Gå til innhold

Hvordan gjør det slutt med «verdens snilleste»?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gå fra han slik han kan finne seg en kvinne som vet å sette pris på han og ikke bryr seg om overfladiske ting og hva folk må tenke.

Anonymkode: 84247...1a1

😅😅😅

Ja, for det er så mange kvinner som setter pris på en mann som sover og gamer bort livet og prioriterer gaming over sitt eget barn.

Anonymkode: 9b002...7c4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Usikker på hvordan.

Men jeg forstår deg.

Er selv en dame som fikk barn tidlig, tok høy utdanning og i dag har en "høytlønnet" jobb med mye ansvar.

Far til mine barn kommer aldri til å matche det. Når vi møttes var han arbeidsledig og jeg student. Dette har etterhvert endret seg til at han er ufør og jeg jobber mye for å forsørge familien.

Han bidrar likevel på de måtene han kan. Og han er også veldig snill. 

Jeg kommer ikke til å dra ifra han fordi jeg elsker han, jeg har investert 10+ år og masse følelser, og vi har 2 barn sammen.

Men selv i den situasjonen blir jeg noen ganger sliten og lei av å stå "alene" som forsørger. Jeg må også ta mye av de andre oppgavene på hjemmefronten. Det er noe demotiverende med å komme hjem til en mann som ligger på sofaen, middagen er ikke påbegynt, og klesvasken ligger i en dunge på gulvet..

Så jeg forstår det.

Samtidig er jeg ikke så sikker på om jeg ville vært lykkeligere med en karriere mann heller.

Anonymkode: fbe4f...d5a

Men er det ikke litt sånn at siden han går hjemme så burde du kunne forvente at han tar det meste der da? Det er jo det kvinner som går hjemme må gjøre selv om det er pga ufør. Jeg ser ikke problemet med snudde roller så lenge mannen tar det som tradisjonelt har vært kvinnens oppgaver

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det handler åpenbart om penger også.

Hun sier jo selv at hun har innsett at han aldri kommer til å tjene så mye som henne, og at hun ikke er interessert i å betale for at de skal leve etter den standarden hun ønsker. Hvis ikke lønnsutsiktene hans plaget henne så hadde det ikke vært et problem for henne at «min penger er våre penger». 

Det blir spennende å se hvordan denne tråden utarter seg, som regel så tar jo disse trådene form av at det en kvinne som tjener mindre og dilter hjemme, og spørsmål om det ikke rettferdig at mannen som tjener mer, betaler mer? I de fleste tilfellene kommer så kvinnebanden på banen og mener at det er heeelt legit, «hans penger er våre penger» og noe mas om det tredje skiftet akkurat som moderne fedre ikke bidrar hjemme 🍿

Anonymkode: fc30c...889

Ts sin mann bidrar jo ikke hjemme. Han gamer bare

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du virker jo helt begrepsforvirret. Du sier at han ikke er snill fordi han er en «lat boms». Når du sier at han inne er snill, så er det naturlig å anta at du mener at det han gjør er slemt. Vel, det er ingenting slemt i å være en lat boms. Jeg syns heller ikke at det er spesielt tiltalende med en som har så lav drive i livet at han halter seg gjennom et studie og ellers helst sover eller gamer, men slemt er det ikke.

Det står heller ikke noe sted at han ikke bidrar, men han mener blant annet at hun bør betale mer fordi hun tjener mer (vel, dette er en innstilling som veldig mange kvinner i samme posisjon også har, det finnes sikkert 478 trådene om temaet her på KG). Om man syns at det er en riktig eller tiltalende innstilling er én ting, men at det er slemt eller ikke snilt har jeg vanskelig for å kalle det. Du kaller det egoisme, men egoisme som dette er heller ikke slemt. Egoisme er heller ikke automatisk slemt.

Anonymkode: fc30c...889

Han er ikke snill fordi han overser sønnen i fordel for å game

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (5 minutter siden):

Ts sin mann bidrar jo ikke hjemme. Han gamer bare

det er jo IKKE det TS skriver? Hun iser han gjrø masse for henne men at HUN FØLER at noen ganger kommer gamingen foran henne og barn - ikke at han ikke bidrar hjemme..

Anonymkode: 5a6ad...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Før du får barn med noen, er det bare å avslutte hvis noe ikke passer. Det er mye mye vanskeligere etterpå for du må tenke på barna også. Ikke legg for mye i det. Det er litt vanskelig pga stebarnet.  Men sånn er det.

Anonymkode: 15177...4fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan mener du at han er verdens snilleste når han gamer fremfor å være med sønnen? Er han flink å gjøre oppgaver og alt som skal gjøres i et hjem og i et forhold?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Usikker på hvordan.

Men jeg forstår deg.

Er selv en dame som fikk barn tidlig, tok høy utdanning og i dag har en "høytlønnet" jobb med mye ansvar.

Far til mine barn kommer aldri til å matche det. Når vi møttes var han arbeidsledig og jeg student. Dette har etterhvert endret seg til at han er ufør og jeg jobber mye for å forsørge familien.

Han bidrar likevel på de måtene han kan. Og han er også veldig snill. 

Jeg kommer ikke til å dra ifra han fordi jeg elsker han, jeg har investert 10+ år og masse følelser, og vi har 2 barn sammen.

Men selv i den situasjonen blir jeg noen ganger sliten og lei av å stå "alene" som forsørger. Jeg må også ta mye av de andre oppgavene på hjemmefronten. Det er noe demotiverende med å komme hjem til en mann som ligger på sofaen, middagen er ikke påbegynt, og klesvasken ligger i en dunge på gulvet..

Så jeg forstår det.

Samtidig er jeg ikke så sikker på om jeg ville vært lykkeligere med en karriere mann heller.

Anonymkode: fbe4f...d5a

Det finnes en mellomting mellom en lat mann og en karriere- mann. Sier ikke at din mann er lat, men TS sin er defintivt det. Det er mulig å finne en mann som har en inntektsgivende jobb, som ikke sover hele dagen, og som bidrar med hus og hjem

Anonymkode: c5208...db1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som bortprioriterer sitt barn til fordel for gaming er en mann som hadde røket på huet og ræva ut hos meg. Første bud for meg for å i det hele tatt orke å ta i en mann er at han tar seg skikkelig av ungene sine (hvis han har). Noe annet er uaktuelt. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens snilleste? Dette er ikke en mann jeg hverken ville levd sammen med eller fått barn med. 

Anonymkode: c0c35...4cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei!

Jeg har alltid hatt veldig høye ambisjoner for meg selv, jobbet ekstremt hardt siden tenårene og sitter i dag veldig fint i det med en høy stilling og veldig bra lønn. Har også alltid tenkt at jeg vil finne en partner med samme ambisjoner som meg selv. Fant en slik partner, men det forholdet funket veldig dårlig. Etter det møtte jeg verdens snilleste fyr som virkelig fikk meg til å føle meg skikkelig bra, som nå er kjæresten min. Han har ikke utdanning (går første året økonomi og administrasjon nå), dårlig økonomi, har et barn fra tidligere forhold og er litt for glad i gaming. Men bestemte meg fra å se bort fra disse tingene som tidligere ville vært dealbreakere for meg å satse på han, utelukkende fordi han fikk meg til å føle meg skikkelig bra og elsket, og fordi han var verdens snilleste og behandlet meg så bra.

Nå, et år inn i forholdet, skjønner jeg at dette ikke kommer til å funke. De dårlige sidene hans kommer mer og mer frem og det plager meg mer og mer. Han får ikke boliglån i banken før om minst 5 år, han hinter til at jeg kommer til å måtte betale mer i husstanden siden jeg tjener bedre, han bruker veldig mye tid på gaming (både når han egentlig burde gjort skole og når sønnen er hos han og burde hatt hans fulle oppmerksomhet) og han ligger an til å stryke flere fag på studiet fordi han har prioritert soving og gaming over skolearbeid i litt for mange tilfeller. Har innsett at et liv med han betyr at jeg kommer til å måtte betale veldig mye både for han og hans barn hvis vi skal leve det livet jeg ønsker meg, jeg må godta at han kommer til å bruke mye av fritiden på gaming fremfor å tilbringe tid med meg og barn og må akseptere at han har lav lite disiplin og helst vil gjør minst mulig. Det begynner å irritere meg grenseløst og jeg innser at dette er ikke en person meg kan leve med.

Likevel sliter jeg så mye med å gjør det slutt. Han behandler meg veldig bra, forteller meg hele tiden hvor glad han er for å ha møtt meg og at han elsker meg så mye, gjør små tjenester ofte som å komme med kaffe på senga eller kjøpe blomster, gir meg komplimenter og har vært en stor støtte for meg nå når jeg har hatt det vanskelig etter at pappa døde. Han har også åpnet seg veldig opp om hvor mye han har slitt med dårlig selvtillit fordi han aldri hadde hatt kjæreste før meg, og at han har fått et helt annet og så mye bedre liv etter å ha blitt sammen med meg. Vet han kommer til å bli helt knust og sikkert veldig deprimert når jeg gjør det slutt. 

Noen som har vært i en lignende situasjon eller har tips til hvordan jeg kan gjør det slutt på best mulig måte?

Anonymkode: 74182...107

Åh, jeg kjenner typen. Jeg kan godt forstå hvorfor han gamer mye. Hør her, hvis ikke du vil ha ham, så vil jeg ha ham!

Anonymkode: b6d4b...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du får bare fortelle han at det ikke er i din natur som kvinne å ha buksene i forholdet. Per i dag har 50 milliarder menn tatt regningene i hus og 0 kvinner, slik er det bare.

Hans penger er deres penger, dine penger er dine penger. Dette er kvinners natur.

Må slutte å høre på feminisme tullet om at menn og kvinner er like, kvinner er under menn på hierarkiet, dette vet vi alle.

Anonymkode: 55ef8...64c

Dette er tull og tøys. Hørt om kvinnefellen? Menn betaler på hus og hytte, som er investeringer, kvinner betaler husholdning og barnas klær og er screwed ved et et brudd?

Og i alle år før kvinner gikk ut i arbeid var hun ubetalt hushjelp. Graviditet og fødejobben har hun alltid hatt. 

Hierarkiet du snakker om er kun basert på muskelkraft. Jo mer sivilisert samfunnet er, desto mer vinner kvinner og ikke-voldelige menn. Der er det svake kjønn sterkest pga det sterke kjønns svakhet for det svake. 

Ts, hva med å si alt det fine, men at dere ikke passer sammen som partnere? Du trenger noe annet uansett hvor glad du er i ham. Gi ham kred og selvtillit. Han vil alltid komme til kort i fht en som deg, men vil være riktig for en annen - om han tar seg litt sammen (det vil ikke være nok for deg, du trenger en som har litt mer drive eller i alle fall er litt mer ansvarlig). 

Anonymkode: 67e33...913

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, jeg gikk ifra verdens snilleste. Han var snill med alle, unntatt meg. Han hjelper venner. Han stiller opp alltid. Jeg er bare ikke i hans liste. 

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Åh, jeg kjenner typen. Jeg kan godt forstå hvorfor han gamer mye. Hør her, hvis ikke du vil ha ham, så vil jeg ha ham!

Anonymkode: b6d4b...1ed

Hvordan kjenner du typen? Nå ble jeg nysgjerrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (14 minutter siden):

Ts, jeg gikk ifra verdens snilleste. Han var snill med alle, unntatt meg. Han hjelper venner. Han stiller opp alltid. Jeg er bare ikke i hans liste. 

Han her stiller ikke opp for sitt eget barn en gang så jeg tror ikke det er samme type.

TS, er det mulig at han er snill på en litt utspekulert måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, min x er ikke utspekulert. Han er rett og slett dum.  Eksempel, han påstår at det er billigere å være singel, enn å bo med meg. Å bo med meg vil si at vi deler på utgifter. I dag må han stå for alle utgifter, alene. Husleie, strøm, forsikringer, mm. X er bare dum. Eller mangler kunnskap om pluss og minus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han høres ut som en 17 år gammal gutt mentalt og atferdsmessig. Sykt usexy.

Anonymkode: 1fa50...40d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådens tema: Hvordan klare å slå opp med en hovedsaklig fin fyr? 

Fortell deg selv at du gjør han en stor tjeneste. Forhåpentligvis blir dette en stor wake up-call for ham, og han klarer å ta tak i de tingene han må for å lykkes i livet - og det helt uavhengig av deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satansopp skrev (8 timer siden):

Enig.

JEG ville vært fornøyd med en sånn mann, hvis han var "verdens snilleste". Mannens sosioøkonomiske status er ikke viktig for meg, men en sterk personlighet med stå-på-vilje er derimot særdeles viktig.

Joda greit nok det men nå er det ikke vi som skal være sammen med denne fyren

Det er likegyldig hva vi ville tolerert i et forhold, er jo ts som skal være sammen med han. 

Anonymkode: a0cef...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør du:

Kopier innlegget ditt i chatGPT og spør hvordan du kan slå opp på en skånsom måte.

Anonymkode: 88953...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...