AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #1 Del Skrevet 27. november 2024 Dere som har flyttet fra hus, hvordan organiserte dere flyttingen? Vi har et stort hus og det er SÅ mye ting her. Aner ikke hvor jeg skal starte en gang. Har dere noen tips? Anonymkode: 2a01f...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 27. november 2024 #2 Del Skrevet 27. november 2024 Nå sier du vi. Uansett, merk alle bokser med innhold. Ikke bare si, kjøkken. Merk alle bokser. Skriv ned hva du har pakket ned. Dette hjelper deg når du skal pakke opp. Da jeg flytte sist, hadde 5 esker merket med kjøkken. Det viste seg å være riktig. Alt annet kunne gå lager. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #3 Del Skrevet 27. november 2024 Helene skrev (2 minutter siden): Nå sier du vi. Uansett, merk alle bokser med innhold. Ikke bare si, kjøkken. Merk alle bokser. Skriv ned hva du har pakket ned. Dette hjelper deg når du skal pakke opp. Da jeg flytte sist, hadde 5 esker merket med kjøkken. Det viste seg å være riktig. Alt annet kunne gå lager. Ja, jeg og mannen og våres tre barn skal flytte. Men takk for tips, det var veldig lurt. Anonymkode: 2a01f...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #4 Del Skrevet 27. november 2024 Gjennomsiktige bokser! (vi brukte Ikea sine, med teip over lokket). Tåler masse under transport, kan stables, brukes til lagring senere, og ikke minst du ser hva som er i dem! Helt fantastisk! Klær og myke interiørgreier kan brukes istedenfor bobleplast. Myke ting kan gå i gjennomsiktige sekker. Klær på hengere fraktes på hengeren i pose, fra stang til stang (hvis du har plass). Gi bort, kast, selg, rydd underveis (fin anledning til å ha stand på loppesupermarked hvis du orker/dere har det i nærheten (loppeliten, Kirppis)). Hvor lang tid har dere? Du kan feks begynne med sesongvarer med en gang. Ta sommertingene nå, vær kritisk når du pakker ned juletingene igjen. Vi brukte minilager som mellomlager siden vi flyttet innad i samme by, og det var også nyttig. Da fikk vi ting utav veien, og kunne flytte ut og inn i ro og mak. Alt måtte ikke skje på en gang liksom. Bruk flytteprosessen til å få oversikt over hva dere har (og ikke har). Planlegg oppbevaring i nye hjemmet med en gang. Kommer dere til å trenge mer eller mindre bodplass? Garasje? Kjøkken? Utegreier? Hva kan dere bare kvitte dere med, hva kommer dere til å trenge på sikt? Andre venner har brukt flyttebyrå til hele eller deler av arbeidet, og synes det var helt fantastisk. Anonymkode: 07fc4...a42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #5 Del Skrevet 30. november 2024 Ta rom for rom og kvitt dere med mest mulig. Spesielt møbler dere likevel ikke ønsker å ha med dere, er greit å slippe å flytte på senere. Vær kritisk å tenk dess mer dere får kvittet dere med, dess mindre er det å flytte på. Vi brukte 2 dager på å flytte alt vi og barna eier med lånt flyttebil og noen vennehjelpere. God merking og gjennomsiktige bokser som de over skriver var også gull verdt. Vi hadde også kjøpt flatpakket nødvendige nye oppbevaringsmøbler som vi monterte kort tid etter innflytting, så vi slapp å dra ut å handle rett etter innflytting. Anonymkode: 56a7e...e0c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #6 Del Skrevet 30. november 2024 Jeg begynte flere måneder før jeg skulle flytte. Ga bort eller kastet mye. Anonymkode: afe82...442 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #7 Del Skrevet 2. desember 2024 Jeg begynte i god tid. Tok rom for rom, og kjøkkenet til slutt. Pakket i vanlige pappkasser og i gjennomsiktige plastkasser. Merket alle kasser med hva som var innholdet. Klær pakket jeg mye i store plastsekker. Anonymkode: f127b...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 2. desember 2024 #8 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 14.30): Gjennomsiktige bokser! (vi brukte Ikea sine, med teip over lokket). Tåler masse under transport, kan stables, brukes til lagring senere, og ikke minst du ser hva som er i dem! Helt fantastisk! Klær og myke interiørgreier kan brukes istedenfor bobleplast. Myke ting kan gå i gjennomsiktige sekker. Klær på hengere fraktes på hengeren i pose, fra stang til stang (hvis du har plass). Gi bort, kast, selg, rydd underveis (fin anledning til å ha stand på loppesupermarked hvis du orker/dere har det i nærheten (loppeliten, Kirppis)). Hvor lang tid har dere? Du kan feks begynne med sesongvarer med en gang. Ta sommertingene nå, vær kritisk når du pakker ned juletingene igjen. Vi brukte minilager som mellomlager siden vi flyttet innad i samme by, og det var også nyttig. Da fikk vi ting utav veien, og kunne flytte ut og inn i ro og mak. Alt måtte ikke skje på en gang liksom. Bruk flytteprosessen til å få oversikt over hva dere har (og ikke har). Planlegg oppbevaring i nye hjemmet med en gang. Kommer dere til å trenge mer eller mindre bodplass? Garasje? Kjøkken? Utegreier? Hva kan dere bare kvitte dere med, hva kommer dere til å trenge på sikt? Andre venner har brukt flyttebyrå til hele eller deler av arbeidet, og synes det var helt fantastisk. Anonymkode: 07fc4...a42 Sist jeg flyttet visste jeg ikke hva jeg trengte på ny plass. Visste at jeg skulle flytte, uten å vite hvor eller hva jeg trengte. Begynte å pakke ned ting 10 mnd før jeg fikk ny bolig. Så jeg pakket ned alt av mine eiendeler. Jeg pakket selv, merket eskene godt. Som sagt før, hovedoverskriften kunne stå; kjøkken. Deretter detaljer om hva som faktisk var inni esken. Kunne være tw litersmål, noe som brukes daglig. Eller større plastskåler som brukes sjeldnere. Brukte flyttebyrå. De telte esker og kvm når de beregnet last. Ved oppakking ble det enklere. Daglig bruk ble pakket opp, resten gikk til bod og ble tatt etter hvert. Tidligere når jeg har flyttet har jeg tenkt, kjøkken, det husker jeg. Men jeg greide ikke huske detaljer da ting skulle pakkes ut. Du trenger ikke vinglass eller fancy ting. Du trenger kaffekopper, bestikk, kasseroller og sånt. Man lærer så lenge man lever 🤣 Hovedpoenget er, merk eskene godt. Merk med detaljer. Ved siste flytting hadde jeg full oversikt. Nå 2 år etterpå, har alt jeg trenger. Resten er donert eller solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå