Gå til innhold

Når noen spør 1000 spørsmål på finn før de kjøper

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selger noen barneting på finn (god stand, mest stått til pynt, ingen bruksmerker, masse info og gode bilder i annonsen) og det er ei som har spurt meg million spørsmål, det i seg selv har jeg ingen problem med, men da synes jeg at man ikke skal still et nytt spørsmål når jeg har svart på den ene og så be om mer bilder, kvittering ol, heller spør om alt du lurer på i første meldinga i stedenfor å hale ut samtalen over flere dager. Har opplevd lignende flere ganger og det avslutter alltid med at vedkommende enten kommer med en skambud eller spørsmål om å gå ned i pris. Jeg forstår meg ikke på dette her, virker så useriøst, hvordan kan jeg avslutte samtalen uten å virke frekk? 

Anonymkode: 26f63...464

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør tåle å gjøre noe for pengene du skal tjene. 

Anonymkode: d0e14...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at jeg bare gir bort alt til Fretex og loppemarkeder. Jeg orker ikke 100 spørmål for å tjene noen kroner. 

Anonymkode: 81a04...280

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at disse er de folkene som klager mest i ettertid også. Bare svar at du ikke er interessert! 

Anonymkode: cf74e...a8e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er 2 valg:

- ikke svar den masete personen, og vent på at noen andre skal ta kontakt. 

- føy deg, og kanskje få et salg. 

Det er jo en avveining det, hvor viktig det er å få unna tingen. 

Men jeg er en maser på finn. Vet jo ikke noe om dine annonser, men opplever ofte at selgere (selv noen med mange bilder), utelater nødvendig informasjon. Eks. Jeg er på jakt etter en spesifikk skijakke. Kom en som jeg trodde var aktuell. Hadde masse bilder etc. Men ingen av snøskjørtet. Så jeg ba om det for sikkerhets skyld (for å se om det er rett type til å feste sammen med skibukse mi). Får da til svar at snøskjørtet er tatt av og mistet. Sto ikke noe om det i annonsen. Når det er snakk om en frikjøring-jakke, så er jo det ganske essensiell info. 

Off topic eksempel - men poenget er at når man erfarer at den infoen som ikke er i annonsen, kan være bevisst tilbakeholdt... Ja, da må man spørre og grave om det som ikke står der da, for å ikke risikere å bli lurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugline skrev (28 minutter siden):

Altså, det er 2 valg:

Men jeg er en maser på finn. Vet jo ikke noe om dine annonser, men opplever ofte at selgere (selv noen med mange bilder), utelater nødvendig informasjon. Eks. Jeg er på jakt etter en spesifikk skijakke. Kom en som jeg trodde var aktuell. Hadde masse bilder etc. Men ingen av snøskjørtet. Så jeg ba om det for sikkerhets skyld (for å se om det er rett type til å feste sammen med skibukse mi). Får da til svar at snøskjørtet er tatt av og mistet. Sto ikke noe om det i annonsen. Når det er snakk om en frikjøring-jakke, så er jo det ganske essensiell info. 

Off topic eksempel - men poenget er at når man erfarer at den infoen som ikke er i annonsen, kan være bevisst tilbakeholdt... Ja, da må man spørre og grave om det som ikke står der da, for å ikke risikere å bli lurt. 

Helt enig med deg! Har selv gjort masse sånne kjøp på finn der info blir utelatt, og det er utrolig kjipt å oppdage at noe mangler eller ikke stemmer når varen kommer frem/blir hentet selvom det er småting. Prøver alltid å legge inn så mye info som mulig med i beskrivelsen og har absolutt ingen problem med å svar på spm eller ta bilder av noe dersom det ikke er med i annonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lært på den harde måten at det er en del personer som tilsynelatende prøver å «reservere» ting og tang på Finn gjennom å starte en dialog og enten stille masse spørsmål frem og tilbake eller ved å sende melding som tilsynelatende åpner for et kjøp, men uten å gjennomføre. 

Det virker å være en tendens på at jo mer irrelevant spørsmålet er desto større er sjansen for at personen ghoster meg underveis i meldingsutvekslingen. 

Det gjør meg ingenting å svare på spørsmål, men jeg reserverer ingenting lengre før det er betalt da jeg har tapt flere salg på det. Om det kommer et annet bud i mellomtiden sender jeg melding til førstemann og ber om rask avklaring. Hvis jeg ikke hører noe selger jeg det videre. 

Sånn til info så er det jeg selger stort sett barnetøy og -utstyr til en rimelig pris og jeg legger mye energi i gode bilder og konkrete beskrivelser nettopp for å slippe for mye kommunikasjon frem og tilbake ved salg. 

Jeg setter mye større pris på de som etter at jeg har svart på spørsmål sier ting som «takk for svar», eller «takk, jeg har kjøpt noe annet», for da vet jeg at jeg ikke trenger å bruke mer tid på akkurat den kommunikasjonen. 

