Gå til innhold

Hvordan gjør det slutt med «verdens snilleste»?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Usikker på hvordan.

Men jeg forstår deg.

Er selv en dame som fikk barn tidlig, tok høy utdanning og i dag har en "høytlønnet" jobb med mye ansvar.

Far til mine barn kommer aldri til å matche det. Når vi møttes var han arbeidsledig og jeg student. Dette har etterhvert endret seg til at han er ufør og jeg jobber mye for å forsørge familien.

Han bidrar likevel på de måtene han kan. Og han er også veldig snill. 

Jeg kommer ikke til å dra ifra han fordi jeg elsker han, jeg har investert 10+ år og masse følelser, og vi har 2 barn sammen.

Men selv i den situasjonen blir jeg noen ganger sliten og lei av å stå "alene" som forsørger. Jeg må også ta mye av de andre oppgavene på hjemmefronten. Det er noe demotiverende med å komme hjem til en mann som ligger på sofaen, middagen er ikke påbegynt, og klesvasken ligger i en dunge på gulvet..

Så jeg forstår det.

Samtidig er jeg ikke så sikker på om jeg ville vært lykkeligere med en karriere mann heller.

Anonymkode: fbe4f...d5a

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får bare fortelle han at det ikke er i din natur som kvinne å ha buksene i forholdet. Per i dag har 50 milliarder menn tatt regningene i hus og 0 kvinner, slik er det bare.

Hans penger er deres penger, dine penger er dine penger. Dette er kvinners natur.

Må slutte å høre på feminisme tullet om at menn og kvinner er like, kvinner er under menn på hierarkiet, dette vet vi alle.

Anonymkode: 55ef8...64c

Det er vi aldeles ikke.

Anonymkode: d9716...5d4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke om han er snill så lenge han er en veik dott uten ambisjoner. Men du kan jo bruke litt finere ord når du pakker og drar.

Anonymkode: b240e...269

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

Jeg har alltid hatt veldig høye ambisjoner for meg selv, jobbet ekstremt hardt siden tenårene og sitter i dag veldig fint i det med en høy stilling og veldig bra lønn. Har også alltid tenkt at jeg vil finne en partner med samme ambisjoner som meg selv. Fant en slik partner, men det forholdet funket veldig dårlig. Etter det møtte jeg verdens snilleste fyr som virkelig fikk meg til å føle meg skikkelig bra, som nå er kjæresten min. Han har ikke utdanning (går første året økonomi og administrasjon nå), dårlig økonomi, har et barn fra tidligere forhold og er litt for glad i gaming. Men bestemte meg fra å se bort fra disse tingene som tidligere ville vært dealbreakere for meg å satse på han, utelukkende fordi han fikk meg til å føle meg skikkelig bra og elsket, og fordi han var verdens snilleste og behandlet meg så bra.

Nå, et år inn i forholdet, skjønner jeg at dette ikke kommer til å funke. De dårlige sidene hans kommer mer og mer frem og det plager meg mer og mer. Han får ikke boliglån i banken før om minst 5 år, han hinter til at jeg kommer til å måtte betale mer i husstanden siden jeg tjener bedre, han bruker veldig mye tid på gaming (både når han egentlig burde gjort skole og når sønnen er hos han og burde hatt hans fulle oppmerksomhet) og han ligger an til å stryke flere fag på studiet fordi han har prioritert soving og gaming over skolearbeid i litt for mange tilfeller. Har innsett at et liv med han betyr at jeg kommer til å måtte betale veldig mye både for han og hans barn hvis vi skal leve det livet jeg ønsker meg, jeg må godta at han kommer til å bruke mye av fritiden på gaming fremfor å tilbringe tid med meg og barn og må akseptere at han har lav lite disiplin og helst vil gjør minst mulig. Det begynner å irritere meg grenseløst og jeg innser at dette er ikke en person meg kan leve med.

Likevel sliter jeg så mye med å gjør det slutt. Han behandler meg veldig bra, forteller meg hele tiden hvor glad han er for å ha møtt meg og at han elsker meg så mye, gjør små tjenester ofte som å komme med kaffe på senga eller kjøpe blomster, gir meg komplimenter og har vært en stor støtte for meg nå når jeg har hatt det vanskelig etter at pappa døde. Han har også åpnet seg veldig opp om hvor mye han har slitt med dårlig selvtillit fordi han aldri hadde hatt kjæreste før meg, og at han har fått et helt annet og så mye bedre liv etter å ha blitt sammen med meg. Vet han kommer til å bli helt knust og sikkert veldig deprimert når jeg gjør det slutt. 

Noen som har vært i en lignende situasjon eller har tips til hvordan jeg kan gjør det slutt på best mulig måte?

Anonymkode: 74182...107

Lakmustesten: hvis han var hjelpepleier og tjente 450 000 i året, men jobbet ekstravakter på ukurante tider for å spare opp mest mulig til egenkapital til felles bolig og brukte fritid på andre ting enn gaming, som f.eks. å ta seg av sønnen og kanskje kompetanseutvikling for å bedre lønnsutviklingen sin (her forutsetter jeg at han drar sin del av lasset hjemme hva husarbeid angår) ville du vært fornøyd i forholdet da? Selv om han ikke ville komme opp på ditt lønnsnivå?

Der har du svaret ditt. 

jeg liker selv å game, men jeg setter meg ikke ved PCen før dagens oppgaver er gjennomførte. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke nødvendigvis en motsetning mellom å være snill og å ha lave ambisjoner (være en «boms», som du kaller det). Det burde være enkelt å forstå siden det ikke er motsetningsforhold.

Anonymkode: fc30c...889

Tja, ikke helt enig... Verdens snilleste mann som ikke bidrar særlig, og sier høyt at DU må betale mer enn meg er ikke bare en boms,også egoistisk,så står for det jeg sa gitt😉

Anonymkode: 7defc...7a9

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tja, ikke helt enig... Verdens snilleste mann som ikke bidrar særlig, og sier høyt at DU må betale mer enn meg er ikke bare en boms,også egoistisk,så står for det jeg sa gitt😉

Enig i det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå fra han slik han kan finne seg en kvinne som vet å sette pris på han og ikke bryr seg om overfladiske ting og hva folk må tenke.

Anonymkode: 84247...1a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

har et barn fra tidligere forhold

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

dårlig selvtillit fordi han aldri hadde hatt kjæreste før meg

Han har et barn fra tidligere forhold, og har samtidig aldri hatt kjæreste før deg?

Hvordan går det an?

Anonymkode: bf926...757

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🚩🚩🚩

De gode sidene du nevner er akkurat det samme som min eks gjorde. De gjorde han virkelig ikke til "verdens snilleste" (han hadde mange narsisstiske trekk for å si det pent). Noen bruker slike metoder som en del av manipulasjonen. 

Det hjelper ikke at en person har noen gode sider når de dårlige er så mange og/eller så dårlige at de ødelegger de gode sidene. Du er åpenbart sammen med en umoden slask. Det er bare å si det som det er til han. Forhåpentligvis finner han en måte å endre seg på for sønnen sin skyld. For din egen del er det bare å gå videre uten å se seg tilbake. 

Anonymkode: 53728...e36

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du virker jo helt begrepsforvirret. Du sier at han ikke er snill fordi han er en «lat boms». Når du sier at han inne er snill, så er det naturlig å anta at du mener at det han gjør er slemt. Vel, det er ingenting slemt i å være en lat boms. Jeg syns heller ikke at det er spesielt tiltalende med en som har så lav drive i livet at han halter seg gjennom et studie og ellers helst sover eller gamer, men slemt er det ikke.

Det står heller ikke noe sted at han ikke bidrar, men han mener blant annet at hun bør betale mer fordi hun tjener mer (vel, dette er en innstilling som veldig mange kvinner i samme posisjon også har, det finnes sikkert 478 trådene om temaet her på KG). Om man syns at det er en riktig eller tiltalende innstilling er én ting, men at det er slemt eller ikke snilt har jeg vanskelig for å kalle det. Du kaller det egoisme, men egoisme som dette er heller ikke slemt. Egoisme er heller ikke automatisk slemt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har et barn fra tidligere forhold, og har samtidig aldri hatt kjæreste før deg?

Hvordan går det an?

Anonymkode: bf926...757

Har du hørt om noe som heter One Night Stand?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra hvordan du beskriver han så høres det ikke SÅ vanskelig å gjøre det slutt. 

Anonymkode: 4114f...720

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du får bare fortelle han at det ikke er i din natur som kvinne å ha buksene i forholdet. Per i dag har 50 milliarder menn tatt regningene i hus og 0 kvinner, slik er det bare.

Hans penger er deres penger, dine penger er dine penger. Dette er kvinners natur.

Må slutte å høre på feminisme tullet om at menn og kvinner er like, kvinner er under menn på hierarkiet, dette vet vi alle.

50 milliarder menn?😆 Så mange har ikke levd til sammen gjennom menneskehetens historie en gang.

(Gidder ikke engang kommentere resten av innlegget ditt, blir for dumt).

Anonymkode: 9d039...58a

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS sier det handler om penger.

Jeg er selv gift med mann som aldri fikk skikkelig utdanning, og som har tjent veldig mye mindre enn meg. Jeg ville likevel ikke orket å være sammen med mannen ts beskriver. Det hadde blitt som å være sammen med en umoden tenåring. Å stryke fag på grunn av soving og gaming. Nei, bare nei til å ha en så uansvarlig og umoden partner! Å prioritere gaming foran sin sønn også. Nei og absolutt nei til en mann som er dårlig og lite ansvarlig far. 

Dette handler åpenbart om mer enn penger. Det handler om modenhet, ambisjoner, livsstil og antagelig tillit også. Man kan ikke ha tillit til partner som ikke gjør det han skal. 

Anonymkode: 3389c...225

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansehan skrev (9 timer siden):

Lakmustesten: hvis han var hjelpepleier og tjente 450 000 i året, men jobbet ekstravakter på ukurante tider for å spare opp mest mulig til egenkapital til felles bolig og brukte fritid på andre ting enn gaming, som f.eks. å ta seg av sønnen og kanskje kompetanseutvikling for å bedre lønnsutviklingen sin (her forutsetter jeg at han drar sin del av lasset hjemme hva husarbeid angår) ville du vært fornøyd i forholdet da? Selv om han ikke ville komme opp på ditt lønnsnivå?

Der har du svaret ditt. 

jeg liker selv å game, men jeg setter meg ikke ved PCen før dagens oppgaver er gjennomførte. 

Enig.

JEG ville vært fornøyd med en sånn mann, hvis han var "verdens snilleste". Mannens sosioøkonomiske status er ikke viktig for meg, men en sterk personlighet med stå-på-vilje er derimot særdeles viktig.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler åpenbart om penger også.

Hun sier jo selv at hun har innsett at han aldri kommer til å tjene så mye som henne, og at hun ikke er interessert i å betale for at de skal leve etter den standarden hun ønsker. Hvis ikke lønnsutsiktene hans plaget henne så hadde det ikke vært et problem for henne at «min penger er våre penger». 

Det blir spennende å se hvordan denne tråden utarter seg, som regel så tar jo disse trådene form av at det en kvinne som tjener mindre og dilter hjemme, og spørsmål om det ikke rettferdig at mannen som tjener mer, betaler mer? I de fleste tilfellene kommer så kvinnebanden på banen og mener at det er heeelt legit, «hans penger er våre penger» og noe mas om det tredje skiftet akkurat som moderne fedre ikke bidrar hjemme 🍿

Men årsaken til at han tjener så lite er jo fordi han ikke gidder å gjøre noe med livet sitt. Forstår godt at hun ikke gidder å forsørge et forvokst barn

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ER vanskelig å slå opp! Livet er vanskelig. Det er vanskelig å slå opp fordi du er et medmenneske som blir trist på andres vegne. Hadde vært verre om du var følelsesløs og gledet deg til å slå opp, så du fikk bedre råd og sjans til å kjøpe bolig

Anonymkode: 57103...b03

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er omvendt, her er det en tydeligvis "eldre" kvinne som har rukket å få høy stilling og god lønn, og en fyr som nesten beskrives som femogtyve. Men slik har det vært for menn i alle år, de har betalt for alt, mens kvinner bare har hatt ubrukelige interesser. Dette får du leve med, dette er feminisme. Du kan ikke få både manne-mann og feminisme samtidig, ja takk begge deler kan du ikke kreve. 

Du får betale for kjæresten din, og avkommet hans siden du tjener så bra. Jeg støtter guttemannen i denne saken. 

Anonymkode: cc6fe...b57

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er økonomien. Men det at han ikke gjør annet enn å sove og game og det medfører at han stryker på skolen OG at han neglisjerer sitt eget barn er så turn off og ikke noen jeg ville delt fremtiden med.

Uansett "hvor snill han er"

Her hadde jeg tatt et rent brudd med null kontakt i ettertid. Riv av plasteret og kom deg videre.

Anonymkode: 9b002...7c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dette er omvendt, her er det en tydeligvis "eldre" kvinne som har rukket å få høy stilling og god lønn, og en fyr som nesten beskrives som femogtyve. Men slik har det vært for menn i alle år, de har betalt for alt, mens kvinner bare har hatt ubrukelige interesser. Dette får du leve med, dette er feminisme. Du kan ikke få både manne-mann og feminisme samtidig, ja takk begge deler kan du ikke kreve. 

Du får betale for kjæresten din, og avkommet hans siden du tjener så bra. Jeg støtter guttemannen i denne saken. 

Anonymkode: cc6fe...b57

Kvinner har tatt seg av husarbeid og barn. Ikke sittet og lekt

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...