Gå til innhold

Kvalitet på Canada Goose jakker, noen erfaringer?

santaslittlehelper

Anbefalte innlegg

Honey Dew skrev (3 timer siden):

Den jeg har, har det og jeg bruker den, så kan du bruke plast-jakken din.

Har ikke plastjakke. Har flere pelser og jakker med pels på, men litt redd for å bruke førstnevnte..

Anonymkode: 40bf0...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Honey Dew skrev (På 30.11.2024 den 16.38):

Jakken er flere år gammel. La folk få kjøpe de klærne de vil. En kaster ikke jakker til flerfoldige tusen bare fordi de er gått av moten.

Den drittjakka var populær i 5 minutter, helt til folk forsto hva den inneholdt. Samme med vederstyggeligheten parajumper. Så jo, veldig mange slang disse rett i søpla. Folk skal selvfølgelig få gå i de jakkene de vil, på lik linje så skal folk få mene hva de vil.

Anonymkode: 799ca...705

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den drittjakka var populær i 5 minutter, helt til folk forsto hva den inneholdt. Samme med vederstyggeligheten parajumper. Så jo, veldig mange slang disse rett i søpla. Folk skal selvfølgelig få gå i de jakkene de vil, på lik linje så skal folk få mene hva de vil.

Forstod hva den inneholdt? Det har jo vært hele grunnen til jakkens popularitet...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke den samme typen jakke som er så poppis i enkelte miljøer og kriminelle gjenger?.

Kan være at noen har kjøpt en jakke fra butikken og hevet kjøpet for så å levere tilbake en piratkopi, denne typen svindel har blitt veldig vanlig siden butikkene ikke sjekker godt nok at produktene som kundene returnerer er ekte.

Anonymkode: 44225...327

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (42 minutter siden):

Forstod hva den inneholdt? Det har jo vært hele grunnen til jakkens popularitet...

Utseende har vært grunnlaget til populariteten. Og den skulle inneholde dun og pels fra polar ulv/rev, noe som er ille nok i seg selv mtp dyreplageri. Men, siden den ble så fort populær så måtte de forte seg og produsere mest mulig. Da kom det for dagen at dritten var fylt med hønsefjær, noen åpnet jakkene sine og fant kyllingføtter og andenebb inni foret. Pelsen rundt krave som skulle være polar rev viste seg i mange tilfeller å være schæfer hund pels!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 3.53):

Fortsatt noen som kjøper disse griseharry dyreplageri jakkene altså 🤣

Det er pinlig å gå rundt med slike jakker når enhver oppegående vet hva slags grusomheter dyrene er utsatt for. Produsenten av canada goose tok til seg dette i 2021 og faset ut bruken at dyremishandling i 2022.

Honey Dew skrev (På 30.11.2024 den 16.38):

Jakken er flere år gammel. La folk få kjøpe de klærne de vil. En kaster ikke jakker til flerfoldige tusen bare fordi de er gått av moten.

Det handler ikke om mote. Ikke fortell meg at du ikke vet hva disse jakkene er/var laget av?

AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 19.05):

Har de ekte pels på? 

Anonymkode: 40bf0...df5

Det sluttet med ekte pels i 2022, heldigvis!

Hensatt skrev (1 time siden):

Er du rusk? Tror du jakken var populær pga hva den er laget av?? De menneskene som evt brukte dem pga innholdet må jo mangle alt av empati. 

Dette gjelder forøvrig parajumper også, de er laget med alvorlig llidelse for dyrene.

Men hey, hver sin lyst. Dem som bruker dem klarer vel å lukke ute hva andre folk tenker om dem?

Anonymkode: 685df...c1d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke fordra at dyrene lider, men CG lager de beste vinter-parkasene. Har ikke vært borti noe varmere, og én jakke varer lett i 20 år så lenge du ikke behandler den som et barnehagebarn.

Anonymkode: 90ee8...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er pinlig å gå rundt med slike jakker når enhver oppegående vet hva slags grusomheter dyrene er utsatt for. Produsenten av canada goose tok til seg dette i 2021 og faset ut bruken at dyremishandling i 2022.

Det handler ikke om mote. Ikke fortell meg at du ikke vet hva disse jakkene er/var laget av?

Det sluttet med ekte pels i 2022, heldigvis!

Er du rusk? Tror du jakken var populær pga hva den er laget av?? De menneskene som evt brukte dem pga innholdet må jo mangle alt av empati. 

Dette gjelder forøvrig parajumper også, de er laget med alvorlig llidelse for dyrene.

Men hey, hver sin lyst. Dem som bruker dem klarer vel å lukke ute hva andre folk tenker om dem?

Bryr meg ikke. Jeg har revepels, minkpels, som er arvet og jakke i lammeskinnspels.

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Elsker Parajumper-jakken min, men er ikke ofte vær nok til å bruke den... den er forbeholdt ekstra kaldt og/eller rufsete vintervær, den er vel 12-13 år gammel og jeg regner med å ha den livet ut

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.11.2024 den 15.22):

Min er 10 år gammel og god som ny (unntatt fargen, blitt blass siden jeg vasker den i vaskemaskin hehe)

Anonymkode: 258cd...80e

Hvorfor kjøpe en jakke til 10 00?!? Jeg har en dunvinterjakke som jeg kjøpte for 800kr , fått en hel haug komplimenter for den. Aldri hatt en så varm jakke. Vart i 10år.

Anonymkode: b234e...798

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forresten hatt råd til en jakke til 10 000 da jeg kjøpte den til 800 kr. Men etter det som kom frem om Canada goose hadde jeg ikke hjerte til å vurdere å kjøpe den engang, synes jakken ble stygg i seg selv etter alt som kom frem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 3.53):

Fortsatt noen som kjøper disse griseharry dyreplageri jakkene altså 🤣

Ser det mest i enten veldig harry utkantstrøk eller enkelte steder der folk er opptatt av status, men ikkje bryr seg om så nye annet enn akkurat det. Harry er bare fornavnet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 7.12.2024 den 11.37):

Bryr meg ikke. Jeg har revepels, minkpels, som er arvet og jakke i lammeskinnspels.

Sjarmerende holdning. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du hund håper jeg det er greit at jeg låser hunden din inn i et like lite bur som mink blir stuet inn i. For du vet hvor små burene er?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 2.28):

Utseende har vært grunnlaget til populariteten. Og den skulle inneholde dun og pels fra polar ulv/rev, noe som er ille nok i seg selv mtp dyreplageri. Men, siden den ble så fort populær så måtte de forte seg og produsere mest mulig. Da kom det for dagen at dritten var fylt med hønsefjær, noen åpnet jakkene sine og fant kyllingføtter og andenebb inni foret. Pelsen rundt krave som skulle være polar rev viste seg i mange tilfeller å være schæfer hund pels!

?! Kilder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du hund håper jeg det er greit at jeg låser hunden din inn i et like lite bur som mink blir stuet inn i. For du vet hvor små burene er?

Igjen. Er for gammel til å bry meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ser det mest i enten veldig harry utkantstrøk eller enkelte steder der folk er opptatt av status, men ikkje bryr seg om så nye annet enn akkurat det. Harry er bare fornavnet. 

Skal vi kaste jakkene siden de er gått av moten da? Trodde dere som hyler og skriker om miljøvern og klima var i mot bruk og kast jeg... :hoho:

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lammeskinn er forsåvidt greit nok da hele dyret blir brukt, men resten er bare fælt. Jeg fatter ikke at folk velger å gå rundt med døde dyr på seg, som man vet har hatt et fælt liv. Tusenvis av dyr blir plaget og mishandlet bare fordi enkelte vil bruke pelsen deres.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lammeskinn er forsåvidt greit nok da hele dyret blir brukt, men resten er bare fælt. Jeg fatter ikke at folk velger å gå rundt med døde dyr på seg, som man vet har hatt et fælt liv. Tusenvis av dyr blir plaget og mishandlet bare fordi enkelte vil bruke pelsen deres.

Igjen: Skal jeg kaste dem da og heller kjøpe klær av plast?

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...