Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #1 Skrevet 1. mars 2006 Kom til å tenke på en ting når jeg tenkte på sommeren istad, og tenkte...jeg har to katter..hva skjer hvis en av dem blir stukket av veps? Hva må jeg gjøre da?
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2006 #2 Skrevet 1. mars 2006 Min forrige hannkatt var suveren som fluesmekker på hytta, men han bommet litt og tok en veps engang. Han ble stukket inne i kinnet og hovnet opp noe helt enormt. Det ble strake veien til dyrlegen gitt, og pus fikk en sprøyte.........
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #3 Skrevet 1. mars 2006 Gikk det bra med han? Og hva om de blir stukket ellers på kroppen?
Gjest Catwoman Skrevet 1. mars 2006 #4 Skrevet 1. mars 2006 Jeg hadde en pus som ble stukket av veps en gang. Hun hadde tydeligvis prøvd å slå den med labben, for stikket var under den ene forpoten. Poten ble dobbelt så stor som den andre og hun fikk vledig høy feber og ble helt slått ut. Det viste seg at hun var svært allergisk for vepsestikk, og hadde nok kanskje stryki med hvis vi ikke hadde kommet til dyrlegen Hun fikk en motgift sprøye og resept på medisiner som vi skulle gi henne. Så da gikk alt helt fint.
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2006 #5 Skrevet 1. mars 2006 Min forrige hannkatt var suveren som fluesmekker på hytta, men han bommet litt og tok en veps engang. Han ble stukket inne i kinnet og hovnet opp noe helt enormt. Det ble strake veien til dyrlegen gitt, og pus fikk en sprøyte......... ← "sprøyte.........." med så mange punktum etter seg skriker jo avliving Håper ikke det gikk så galt?
Gjest Elfrida Skrevet 1. mars 2006 #6 Skrevet 1. mars 2006 http://www.dyrenett.no/no/s/veterinar.asp?...Katt&h=d&id=390 Kort referat: Katten blir stukket, det går mest sannsynlig greit, katten husker at vepsen skal får være i fred.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå