Gjest mulig hysterisk mor Skrevet 1. mars 2006 #1 Skrevet 1. mars 2006 Med en viss fare for å virke noe hysterisk drister jeg meg til å spørre dere andre om dere mener at det er forsvarlig å sende små barn (3 klasse) ut i snøkaoset og på skolebussen? Er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre imorgen (eller senere idag ) når mitt barn skal på skolen. H*n har et stykke vei å gå til skolebussen, og i ettermiddag var bussen nesten 45 min forsinket på hjemturen. Syns det kan bli lang tid å stå ute å vente på bussen i det været vi har nå i Vestfold. De har også utedag imorgen og da skal de på skitur, noe jeg også synes kan bli litt uforsvarlig for selv om de er godt kledd så blåser det og føyker en masse så de blir kalde og har problemer med å være ute. Folk blei oppfordret til å holde seg innendørs igår dersom man ikke måtte ut. Reagerte da på at skolebarna måtte være ute i alle friminuttene. Må få med at jeg synes det er kjempefint at skolene utnytter vinterværet til uteaktiviteter, og mener at ungene trenger å komme seg ut i frisk luft i friminuttene, men mener også at det er lov å gjøre unntak når været tilsier det.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #2 Skrevet 1. mars 2006 Send gutten på skolen. Jeg blir litt lattermild når jeg ser nyhetene på vinterstid, og det kommer snø på østlandet. Det er kaos overalt, men biler i grøfta og Viking og andre jobberovertid. Vi bor da i et land med vinter, og litt snø er da ikke farlig. I helga kom det til sammen 40 cm her vi bor og det var ikke nevnt på nyhetene en gang. Hvilke dekk bruker dere? Det er 1.mars og man skulle tro dere hadde vendt dere på vinteren.
Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2006 #3 Skrevet 1. mars 2006 Hvor bor du, der det har kommet 40 cm snø på en helg?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 1. mars 2006 #4 Skrevet 1. mars 2006 Send gutten på skolen. Jeg blir litt lattermild når jeg ser nyhetene på vinterstid, og det kommer snø på østlandet. Det er kaos overalt, men biler i grøfta og Viking og andre jobberovertid. Vi bor da i et land med vinter, og litt snø er da ikke farlig. I helga kom det til sammen 40 cm her vi bor og det var ikke nevnt på nyhetene en gang. Hvilke dekk bruker dere? Det er 1.mars og man skulle tro dere hadde vendt dere på vinteren. ← Her er det snakk om faren ved å sende små unger ut i trafikken der det er dårlig sikt og veiene er mye smalere enn vanlig. Syns jo heller ikke det kan være mye koselig å være ute i mange timer å gå på ski når ungene får masse snø i ansiktet hele tiden. Greit at vi ikke bor nordpå, men vi er da ikke helt nepe heller da selv om vi har vinter.
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2006 #5 Skrevet 1. mars 2006 Det har vært oppfordret fra politi om å holde seg inne enkelte steder, og det tyder vel på litt mer enn en liten vinterblåst? Se ann været og hold ham hjemme om det er for ille!!!!!
la Flaca Skrevet 1. mars 2006 #6 Skrevet 1. mars 2006 Skjønner godt bekymringen din jeg! Vi bor i Midt-Norge - Trondheim, og her er det 23 minus i dag! Hvis ungene må stå og vente på forsinka skolebusser etc. er jo det å be om ørebetennelser og alt som verre er. Greit at man er vant grisekaldt vær lenger nord, det har da vel lite med deg å gjøre. Hvis du syns det blir for hardbart å sende ungen med bussen, og ikke har anledning til å kjøre får han heller være hjemme da. Ang. det å være inne i friminuttene; er ikke verre enn at du sender med en lapp om at han skal være inne pga. helsa!
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2006 #7 Skrevet 1. mars 2006 23 minus? urgh...( har ikke sjekket temperaturen enno...) Spørs om jeg blir hjemme fra forelesning i dag jeg også.........
