Gå til innhold

Glemte en kilde i referanseliste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klarte å glemme en kilde i referanseliste… er kun 1 setning jeg har brukt fra den, og den er skrevet om.. tror dere det går bra? Har sikkelig panikk… 

Anonymkode: 3d2f3...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klarte å glemme en kilde i referanseliste… er kun 1 setning jeg har brukt fra den, og den er skrevet om.. tror dere det går bra? Har sikkelig panikk… 

hvor mange kilder har du brukt, hva slags fag og hva slags år er du på? Er det et direkte sitat eller bare en vanlig henvisning? Er alt annet på plass og andre kilder er riktig tror jeg det har liten betydning. Har du faktisk sitert kilden i oppgaven tror jeg faktisk ikke sensor / lærer bryr seg for å være ærlig. Har du glemt å henvise både i tekst og referat får du kanskje et lite minus poeng. Tror sjansjen er minimal for at du stryker og det er null sjansj for fusk.

Anonymkode: 9f29b...620

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vist til i teksten, men ikke med i kildelista? Gode sjanser for at sensor ikke oppdager det. Og gjør hen det, blir det nok litt trekk, men ikke så mye (så lenge resten er greit).

Anonymkode: 194d8...be5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på siste året, er skrevet om og har sjekket hele teksten i scribbr plagiat kontroll, og det kom ikke opp som noe plagiat. Nei har ikke henvist til noe med den, setningen er også veldig irrelevant for oppgaven, da oppgaven handler om å lage en strategi for en bedrift. Den setningen er kun fakta om bedriften. Vi har også hatt personlig intervju med bedriften. Får bare panikk for setningen er jo skrevet om, men er brukt noen av de samme ordene da den ikke hadde gitt mening uten. Men skal sies at jeg fremstiller ikke setningen som mitt eget verk, setningen handler om tiltak hotellet allerede gjør, og skriver deg tydelig at dette er et tiltak de allerede gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det vist til i teksten, men ikke med i kildelista? Gode sjanser for at sensor ikke oppdager det. Og gjør hen det, blir det nok litt trekk, men ikke så mye (så lenge resten er greit).

Anonymkode: 194d8...be5

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

hvor mange kilder har du brukt, hva slags fag og hva slags år er du på? Er det et direkte sitat eller bare en vanlig henvisning? Er alt annet på plass og andre kilder er riktig tror jeg det har liten betydning. Har du faktisk sitert kilden i oppgaven tror jeg faktisk ikke sensor / lærer bryr seg for å være ærlig. Har du glemt å henvise både i tekst og referat får du kanskje et lite minus poeng. Tror sjansjen er minimal for at du stryker og det er null sjansj for fusk.

Er på siste året, er skrevet om og har sjekket hele teksten i scribbr plagiat kontroll, og det kom ikke opp som noe plagiat. Nei har ikke henvist til noe med den, setningen er også veldig irrelevant for oppgaven, da oppgaven handler om å lage en strategi for en bedrift. Den setningen er kun fakta om bedriften. Vi har også hatt personlig intervju med bedriften. Får bare panikk for setningen er jo skrevet om, men er brukt noen av de samme ordene da den ikke hadde gitt mening uten. Men skal sies at jeg fremstiller ikke setningen som mitt eget verk, setningen handler om tiltak hotellet allerede gjør, og skriver deg tydelig at dette er et tiltak de allerede gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Takk, det hjalp veldig! Man blir veldig paranoid , og overtenker hele alt… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste året hva? Ungdomsskole? Doktorgrad? Og hva er det du har levert? En eksamen eller en oppgave? 

Anonymkode: 0da69...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Siste året hva? Ungdomsskole? Doktorgrad? Og hva er det du har levert? En eksamen eller en oppgave? 

En eksamensoppgave , bachelor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde vært en oppgave, eller jeg hadde fått på ungdomskolen, hadde jeg ikke stresset …

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok fint. Uansett ikke noe å gjøre med det nå. Jeg har vel studert i åtte år nå og gjort mange rare feil oppigjennom. Det har aldri hatt spesielt mye å si.

Husker jeg var på utveksling og glemte en kilde på eksamensinnlevering. Angsten hadde meg kastet ut av landet og all utdanning på livstid, så fikk jeg A, og det var null stress 😂

Anonymkode: 6d18e...b4b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensor kommer mest trolig ikke til å finkjemme litteraturlisten, det går nok bra😄

Anonymkode: ab639...533

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hadde vært en oppgave, eller jeg hadde fått på ungdomskolen, hadde jeg ikke stresset

Sensor kommer mest trolig ikke til å finkjemme litteraturlisten, det går nok bra😄

Anonymkode: ab639...533

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det går nok fint. Uansett ikke noe å gjøre med det nå. Jeg har vel studert i åtte år nå og gjort mange rare feil oppigjennom. Det har aldri hatt spesielt mye å si.

Husker jeg var på utveksling og glemte en kilde på eksamensinnlevering. Angsten hadde meg kastet ut av landet og all utdanning på livstid, så fikk jeg A, og det var null stress 😂

Anonymkode: 6d18e...b4b

Nei jeg krisemaksimerer selv😂 Allerede planlagt hva jeg skal finne på det året jeg blir kastet ut av skolen:) og hvordan jeg skal forvare meg i retten, for en setning liksom…. Haha huff.. jaja, overlever uansett. Bare kjedelig siden klarer ikke tenke på annet, og det var min første av 4 eksamener 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Oki, men ikke selve bacheloroppgaven? 

Jeg tenker at dette kommer til å gå helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oki, men ikke selve bacheloroppgaven? 

Jeg tenker at dette kommer til å gå helt fint. 

Nei en helt vanlig eksamensoppgave. Vi skrev om et hotell, så vi intervjuet hotellet og brukte ikke mye kilder generelt. Vi skulle lage strategiske tiltak for en bedrift, ved hjelp av analyser og da lage tiltak/strategi utfra analysene. Den setningen jeg stresser over er i presentasjonen om bedriften, og har egt ikke noe med oppgaven å gjøre, og fant den på en nettside. Vi kan også forsvare oss med at bedriften fortalte oss det som står der, om det blir kommentert.  Tenker også at når den ikke blir tatt i plagiatkontrollen til Scribbr, så burde det være ganske bra. Den kontrollen som tok alle de politikerne osv 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor bruker du ikke et program som fikser dette for deg automatisk? Vil anbefale det til neste gang, det er sinnsykt jobbesparende :) 

Zotero er supert! Da putter du kilden inn i Zotero (eller legger inn DOI eller ISBN så Zotero fikser kilden selv) så bruker du Wordplugin for å få korrekte henvisninger løpende i teksten, tilslutt trykker du på en knapp også lager Zotero hele kildelisten for deg. Og glemmer ingenting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmajunga skrev (3 timer siden):

Men hvorfor bruker du ikke et program som fikser dette for deg automatisk? Vil anbefale det til neste gang, det er sinnsykt jobbesparende :) 

Zotero er supert! Da putter du kilden inn i Zotero (eller legger inn DOI eller ISBN så Zotero fikser kilden selv) så bruker du Wordplugin for å få korrekte henvisninger løpende i teksten, tilslutt trykker du på en knapp også lager Zotero hele kildelisten for deg. Og glemmer ingenting. 

Ja vet… har alltid skrevet for hånd, men hadde jeg skulle skrevet bachelor eller master måtte jeg lastet ned… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...