Anonymkode: 8b7a2...a6b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugline skrev (35 minutter siden):

Altså, det er 2 valg:

Jeg er også en "maser" på finn, men prøver å ikke dra det ut over flere dager - det jeg lurer på spør jeg om i første meldinga om det er 1 eller 10 spørsmål, så klart om det kommer oppfølgende spørsmål blir det noe annet, men det er sjeldent det. Synes selv at det er bedre at folk spør enn at de mottar noe de blir skuffet over det er bare måten hele samtalen foregikk på som har irritert meg -_- ingen hei, bare spørsmål etter spørsmål som egentlig kunne blitt stilt i en melding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis annonsen din faktisk inneholder all relevant info, er dette en kranglefant. De er det best å holde seg unna for egen mental helses skyld. De kan man ignorere om man vil. Hvis du vil gi vedkommende en sjanse kan du skrive:

"Vil du ha varen eller ikke? Hvis ikke går den videre til nestemann på listen."

Og så ikke svare mer på oppfølgingsspørsmål.

Det er din vare og du som bestemmer hvem du vil selge til.

Det finnes dårlige selgere men det finnes jo en haug av dårlige kjøpere også. Om man skal orke å selge ting på finn må man ha litt strategier og sette noen grenser for hva man gidder å bruke tid på. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har lært på den harde måten at det er en del personer som tilsynelatende prøver å «reservere» ting og tang på Finn gjennom å starte en dialog og enten stille masse spørsmål frem og tilbake eller ved å sende melding som tilsynelatende åpner for et kjøp, men uten å gjennomføre. 

Det virker å være en tendens på at jo mer irrelevant spørsmålet er desto større er sjansen for at personen ghoster meg underveis i meldingsutvekslingen. 

Det gjør meg ingenting å svare på spørsmål, men jeg reserverer ingenting lengre før det er betalt da jeg har tapt flere salg på det. Om det kommer et annet bud i mellomtiden sender jeg melding til førstemann og ber om rask avklaring. Hvis jeg ikke hører noe selger jeg det videre. 

Sånn til info så er det jeg selger stort sett barnetøy og -utstyr til en rimelig pris og jeg legger mye energi i gode bilder og konkrete beskrivelser nettopp for å slippe for mye kommunikasjon frem og tilbake ved salg. 

Jeg setter mye større pris på de som etter at jeg har svart på spørsmål sier ting som «takk for svar», eller «takk, jeg har kjøpt noe annet», for da vet jeg at jeg ikke trenger å bruke mer tid på akkurat den kommunikasjonen. 

Anonymkode: 8b7a2...a6b

Word! Helt enig med deg, har samme oppfatning jeg å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selger noen barneting på finn (god stand, mest stått til pynt, ingen bruksmerker, masse info og gode bilder i annonsen) og det er ei som har spurt meg million spørsmål, det i seg selv har jeg ingen problem med, men da synes jeg at man ikke skal still et nytt spørsmål når jeg har svart på den ene og så be om mer bilder, kvittering ol, heller spør om alt du lurer på i første meldinga i stedenfor å hale ut samtalen over flere dager. Har opplevd lignende flere ganger og det avslutter alltid med at vedkommende enten kommer med en skambud eller spørsmål om å gå ned i pris. Jeg forstår meg ikke på dette her, virker så useriøst, hvordan kan jeg avslutte samtalen uten å virke frekk? 

Mistenker at noen har som hobby på Finn å stille 17 spørsmål før de svarer at de ikke er interessert, eller ikke dukker opp når de avtaler henting. Gidder ikke svare når jeg ser at dette blir spørsmål etter spørsmål på ting som er besvart, og blokkerer personen.

En gjenganger er kan du reservere til meg til i morgen? 
Når morgendagen kommer så kan ikke henting finne sted. 
Legger ut ny annonse på andre ting, og samme person dukker opp med kan du reservere til meg til i morgen?

Da er det uaktuelt å svare personen eller personene som alt finnes i innboksen og det bare har vært tull med. 
Finn er blitt en plattform for 95% useriøse mennesker og en drøss med utlendinger som skal ha ting tilsendt gratis og betale kr 0 for ting du selger. 

Anonymkode: 969ce...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er grunnen til at jeg bare gir bort alt til Fretex og loppemarkeder. Jeg orker ikke 100 spørmål for å tjene noen kroner. 

Anonymkode: 81a04...280

Fretex får ikke noe fra meg etter den saken om skeive (eller hva det nå var for noe) som ikke var velkommen der for noen år siden. Skal Fretex drive å ha negativt syn på mennesker med sin profil, så støtter jeg ikke slike tiltak, selv om dette var en sak som ikke angikk eller angår meg personlig. 

Anonymkode: 969ce...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...