dette hadde gjort en herlig ungdom meget lykkelig❤️ Ps. Visste ikke helt hvor jeg skulle legge inn dette innlegget, så tok der det virker som det er mest aktivitet😅 Anonymkode: 2fe24...35a 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #2 Skrevet 27. november 2024 Hør på XXL. Og kjøp noe som kan byttes, eller hva med gavekort på Skipakke? Anonymkode: 6e543...f49 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #3 Skrevet 27. november 2024 Går ut fra at han ikke kjører aktivt, det er mest for sosial kjøring med venner. Vet du om han er nybegynner, medium eller god? Kjøring i løype, utenfor løype, hopping? Ville som foreslått over kjøpt på et sted hvor det går an å bytte! Anonymkode: 9eff1...44a 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #4 Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Går ut fra at han ikke kjører aktivt, det er mest for sosial kjøring med venner. Vet du om han er nybegynner, medium eller god? Kjøring i løype, utenfor løype, hopping? Ville som foreslått over kjøpt på et sted hvor det går an å bytte! Anonymkode: 9eff1...44a Nybegynner som skal kjøre med venner. Takk for svar:) Anonymkode: 2fe24...35a
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #5 Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hør på XXL. Og kjøp noe som kan byttes, eller hva med gavekort på Skipakke? Anonymkode: 6e543...f49 Hadde vært best å gitt han skiene og ikke gavekort, men skal sjekke xxl! Tann for svar:) Anonymkode: 2fe24...35a
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #6 Skrevet 27. november 2024 Hør med foreldrene først. Det kan føles veldig ubehagelig om det kommer dyre gaver fra slektninger etter at de har sagt nei, uansett grunn de har brukt. Så ville jeg gitt et budsjett, og tatt han med på butikk slik at dere sammen kan snakke med personalet om behov og ønsker. Anonymkode: 3c2db...67f 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #7 Skrevet 27. november 2024 Åh men TS, jeg synes ideen er fantastisk, men jeg tror også at det er veldig god idé at du tar ham med. Dere har budsjett, går i butikker, og ser hva dere finner og hva han ønsker. Husk at det er også en mulighet å kjøpe brukte ski, såfremt han vil ha nybegynnerski. Nybegynner er mykere ski som er enkle å svinge med, men de kan bli ustabile i høy fart eller isete underlag. Så mange går over til stivere ski etter å har trent seg opp litt, så nybegynnerski er enklere å få tak i brukt, selv om for høyde 180, vi jeg tro! Anonymkode: 15f28...95d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #8 Skrevet 27. november 2024 Hvis foreldrene hans ikke har råd til ski, så har de neppe råd til dagskort i bakken. Vil forøvrig tipse om at å kjøpe brukt til nybegynnere holder i massevis. Jeg har selv kjøpt på den lokale skiforeningens marked der de solgte tidligere utleieski, og da var det unge aktive skikjørere som hjalp til med kjøpet. Anonymkode: ced18...812 1
Carrot Skrevet 27. november 2024 #9 Skrevet 27. november 2024 (endret) jeg ville tatt med ungdommen og browset ski, sett hva han tenker og tatt det derfra - julegaven betyr like mye om han får nyss om den nå før jul når han er såpass gammel.. Endret 27. november 2024 av Carrot
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #10 Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hør med foreldrene først. Det kan føles veldig ubehagelig om det kommer dyre gaver fra slektninger etter at de har sagt nei, uansett grunn de har brukt. Så ville jeg gitt et budsjett, og tatt han med på butikk slik at dere sammen kan snakke med personalet om behov og ønsker. Anonymkode: 3c2db...67f Har snakket med de, og de har så lyst å gi ham selv, men har ikke råd! Så vil sjekke priser og diverse og se om jeg skal kjøpe til ham. Skal selvfølgelig snakke med de igjen når det er bestemt, i tilfelle Han kan ikke mye om det selv, han har stått noen få ganger og elsket det! Han har flere venner som begynte i fjor, så de er ganske nybegynner alle sammen. Han er 16 år om det har noe å si, forresten😁 Anonymkode: 2fe24...35a
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #11 Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åh men TS, jeg synes ideen er fantastisk, men jeg tror også at det er veldig god idé at du tar ham med. Dere har budsjett, går i butikker, og ser hva dere finner og hva han ønsker. Husk at det er også en mulighet å kjøpe brukte ski, såfremt han vil ha nybegynnerski. Nybegynner er mykere ski som er enkle å svinge med, men de kan bli ustabile i høy fart eller isete underlag. Så mange går over til stivere ski etter å har trent seg opp litt, så nybegynnerski er enklere å få tak i brukt, selv om for høyde 180, vi jeg tro! Anonymkode: 15f28...95d Har vurdert brukte ski! Vi har en felles regel i familien om at brukt er helt ok å gi! Er vel kanskje best å ta ham med i butikken, men hadde så lyst å gi på julaften🫣 Anonymkode: 2fe24...35a
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #12 Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis foreldrene hans ikke har råd til ski, så har de neppe råd til dagskort i bakken. Vil forøvrig tipse om at å kjøpe brukt til nybegynnere holder i massevis. Jeg har selv kjøpt på den lokale skiforeningens marked der de solgte tidligere utleieski, og da var det unge aktive skikjørere som hjalp til med kjøpet. Anonymkode: ced18...812 Det har han råd til selv:) Anonymkode: 2fe24...35a
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #13 Skrevet 27. november 2024 Så fin gave! Jeg som mamma hadde satt enormt pris på dette, man skal ikke bli lei seg av at noen ønsker å spandere på sine nevøer og nieser. Hvor hører du til? Oslo sportslager er gode på å hjelpe til, du trenger ikke å ta med han. Det er derimot viktig at støvel passer godt. Jeg har fått støvler i gave, de er fryktelig vonde og det merket jeg ikke før jeg stod. Så hva med at du kjøper gode carving ski til han, med staver og hjelm, legger til da en lapp, gavekort eller lignende å skriver at vi skal ut å få kjøpe gode støvler etter jul? Anonymkode: bed4a...0a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå