AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:00 #1 Del Skrevet tirsdag kl 16:00 Er bedt i en middag og tenker kjøpe en blomsterbukett. Hvor lenge holder den med vann/papir i pose i bunn? Skal ha på kjole og krølle hår både på meg og ungen, så hadde vært greit å gjøre unna blomster kjøp på forhånd 😅 Men vil ikke gi en dvass blomst Er noe reisevei også, kan blomsten holde i 6 timer før den går i en vase eller er det litt vell for lang tid? Anonymkode: c1487...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet tirsdag kl 16:13 #2 Del Skrevet tirsdag kl 16:13 Så lenge buketten står i pose med vann og papir rundt røttene, så holder den fint i seks timer. Kjølig rom er bedre enn stuetemp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:14 #3 Del Skrevet tirsdag kl 16:14 Jeg fikk en bukett roser levert i 13 tiden på jobb. Den lå på kontoret tre timer, før jeg kjørte på trening, der lå den i bilen i halvannen time. Så dusjet jeg og ordnet middag før jeg jeg pakket den ut. Så vil anslå den lå i 7-8 timer tilsammens, i alt fra minusgrader til romtemperatur. Den er fortsatt fin en uke senere. Anonymkode: 993c2...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:17 #4 Del Skrevet tirsdag kl 16:17 Går utmerket. Men si fra i butikken hvor lenge det tar før den får seg en vase. Anonymkode: 09cb4...274 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HildaSofie Skrevet tirsdag kl 16:23 #5 Del Skrevet tirsdag kl 16:23 Snittblomster holder i 6 timer uten vann i normal temperatur, 8 timer med vann. Det går helt fint. Viktig å snitte stilkene med god skarp kniv rett før de skal i vasen med kaldt vann. Kuldegrader , eller ekstrem varme bør absolutt unngås. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:03 #6 Del Skrevet tirsdag kl 17:03 Hoppetaujenta skrev (48 minutter siden): Så lenge buketten står i pose med vann og papir rundt røttene, så holder den fint i seks timer. Kjølig rom er bedre enn stuetemp. HildaSofie skrev (39 minutter siden): Snittblomster holder i 6 timer uten vann i normal temperatur, 8 timer med vann. Det går helt fint. Viktig å snitte stilkene med god skarp kniv rett før de skal i vasen med kaldt vann. Kuldegrader , eller ekstrem varme bør absolutt unngås. Ble mer betrygget nå, Takk for svar 😄 ts Anonymkode: c1487...7e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå