Gå til innhold

Tips til enkel fingermat/snacks på vors

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha noen venner over på et enkelt vors i helgen. Vi kommer rett fra en trening før vi skal på restaurant. Ønsker tips til noe veldig enkel fingermat som gir oss litt i magen etter trening, men ikke for mye siden vi skal ut og spise. Hva ville du fått servert?

Anonymkode: 20bad...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ost, kjeks og spekemat? 

Anonymkode: dc49b...d04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsaksstaver og dipp. 

Metter godt, men blir raskt sulten igjen. 

Anonymkode: 5b89a...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør lefser med Philadelphiaost og legg på røkelaks eller skinke, gjerne dill eller gressløk også, rull sammen og skjær i biter. Enklere blir det ikke.

Anonymkode: 8f3d7...03f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en av dem som er glad i lefser/lomper med diverse på, gjerne som annen skrev over her.
Ellers så er små spyd med kjøttboller og ost godt. Tenker da at du tar en tannpirker med en kjøttbolle, en bit fastost (f.eks Jarlsberg), og gjerne en oliven. Pass på å kjøpe kjøttboller som ikke trenger gjennomvarming, eller stek de opp på forhånd. Mange kjøttboller er gode også kalde, men det er litt en smakssak. Du kan sette det klart i en kakebomme eller boks med lokk i kjøleskapet. Om folk kommer fra trening så kan det være de ønsker litt mer protein. 

Hummus med grønnsaksstaver er også godt. Kan ha klementiner og druer til. Dette er jo om du vil gjøre det veldig enkelt. 

Personlig hadde jeg blitt glad for et lite måltid. Skyr/kesam/gresk yoghurt med fryste bær og litt nøtter siden det er etter trening. Det er meg da, og det hadde vært passende for å ha litt i magen, men ikke så stor porsjon at en ikke ødelegger appetitten. Det er ikke så vors-vennlig da 🤪🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...