Kl. Skrevet 27. november 2024 #1 Del Skrevet 27. november 2024 Hei! Jeg ønsker hjelp til å sette ord på hva slike kan kalles? Dersom foreldre kun ser hvor «perfekt» sitt barn er, selv når det absolutt ikke er tilfellet, hvilket enkelt ord kan man bruke for å beskrive dem, slik at dem skjønner at det er det dem gjør, og at de ikke henger med i virkeligheta, uten å være alt for frekk og nedlatende? Har så klart forsøkt Google, men får bare opp forskjellige saker som omhandler narsissister og psykopater, og det blir å dra den litt langt. Ønsker ikke slenge noe diagnose, men ett ord som beskriver personligheten til noen som driver på slik. Sønnen dems havner i slåsskamper, selger narkotika, er voldelig mot kvinner, bruker psykisk vold mm. Foreldrene har blitt fortalt. Dem VET han har brukt narkotika, dem VET han har mistet lappen, dem VET han har vært å sloss. Det er mye dem faktisk vet, men benekter det helt uansett. Dem har vært hjemme hos han og funnet narkotikaen hans selv, allikevel nekter dem på at han har brukt det. Alle som sier noe annet lyver. Dem får strengt høre at nå lyver du, du får ikke komme hit å lyve om min sønn! Jeg må ta en prat med disse foreldrene, da de ønsker å være med vårt felles barn, deres barnebarn, som barnefar ikke har kontakt med og valgt å fraskrive seg helt. Sist dem hadde kontakt ble det problemer pga denne sønnen, noe som resulterte i at jeg måtte si stop på kontakten. Dem må få klar beskjed om at deres sønn ikke er perfekt, og at han ikke er egnet å blande inn i at dem har kontakt med sitt barnebarn. Jeg kan ikke utsette mitt barn for slik adferd far viser ovenfor oss og barnet. Så enten må dem forstå det denne gang, eller så må jeg kutte kontakten helt til barnet blir så gammelt at jeg slipper ha kontakt der om h*n ønsker kontakt med sine besteforeldre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 27. november 2024 #2 Del Skrevet 27. november 2024 Å ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #3 Del Skrevet 27. november 2024 Morskjærlighet Anonymkode: f21fd...f71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #4 Del Skrevet 27. november 2024 Myrsnipe? Anonymkode: fb8d1...c92 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #5 Del Skrevet 27. november 2024 Dette skjønte jeg lite av. Dette er foreldrene til barnefar? De kan vel ha kontakt med barnebarnet sitt selv om de er blinde på sønnen sin? Anonymkode: e4f07...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 27. november 2024 #6 Del Skrevet 27. november 2024 Hørtes ut som Haakon og Mette Marit en stund der. Du kommer ikke til å få overbevist dem om at sønnens oppførsel ikke er bra, det er det jo helt sprøtt å tenke at du kan få til. De elsker selvsagt sønnen sin uansett. Det du kan gjøre er å sette grenser for samværet. Du kan ikke endre deres følelser og syn, men du kan ha regler for deres omgang med din sønn. Det er din eneste rolle i dette. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #7 Del Skrevet 27. november 2024 Kålrota skrev (5 minutter siden): men du kan ha regler for deres omgang med din sønn. Og viktigst av alt er det å ivareta interessen for ungens skyld, hvis det gagner barnet å ha voksenpersoner til stede i livet sitt. Noe det som regel gjør. Anonymkode: aebab...445 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #8 Del Skrevet 27. november 2024 Kl. skrev (7 timer siden): eller så må jeg kutte kontakten helt til barnet blir så gammelt at jeg slipper ha kontakt der om h*n ønsker kontakt med sine besteforeldre. Dette er ditt eneste valg. Det er ikke uten grunn at sønnen er som han er. Anonymkode: 61f0e...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #9 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette skjønte jeg lite av. Dette er foreldrene til barnefar? De kan vel ha kontakt med barnebarnet sitt selv om de er blinde på sønnen sin? Anonymkode: e4f07...535 Eller foreldrene til onkelen til barnet. Et søsken av ts sin partner. Jeg forstår det slik at dette er foreldrene til partneren din ts, og jeg forstår det også slik at de da er besteforeldrene til ditt OG din partners barn. Selv om de gjør tabber gang på gang for sin egen sønn så betyr det ikkr at de vil være helt elendige besteforeldre som ikke en gang kan ha samvær med ditt barn med deg og din partner til stede. Husk på at du frarøver ditt eget barn besteforeldrene sine også. Og din partner har jo også noe vedkommende skulle ha sagt midt opp i alt dette. Det er mange mennesker som har mange og store feil på noen områder i livet men som likevel fungerer tilfredsstillende eller til og med godt på andre områder. Det høres mer ut som om du MÅ ha rett angående sønnen deres og må vinne den diskusjonen. La de heller ha den sorgen i fred, og la de takle det så dårlig som du gjør, og så fokuserer du på gode samvær mellom ditt barn og besteforeldrene. Anonymkode: 176a0...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kl. Skrevet 27. november 2024 Forfatter #10 Del Skrevet 27. november 2024 Barnefar er ikke min partner. Han har valgt å kutte kontakt med sitt barn. Skal besteforeldre ha kontakt med ettåringen må det gå via meg. Problemet er at de blander inn sin sønn, som bare lager styr under kontakten mellom meg og sine foreldre. Jeg trenger å få fram at om dem ønsker kontakt med oss, må dem lavære blande inn sin sønn helt, fordi han oppfører seg rett og slett som en dritt da. Det beste for mitt barn som er lykkelig, har det trygt og godt hjemme med ellers stor familie rundt seg, også kontakt med andre fra fars side som ikke lager styr med barnefar, er ikke at barnefar skal blande inn barneværn fordihan er missfornøyd med noe med kontakten mellom meg og sine foreldre. Dere som sier jeg bør tenke på barnets beste er virkelig helt blåst som ikke skjønner at det er det jeg gjør her, så dere kan lavære å kommentere. spørsmålet mitt var, ett enkelt ord jeg kan beskrive foreldrene hans med, slik at dem skjønner at jeg ikke godtar slik oppførsel, uten å måtte bruke evigheter på å forklare dem hvorfor dette ikke fungerer? Kan ikke kalle dem narsissister som kun tenker på seg og sin sønn, det blir for dumt. Poenget er at dem skal skjønne alvoret i at dette ikke fungerer slik dem holder på for å forhåpentligvis oppnå en endring, så det er overkommelig at dem har kontakt med oss. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kl. Skrevet 27. november 2024 Forfatter #11 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dette skjønte jeg lite av. Dette er foreldrene til barnefar? De kan vel ha kontakt med barnebarnet sitt selv om de er blinde på sønnen sin? Anonymkode: e4f07...535 Nei, ikke når dette fører til stor negativ belastning på barnets omsorgsperson og hjemmet vårt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kl. Skrevet 27. november 2024 Forfatter #12 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Og viktigst av alt er det å ivareta interessen for ungens skyld, hvis det gagner barnet å ha voksenpersoner til stede i livet sitt. Noe det som regel gjør. Anonymkode: aebab...445 Barnet har mange voksenpersoner i sitt liv. Mor, to sett besteforeldre, onkler og tanter og 5 sett oldeforeldre. Er kun disse to som blir ett stort problem og en stor belastning å ha kontakt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kl. Skrevet 27. november 2024 Forfatter #13 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette er ditt eneste valg. Det er ikke uten grunn at sønnen er som han er. Anonymkode: 61f0e...85b Har forsøkt å kutte kontakt, men dem har gitt beskjed at dem ønsker kontakt med sitt barnebarn. Jeg er villig til å gi en sjanse til, dersom dem skjønner at en endring må til. skjønner at det ikke er uten grunn han er slik. Har hørt fra andre i deres generasjon at oppveksten til deres barn ikke har vært bra. Dem har også fortelt noe dem har brukt å gjøre da barna var små som faktisk er omsorgssvikt, men dem enser ikke å se det. Dem får ikke være med ettåringen alene, kun under tilsyn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #14 Del Skrevet 27. november 2024 Kl. skrev (16 timer siden): Hei! Jeg ønsker hjelp til å sette ord på hva slike kan kalles? Dersom foreldre kun ser hvor «perfekt» sitt barn er, selv når det absolutt ikke er tilfellet, hvilket enkelt ord kan man bruke for å beskrive dem, slik at dem skjønner at det er det dem gjør, og at de ikke henger med i virkeligheta, uten å være alt for frekk og nedlatende? Har så klart forsøkt Google, men får bare opp forskjellige saker som omhandler narsissister og psykopater, og det blir å dra den litt langt. Ønsker ikke slenge noe diagnose, men ett ord som beskriver personligheten til noen som driver på slik. Sønnen dems havner i slåsskamper, selger narkotika, er voldelig mot kvinner, bruker psykisk vold mm. Foreldrene har blitt fortalt. Dem VET han har brukt narkotika, dem VET han har mistet lappen, dem VET han har vært å sloss. Det er mye dem faktisk vet, men benekter det helt uansett. Dem har vært hjemme hos han og funnet narkotikaen hans selv, allikevel nekter dem på