AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #1 Del Skrevet 26. november 2024 Er dette normalt? Regner med det tar en stund å få vannet helt varmt men det er 9 timer siden den var koblet opp og klar, da jeg kjente på vannet ca 14.30 i springen ble det kokvarmt. Da jeg dusjet nå fikk jeg aldri skikkelig varmt men mer lunkent. Dette kan jo være en preferanse sak, jeg liker å dusje i kokvarmt vann, men nå ble det ikke varmt nok. Aner ikke hvordan dette fungerer så tenkte å spørre her. Når jeg googler så står det at det tar 1-2 timer å varme opp en 200 liters tank… derfor jeg lurer. Anonymkode: b36b5...5cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #2 Del Skrevet 26. november 2024 Hvis det ikke er normalt i morgen så ring de som fiksa det, kan hende de må stilles på noe temperatur eller noe Anonymkode: d43e6...7b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spell Skrevet 26. november 2024 #3 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Er dette normalt? Regner med det tar en stund å få vannet helt varmt men det er 9 timer siden den var koblet opp og klar, da jeg kjente på vannet ca 14.30 i springen ble det kokvarmt. Da jeg dusjet nå fikk jeg aldri skikkelig varmt men mer lunkent. Dette kan jo være en preferanse sak, jeg liker å dusje i kokvarmt vann, men nå ble det ikke varmt nok. Aner ikke hvordan dette fungerer så tenkte å spørre her. Når jeg googler så står det at det tar 1-2 timer å varme opp en 200 liters tank… derfor jeg lurer. Anonymkode: b36b5...5cd Dette må være etter at et par stykker har dusjet og ikke tømt den helt for varmtvann. Jeg husker ikke hvor lang tid vår tank på 300L trengte etter innstallering, men det var nok ca 9-12 timer. Så tanken din bør vel ha blitt varmet opp tilstrekkelig nå. Det kan jo være rørlegger ikke har satt inn på riktig temperatur, så du kan se hva som vises på tanken. Likevel så er det blandebatteriet som skal regulere varmen. Det kan være at det trenger å justeres etter skifte av varmtvannstank. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #4 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er dette normalt? Regner med det tar en stund å få vannet helt varmt men det er 9 timer siden den var koblet opp og klar, da jeg kjente på vannet ca 14.30 i springen ble det kokvarmt. Da jeg dusjet nå fikk jeg aldri skikkelig varmt men mer lunkent. Dette kan jo være en preferanse sak, jeg liker å dusje i kokvarmt vann, men nå ble det ikke varmt nok. Aner ikke hvordan dette fungerer så tenkte å spørre her. Når jeg googler så står det at det tar 1-2 timer å varme opp en 200 liters tank… derfor jeg lurer. Anonymkode: b36b5...5cd Kan være termostaten var skrudd for høyt og termoutløseren i tanken har slått ut, da skrur den seg av . Står tanken på maks temperatur kan den slå over, den kan slå seg ut pga av transporten og. Er bare en knapp der, trykk den inn om den er ute. Anonymkode: 35e22...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #5 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan være termostaten var skrudd for høyt og termoutløseren i tanken har slått ut, da skrur den seg av . Står tanken på maks temperatur kan den slå over, den kan slå seg ut pga av transporten og. Er bare en knapp der, trykk den inn om den er ute. Anonymkode: 35e22...49a Du finner den under det plasdekslet på tanken Anonymkode: 35e22...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå