AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Kona mi startet å jobbe som veileder for NAV for snart et år siden. Hun har en stor portefølje. Etter hun startet der er hun helt ødelagt (konstant sliten og hodepine), hun hadde en helt annen energi og driv i tidligere jobb, ser ut til at hun er på full fart inn i en utbrenthet. Sover ved enhver anledning. Vi har 2 barn og jeg lurer på når dette skal avta. Hun har ikke overskudd til noe annet enn å spise middag og lett husarbeid. Hva er det denne jobben gjør med mennesker? Er det høyt arbeidspress? Jeg har valgt å ikke si noe enda da jeg ikke vil «presse» til å ta ut en sykemelding, men det er nitrist å se hvordan denne jobben ødelegger henne Anonymkode: df54d...180 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Det er ikke NAV som ødelegger kona di, det er brukerne. 8 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden da bør hun finne en ny jobb før det går for langt 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Du kan ikke presse henne til å ta ut sykemelding, kjære deg. 🤭 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kona mi startet å jobbe som veileder for NAV for snart et år siden. Hun har en stor portefølje. Etter hun startet der er hun helt ødelagt (konstant sliten og hodepine), hun hadde en helt annen energi og driv i tidligere jobb, ser ut til at hun er på full fart inn i en utbrenthet. Sover ved enhver anledning. Vi har 2 barn og jeg lurer på når dette skal avta. Hun har ikke overskudd til noe annet enn å spise middag og lett husarbeid. Hva er det denne jobben gjør med mennesker? Er det høyt arbeidspress? Jeg har valgt å ikke si noe enda da jeg ikke vil «presse» til å ta ut en sykemelding, men det er nitrist å se hvordan denne jobben ødelegger henne Anonymkode: df54d...180 Uff, stakkars. Har du merket noe ift hvordan hun er med barna og hvordan hun fungerer som mor f eks i helgene? Har hun ikke sagt noe om hvordan hun har det på jobb, trivsel, arbeidsmengde osv? det er veldig vanlig å snakke med partner om dette. Det er fryktelig slitsomt å jobbe med mennesker dagen lang, og ikke spesielt uvanlig å bli utbrent. Jeg ville bedt henne oppsøke lege. Du kan i første omgang begrunne det med at du synes hun virker lite opplagt og at hun kanskje bør få sjekket stoffskiftet, D-vitamin, B-vitamin og jern. Lykke til:-) Anonymkode: d8b3b...f5d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Dette høres jo virkelig ikke bra ut. Du er god som legger merke til dette og som spør om råd. Jeg ville spurt henne om hvordan hun egentlig har det på jobb. Er det tøffe saker i den forstand at brukerne sliter og at hun får så sterk medfølelse at det sliter henne ut mentalt? Noen mennesker klarer ikke distansere seg, meg inkludert. Jeg hadde det slik i min aller første jobb. Fant da ut at jeg ikke egner meg til å jobbe med mennesker som sliter. Kanskje er hun litt sånn. I så fall bør hun bytte jobb… Anonymkode: 5673d...765 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden HMK skrev (1 minutt siden): Du kan ikke presse henne til å ta ut sykemelding, kjære deg. 🤭 Det har jeg ikke tenkt til heller. Men vi har to små som trenger en mor som er tilstede også. Ts Anonymkode: df54d...180 1 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden HMK skrev (1 minutt siden): Du kan ikke presse henne til å ta ut sykemelding, kjære deg. 🤭 Du trenger ikke svare ts så nedlatende. Nå skrev han «presse» i anførselstegn. Trenger ikke vært videre smart for å forstå hva det betyr… Anonymkode: d8b3b...f5d 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Da må du oppfordre kona di til å finne en annen jobb. Jeg tror det å jobbe i nav er svært tungt. Det er brukere man ønsker å gjøre mer for, og brukere man prøver å motivere til å gjøre mer selv. Noen brukere oppfører seg truende. I tillegg blir man trolig alltid tolket på minst gunstige måte, og at det stort sett aldri er hyggelig å fortelle hvor man jobber, for mange har dårlig erfaring med nav… Anonymkode: 15630...be2 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har jeg ikke tenkt til heller. Men vi har to små som trenger en mor som er tilstede også. Ts Anonymkode: df54d...180 Da er det vel mer å spørre henne om hun egentlig trives jobben som sliter henne ut, du bør gjøre. Fremfor å snakke om sykemelding. "Jeg ser at du er sliten og ikke har overskudd til så mye annet enn jobb og det mest nødvendige. Er det noe vi kan gjøre for å endre på dette? Jeg savner at du er glad og fornøyd, at du har overskudd til oss. Er du sikker på at du trives i denne jobben?" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Uff, stakkars. Har du merket noe ift hvordan hun er med barna og hvordan hun fungerer som mor f eks i helgene? Har hun ikke sagt noe om hvordan hun har det på jobb, trivsel, arbeidsmengde osv? det er veldig vanlig å snakke med partner om dette. Det er fryktelig slitsomt å jobbe med mennesker dagen lang, og ikke spesielt uvanlig å bli utbrent. Jeg ville bedt henne oppsøke lege. Du kan i første omgang begrunne det med at du synes hun virker lite opplagt og at hun kanskje bør få sjekket stoffskiftet, D-vitamin, B-vitamin og jern. Lykke til:-) Anonymkode: d8b3b...f5d Ja, det er stor forskjell dessverre. Eldste spør meg hvorfor mamma sover så mye. Hun har sagt at arbeidsmengden er høy og at hun aldri går tom for oppgaver, så jeg antar at dette er noe som henger over skuldrene hennes til enhver tid. Jeg har tatt meg av mesteparten med barna for å avlaste henne, trodde dette skulle løsne etter noen måneder men det har det ikke gjort. Ts Anonymkode: df54d...180 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden Da må hun lære seg noen strategier - Late som brukerne ikke eksisterer - si at systemet er nede - sett de over til andre Anonymkode: b0f1e...8ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden Skal du jobbe i nav må du være død på innsiden for å orke å jobbe der. Der ses på arbeidet deres også. Hun er ikke den første og ikke den siste. Snakk med henne, spør hvordan hun har det først, før du kommer med dine observasjoner. Lykke til. Anonymkode: 94ecb...c04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det denne jobben gjør med mennesker? Er det høyt arbeidspress? Jeg har valgt å ikke si noe enda da jeg ikke vil «presse» til å ta ut en sykemelding, men det er nitrist å se hvordan denne jobben ødelegger henne Hun må ta en samtale med jobben om at det er for mye. Enten må hun takle jobben på en annen måte, hun må få færre oppgaver, andre oppgaver eller annen tilrettelegging som jobben har mulighet til. Eller bytte jobb. Men det er hun som må gjøre det. Du kan ta en samtale med henne om hva jobben gjør med henne og støtte henne i hennes muligheter. I mellomtiden får du stille opp i hjemmet. Anonymkode: 867cf...9b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kona mi startet å jobbe som veileder for NAV for snart et år siden. Hun har en stor portefølje. Etter hun startet der er hun helt ødelagt (konstant sliten og hodepine), hun hadde en helt annen energi og driv i tidligere jobb, ser ut til at hun er på full fart inn i en utbrenthet. Sover ved enhver anledning. Vi har 2 barn og jeg lurer på når dette skal avta. Hun har ikke overskudd til noe annet enn å spise middag og lett husarbeid. Hva er det denne jobben gjør med mennesker? Er det høyt arbeidspress? Jeg har valgt å ikke si noe enda da jeg ikke vil «presse» til å ta ut en sykemelding, men det er nitrist å se hvordan denne jobben ødelegger henne Anonymkode: df54d...180 Mange på nav drikker kaffe og har korte dager, de fleste kontor er omtrent stengt hele tiden i forhold til før. Har en mann som jobbet som håndtverker på nav en god stund, og det var mye rart ja. Ikke akkurat jobbing.. Men for all del ,noen steder jobbes det vel. Men sier vel litt med de lange ventetidene på alle søknader man sender inn! Kanskje hun er syk, senvirkninger av korona? eller brukertull? Anonymkode: 3ac97...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Hareena skrev (1 time siden): Det er ikke NAV som ødelegger kona di, det er brukerne. Litt av en påstand.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden Hareena skrev (1 time siden): Det er ikke NAV som ødelegger kona di, det er brukerne. Det er summen av forventninger som ikke lar seg kombinere og at det aldri tar slutt og er en helsikes sprint der man er dømt til å mislykkes med menneskers skjebne og eget vett og forstand på hoggestabben, år etter år. Det er å stå til halsen i andres personlige problemer, og hele tiden må tune ut egne holdninger og følelser, og ikke kunne debriefe, fordi det er ikke tid. I møte med idiotiske systemer, en del brukere uten perspektiv og innsikt i hva man kan forvente, og ledelse som ser ut til å ikke være i kontakt med virkeligheten. Det er utagering, utskjelling, og krav som er ulovlige å innfri. Det er å måtte kaste alt man har i hendene, som fører til at noen må vente lenger på sine søknader, fordi det står et bostedsløst menneske i mottak som vil ta hele dagen din. Det er å samtidig bli kjefta på av de som venta på svar på søknaden sin, fordi den ble forsinket. Dette er i utgangspunktet en flott jobb, med mange brukere som trenger oss. Men det er ikke så lett å stå i denne jobben, og gi av seg selv hver dag, når dette er realiteten. Jeg syns heller ikke man skal si at det tyder på feil jobb, for det er gjerne de som absolutt hører hjemme i denne jobben, som brennes ut først. Man kan tillegge seg strategier, men det vil aldri bli nok. Anonymkode: 4e65d...9df 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden Hun må ta grep om egen situasjon og snakke med lederen sin og/eller også fastlege. Anonymkode: f9dcc...2dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden Hareena skrev (1 time siden): Det er ikke NAV som ødelegger kona di, det er brukerne. Det blir som å si at det ikke er jobben som er slitsomt, men arbeidsoppgavene. De henger ganske klart sammen. Anonymkode: 7a2d6...91e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden Hareena skrev (1 time siden): Det er ikke NAV som ødelegger kona di, det er brukerne. Nei, det er arbeidsmengden og hvordan arbeidet er organisert. Anonymkode: 91eee...384 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå