Gå til innhold

Barn og tv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge om gangen kan en 8mnd baby se på tv? Maks 30 min her i huset. 

Anonymkode: 58305...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De nye retningslinjene er jo at barn under 1 år ikke skal ha skjermtid. Vi hadde 0 skjerm for våre barn da de var så små. Lenge før noen retningslinjer. Hva skal en baby med skjerm? De trenger å se på folk og alt rundt seg...

Anonymkode: 0a679...88c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mine var så små så kunne tv stå på, men satte aldri på noe spesifikt for dem å se. 8 mmd gamle babyer setter mer pris på et ansikt å herme etter enn farger på en skjerm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi setter ungen i vippestol foran storskjermen, med en gang vi kommer hjem fra føden. Blir jo noen timer til dagen. Får mat mellom programmene. Barnet liker best å sove dupp med tv'n på.

Anonymkode: 0327c...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør vårt beste for at det ikke skal bli noe TV i det hele tatt, siden vi mener Skjermbrukutvalgets vurdering om at skjermbruk for barn under 2 år sannsynligvis ikke bidrar noe positivt virker fornuftig. Hender selvfølgelig at det blir noe TV i bakgrunnen, men sjelden mer enn en halvtime i uka.

Anonymkode: 22bfb...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde ingen tv da han var 8 mnd.

Prøver å holde null skjermtid frem til i hvert fall 2 år (fyller 2 om et par mnd).

Han har sett en episode av Albert Åberg da både han og jeg var syk og jeg var i ferd med å gå på veggen. Han har heldigvis ikke mast om å se mer foreløpig.

Anonymkode: 61ad3...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hn hadde ingen intresse for tven før hn var 10 mn da så hn stort sett kun på fantorangen og ikke de programene i mellom

Anonymkode: 4e32d...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...