Gå til innhold

Kjøpe blomsterbukett, holder den seg 6 timer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er bedt i en middag og tenker kjøpe en blomsterbukett. Hvor lenge holder den med vann/papir i pose i bunn? 

Skal ha på kjole og krølle hår både på meg og ungen, så hadde vært greit å gjøre unna blomster kjøp på forhånd 😅 Men vil ikke gi en dvass blomst

Er noe reisevei også, kan blomsten holde i 6 timer før den går i en vase eller er det litt vell for lang tid?

Anonymkode: c1487...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge buketten står i pose med vann og papir rundt røttene, så holder den fint i seks timer.
Kjølig rom er bedre enn stuetemp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en bukett roser levert i 13 tiden på jobb. Den lå på kontoret tre timer, før jeg kjørte på trening, der lå den i bilen i halvannen time. Så dusjet jeg og ordnet middag før jeg jeg pakket den ut. Så vil anslå den lå i 7-8 timer tilsammens, i alt fra minusgrader til romtemperatur. Den er fortsatt fin en uke senere.

Anonymkode: 993c2...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går utmerket. Men si fra i butikken hvor lenge det tar før den får seg en vase.

Anonymkode: 09cb4...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snittblomster holder i 6 timer uten vann i normal temperatur, 8 timer med vann. Det går helt fint. Viktig å snitte stilkene med god skarp kniv rett før de skal i vasen med kaldt vann. Kuldegrader , eller ekstrem varme bør absolutt unngås. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (48 minutter siden):

Så lenge buketten står i pose med vann og papir rundt røttene, så holder den fint i seks timer.
Kjølig rom er bedre enn stuetemp. 

HildaSofie skrev (39 minutter siden):

Snittblomster holder i 6 timer uten vann i normal temperatur, 8 timer med vann. Det går helt fint. Viktig å snitte stilkene med god skarp kniv rett før de skal i vasen med kaldt vann. Kuldegrader , eller ekstrem varme bør absolutt unngås. 

Ble mer betrygget nå, Takk for svar 😄 

ts

Anonymkode: c1487...7e1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...