at han har brukt det. Alle som sier noe annet lyver. Dem får strengt høre at nå lyver du, du får ikke komme hit å lyve om min sønn! Jeg må ta en prat med disse foreldrene, da de ønsker å være med vårt felles barn, deres barnebarn, som barnefar ikke har kontakt med og valgt å fraskrive seg helt. Sist dem hadde kontakt ble det problemer pga denne sønnen, noe som resulterte i at jeg måtte si stop på kontakten. Dem må få klar beskjed om at deres sønn ikke er perfekt, og at han ikke er egnet å blande inn i at dem har kontakt med sitt barnebarn. Jeg kan ikke utsette mitt barn for slik adferd far viser ovenfor oss og barnet. Så enten må dem forstå det denne gang, eller så må jeg kutte kontakten helt til barnet blir så gammelt at jeg slipper ha kontakt der om h*n ønsker kontakt med sine besteforeldre. Du snakker om en voksen her? Hvem er du? Anonymkode: 826d2...d8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kl. Skrevet 27. november 2024 Forfatter #15 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Eller foreldrene til onkelen til barnet. Et søsken av ts sin partner. Jeg forstår det slik at dette er foreldrene til partneren din ts, og jeg forstår det også slik at de da er besteforeldrene til ditt OG din partners barn. Selv om de gjør tabber gang på gang for sin egen sønn så betyr det ikkr at de vil være helt elendige besteforeldre som ikke en gang kan ha samvær med ditt barn med deg og din partner til stede. Husk på at du frarøver ditt eget barn besteforeldrene sine også. Og din partner har jo også noe vedkommende skulle ha sagt midt opp i alt dette. Det er mange mennesker som har mange og store feil på noen områder i livet men som likevel fungerer tilfredsstillende eller til og med godt på andre områder. Det høres mer ut som om du MÅ ha rett angående sønnen deres og må vinne den diskusjonen. La de heller ha den sorgen i fred, og la de takle det så dårlig som du gjør, og så fokuserer du på gode samvær mellom ditt barn og besteforeldrene. Anonymkode: 176a0...989 Du skriver ett langt svar helt uvitende om situasjonen. Det er mitt barn som får lide, om dem har kontakt samtidig som dem blander barnefar i det. Barnefar ønsker ikke kontakt med sitt barn, og lager mye styr pga besteforeldrene sin kontakt med oss. Barnets beste er å slippe dette. Jeg er villig til å gi det en sjanse til med kontakt dersom dem endrer på dette. Barnefar er ikke min partner. Han har fraskrevet seg barnet helt. dette handler ikke om at jeg Må ha rett om deres sønn, skjønner ikke hvor du har det fra? Både politi, krisesenter, legevakt og advokat vet at jeg har rett. Advokat vet det pga ting barnefar har skrevet til henne. Hun sa jeg skulle overse han helt og blokkere han fra alt, også tlf. Ønsker han kontakt nå må han sende Mail. Problemet er at de blander inn barnefar i kontakten om barnet, han som har gitt beskjed at han ønsker å fraskrive seg alt med barnet. De må forstå at dette fører til problemer for oss og mitt barn, så ønsker de kontakt får de holde far utenfor. Far er velkommen til å bestille time til mekling om han skulle ønske samvær igjen, noe han har fått beskjed om fra advokaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kl. Skrevet 27. november 2024 Forfatter #16 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du snakker om en voksen her? Hvem er du? Anonymkode: 826d2...d8d AnonymBruker skrev (12 timer siden): Myrsnipe? Anonymkode: fb8d1...c92 Takk for eneste relevante svar! Ser dessverre ikke ut til at resten skjønner at jeg faktisk ønsker det beste for mitt barn, og skal ta denne samtalen med dem slik at de kan få muligheten til å ha kontakt med sitt barnebarn. Er som barnefar ønsker å hevne seg på meg med å ødelegge for oss, da også mitt barn, fordi han ikke liker kontakten mellom meg og sine foreldre. Han har tidligere sakt jeg ikke får lov å ta kontakt med hans familie, noe han ikke har hjemmel til å gjøre så lenge dem ønsker kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #17 Del Skrevet 27. november 2024 Er ditt barn 1. år? hvorfor i alle dager skal da besteforeldre ha samvær uten deg til stede? Det blir jo helt feil. inviter dem til samvær hos deg - ikke hos dem! Anonymkode: 1594e...e77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #18 Del Skrevet 27. november 2024 Besteforeldre har jo ikke noe rettigheter, så da ber du de holde sønnen din utenfor, de får kun lov å komme på besøk alene, om de ikke respekterer dette så kuttes kontakten. Anonymkode: e4f07...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå