Gå til innhold

Hva er dette? Bør jeg oppsøke hjelp eller går det bra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri lagt ut et innlegg før, men skal prøve å legge til bilde. 

Jeg er en 20 år gammel jente som overtenker veldig alt helserelatert og kan fort bli redd for det verste. 

For sånn 2 dager siden så våknet jeg opp med vondt i undersiden av håndleddet. Og et punkt stikker så vidt ut av den. Dette varte i 10 timer og gjøre vondt å bevege for mye på armen og fingre i denne armen. Så gikk det over. (Dette har skjedd før for sånn 2 måneder siden)

Har fortsatt det punktet som stikker ut i håndleddet og har generelt noen få ganger vondt i armen, men vet ikke om dette er psykisk?

Er det noen som vet hva dette er? Om det kommer til å gå bra med meg? Er det farlig? Hva skal jeg gjøre? Bør jeg søke hjelp? 

Husker ikke hvordan jeg fikk det. Ringte en videolege som sa at han ikke kunne si hva det var over video, men at det mest sannsynlig ville gå bra? Men jeg er litt skeptisk.

Anonymkode: 88aca...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Karpaltunnelsyndrom?

Jeg synes du skal bestille time hos fastlegen din.

Anonymkode: 9fd4a...9f7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du hjelp for helseangsten? 

Anonymkode: 876e7...8d7

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser hovent ut. Jeg ville bestilt en legetime for å sjekke. 

Anonymkode: 1eab0...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser ut som en innkapslet fettklump. Ikke farlig i så fall.

Anonymkode: 36536...d1e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overse det, så går det over. Sikkert bare en sene som er betent eller strukket. Ta en paracet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bingo! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg gjør ikke det. Tror det hadde vært veldig lurt for meg. Er student så tror det hadde blitt veldig dyrt for meg, men kanskje jeg kan få henvisning av fastlege på det, eller noen som har noe forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, svartkatt said:

Sitter du ofte ved skrivebord og bruker pc?

Ja, jeg gjør det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde aldri jeg tenkt over litt engang 😁

Bare vent til du er eldre. Da har du alltid vondt ett sted 😅

Anonymkode: 1792d...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker det kan være ganglion. Det er ikke farlig, bare vondt. Hvis du blir veldig plaget kan det opereres bort, men noen ganger vil det komme tilbake.

Anonymkode: 72f52...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Nei, jeg gjør ikke det. Tror det hadde vært veldig lurt for meg. Er student så tror det hadde blitt veldig dyrt for meg, men kanskje jeg kan få henvisning av fastlege på det, eller noen som har noe forslag?

Det hadde vært veldig lurt, for tar du ikke tak i det så kommer det til å styre livet ditt til slutt, og det vil du absolutt ikke. Bestill deg en legetime og fortell at du sliter med helseangst, så kan legen samtidig se på det du er bekymret for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud for noen svar i tråden. 

TS er ikke diagnostisert med noen helseangst, hun forteller at hun noen ganger overtenker. Likevel skal hun oppsøke hjelp for nettopp dette, hvis ikke kommer det til "å styre livet hennes"? En sykdom hun ikke engang har? Virkelig?

Om TS har et ganglion, noe det kan virke som om hun har, så er det selvfølgelig ikke "alt mulig tøys", det er en smertefull tilstand som om nødvendig kan opereres. Skjerp dere...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Herregud for noen svar i tråden. 

TS er ikke diagnostisert med noen helseangst, hun forteller at hun noen ganger overtenker. Likevel skal hun oppsøke hjelp for nettopp dette, hvis ikke kommer det til "å styre livet hennes"? En sykdom hun ikke engang har? Virkelig?

Om TS har et ganglion, noe det kan virke som om hun har, så er det selvfølgelig ikke "alt mulig tøys", det er en smertefull tilstand som om nødvendig kan opereres. Skjerp dere...

Hun sier jo selv at det hadde vært veldig lurt for henne å få hjelp for det 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...