Gå til innhold

Bevise at man har fått feil vare på Kiwi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På lørdag var jeg på Kiwi og handlet inn til kommende uke. De har en sånn datodisk med gamle grønnsaker til 9kr hektoen. Jeg kjøpte masse stangselleri, epler, brokkoli og bananer som så litt slitne ut. Ser på kvitteringen på trumf at ALT er slått inn til full ordinær pris selvom det var pakket inn i posene som lå ved disken. Stangsellerien var øko og er slått inn til 44 kr x 2 stk.. alt Dette utgjør omtrent 170kr i feil pris totalt. Er det noe vits å gå tilbake til Kiwi med dette? Kan jo ikke bevise noe. Bananene ble til banankake i helgen, stangselleri er i lasagne i fryseren og blomkål er fryst ned... Sykt irriterende, kjøper jo ikke gamle grønnsaker for moro skyld.. 

Anonymkode: e3d76...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd det samme på en annen matbutikk, de fikset det uten noe om og men, jeg spurte veldig fint og forventet egentlig ikke hjelp, men hadde jo betalt nesten 300 for halvmugne jordbær liksom.

Prøv, det skader ikke. De vil nok heller ha deg som kunde og fornøyd enn å stå på sitt tror jeg. 

Anonymkode: c7050...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min Kiwi hadde det gått bra. "Kunden har alltid rett"😂 Men jeg bor i en liten bygd og vi stoler liksom bare på hverandre. Er nå verdt ett forsøk, 170kr er jo litt.

Anonymkode: ecee5...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

På lørdag var jeg på Kiwi og handlet inn til kommende uke. De har en sånn datodisk med gamle grønnsaker til 9kr hektoen. Jeg kjøpte masse stangselleri, epler, brokkoli og bananer som så litt slitne ut. Ser på kvitteringen på trumf at ALT er slått inn til full ordinær pris selvom det var pakket inn i posene som lå ved disken. Stangsellerien var øko og er slått inn til 44 kr x 2 stk.. alt Dette utgjør omtrent 170kr i feil pris totalt. Er det noe vits å gå tilbake til Kiwi med dette? Kan jo ikke bevise noe. Bananene ble til banankake i helgen, stangselleri er i lasagne i fryseren og blomkål er fryst ned... Sykt irriterende, kjøper jo ikke gamle grønnsaker for moro skyld.. 

Anonymkode: e3d76...8e8

Kjøpte noe annet ferskvare på en Kiwi butikk for noen måneder siden som viste seg var bare å kaste når jeg åpnet forpakningen. 
I irritasjon sendte jeg en melding til Kiwi og fikk tilbake svar at de sendte ett gavekort. Så Kiwi er absolutt gode på reklamasjon. 
 

Rema 1000 derimot, slår inn feil bare og svarer ikke på henvendelse på e-post, engang. 

Anonymkode: 6d29a...e72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke..

på rema her forleden hadde de ricotta i -50%disken. Kom hjem før jeg så at den ene var merket med en kjøttvare, og jeg hadde betalt 150kr for den, på halv pris 😆 dro innom med den senere da, og de fikset det.

Anonymkode: 2ba64...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi er helt fantastisk på kundeservice her jeg bor. Vært innom flere ganger og byttet varer, og det er aldri noe problem. De hadde glatt fikset opp i feilprisede varer også☺️

Anonymkode: ed30e...3c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i Kiwi selv, dra til butikken så ordner de det uten noe problem, det er selvfølgelig beklagelig men det er nå sånt som skjer innimellom. Vi husker som regel hva som har vært i datodisker og "fortsatt god" i våre avdelinger.

Vi har også god mulighet til å sjekke opp slikt, selv om du ikke selv kan "bevise" det :)

Anonymkode: 2eb90...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor brukte du varene, og ikke heller bare gikk til butikken?..  beviset er jo da på en måte borte..

men de ordner selvfølgelig opp. 

Endret av ukjentjente
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du taper ingenting på å gå tilbake og snakke med dem, og du har jo kvitteringen.

Anonymkode: b8b05...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ukjentjente skrev (6 minutter siden):

Men hvorfor brukte du varene, og ikke heller bare gikk til butikken?..  beviset er jo da på en måte borte..

men de ordner selvfølgelig opp. 

Ser du alltid på kassalappen straks du kommer hjem hva ting koster! Eller om noe er feilslått i kassen? Alternativ ser på Trumfregnskapet? 
Kanskje lese hi en gang til? 

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du taper ingenting på å gå tilbake og snakke med dem, og du har jo kvitteringen.

Anonymkode: b8b05...6a6

Skal man kjøre tilbake til butikken, bare for denne en saken, så taper man i beste fall noen km kjøring, bompenger og tid. Uten at jeg vet om butikken ligger vegg i vegg med ts sin bolig eller 10 mil unna. 

Anonymkode: 6d29a...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ser du alltid på kassalappen straks du kommer hjem hva ting koster! Eller om noe er feilslått i kassen? Alternativ ser på Trumfregnskapet? 
Kanskje lese hi en gang til? 

 

Skal man kjøre tilbake til butikken, bare for denne en saken, så taper man i beste fall noen km kjøring, bompenger og tid. Uten at jeg vet om butikken ligger vegg i vegg med ts sin bolig eller 10 mil unna. 

Anonymkode: 6d29a...e72

Så vidt jeg kan se står det ikke NÅR ts sjekket kassalappen/trumf. Jeg skrev da vitterlig også at hun kan gå tilbake til butikken.
 

ja til din informasjon jeg ser som oftest på kassalappen i butikken eller med en gang jeg er kommer hjem da butikken ligger et minutts gange unna. Tar meg to minutter, spesielt hvis jeg har handlet en del gjør jeg det. Som jeg regner med at ts gjorde siden hjn ikke merket en såpass stor differanse. 
 

men nå ble dette en avsporing, jeg skrev som sagt at ts selvfølgelig kan dra tilbake til butikken og få det rettet opp. Men hvis hun visste om dette og så brukte varene i matlaging og så skal dra og klage så syns jeg det blir en litt annen sak👍🏻

Endret av ukjentjente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

På min Kiwi hadde det gått bra. "Kunden har alltid rett"😂 Men jeg bor i en liten bygd og vi stoler liksom bare på hverandre. Er nå verdt ett forsøk, 170kr er jo litt.

Anonymkode: ecee5...c29

Det fulle ordtaket er "the customer is always right IN MATTERS OF TASTE". Bare sånn at du vet det.

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ser du alltid på kassalappen straks du kommer hjem hva ting koster! Eller om noe er feilslått i kassen? Alternativ ser på Trumfregnskapet? 
Kanskje lese hi en gang til? 

Skal man kjøre tilbake til butikken, bare for denne en saken, så taper man i beste fall noen km kjøring, bompenger og tid. Uten at jeg vet om butikken ligger vegg i vegg med ts sin bolig eller 10 mil unna. 

Anonymkode: 6d29a...e72

Vel, hvis du ikke sjekker den retter du har betalt, eller når du har kommet hjem, hvorfor sjekker du den på et senere tidspunkt i det hele tatt....?

Anonymkode: e90ac...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min Kiwi må man ha kvittering og ta med varene tilbake for å vise til de for å bli trodd, men det er midt i Bergen sentrum, så kanskje ikke så rart.

Masse ulike kunder og mange ulike ansatte fra dag til dag, som ikke gjenkjenner kundene.

Anonymkode: 8e376...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...