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #8 Skrevet 1. mars 2006 Jeg er også en "Vestfold-mor" som sliter litt i dag.... Ikke for å sende barna på skolebussen, men fordi gang og sykkelstiene ikke er brøytet, slik at barna må gå i veien for i det hele tatt å komme seg fram! Og det på en strekning der bilistene gasser på og kjører som gale for å komme seg opp en bratt bakke. (Har sett 4 utforkjøringer bare i morgentimene i dag) Er selv innesnødd, og har ikke mulighet til å få ut bilen før noen kommer og måker meg ut, så de måtte gå selv! Og til dere som mener vi klager: dette er ekstremt! Hilsen en innflytter som er vant til snøfra tidligere hjemsted!
Carrot Skrevet 1. mars 2006 #9 Skrevet 1. mars 2006 Jeg syns ikke du er hysterink - og jeg ville persolig nok ha kjørt egne barn hvis jeg hadde muligheten til det. Spesielt etter den bussulykken på møre i går.. Det kan jo skje alle - men å få telefon om at barnet har vært i en bussulykke ville jeg virkelig fått hysterisk anfall av - bedre å kjøre selv da, man har jo litt mer ro i så fall.....
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #10 Skrevet 1. mars 2006 Jepp, småtasser i kjeledress med ransel kan bli utsatt for ganske mye rart, ikke på grunn av snø i seg selv, men alle andre som kaver for å komme frem. Så det er helt greit å bli hjemme når fremkommeligheta er så vrang som i dag.
Gjest Maddy Skrevet 1. mars 2006 #11 Skrevet 1. mars 2006 Dersom dere blir råda til å holde ungene inne så tror jeg faktisk at jeg ville hatt ungen hjemme fra skolen jeg. Vi har holdt eldstejenta hjemme når det har vært skikkelig ille hvor vi bor og det er veldig sjeldent det da heldigvis.
Mistyen Skrevet 1. mars 2006 #12 Skrevet 1. mars 2006 Dersom jeg ikke hadde hatt muligheten til å kjøre barnet mitt til skolen selv, hadde jeg holdt det inne og hjemme ja. Ser ikke noe hysterisk i det, hvertfall ikke all den tid det råder tilnærmet unntakstilstand og folk blir oppfordret til å holde seg inne Og å argumentere med at "vi har da hatt verre tilstander her i nord" blir bare dumt. Her har vi ikke hatt verre tilstander og det er det vi må forholde oss til. Som andre påpeker, det er ikke sammenlignbart i det hele tatt egentlig
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #13 Skrevet 1. mars 2006 Skjerp dere - litt snø og kulde har aldri tatt livet av noen med mulighet for å kle og sko seg etter forholdene... Det blir litt stakkarslig syns jeg at dere syter slik... ← Trådstarteren uttrykte bekymring for barnas sikkerhet i forbindelse med snøfallet, og fikk et "herregud" fra flere her. Når folk da støtter henne og forklarer hvordan situasjonen oppleves her og nå, at det faktisk ikke er snøen som er problemet, men alt det snøfallet fører med seg av konsesvenser, så får de høre at de syter....?!? Jeg snakket med min venninne som bor i Vestfold, en VELDIG jordnær kvinne somer vant til både orkaner og uvær. Hun bekymret seg IKKE for snøen i seg selv, men hun var redd for konsekvensene av manglende snørydding, biler som slenger hit og dit, barn som må gå i veien fordi det ikke er brøytet andre plasser, m.m. Dette er en kvinne som bagatelliserer det meste.. Hennes motto er: "jeg har da opplevd verre og overlevd!" Når HUN så sier slikt, da vet jeg at det er alvor!
Ann Mari Skrevet 1. mars 2006 #14 Skrevet 1. mars 2006 Jeg bor i Vestfold, har tre barn som alle fikk bli hjemme fra skolen i dag. Mulig at noen synes det er hysterisk, men det var en avgjørelse jeg tok på mitt grunnlag. At andre muligens mener at jeg er hysterisk bryr jeg meg nada om.
Furstina Skrevet 2. mars 2006 #15 Skrevet 2. mars 2006 Tråden är delad. Diskussionen om snökaoset, om det var värre för och hur snöröjning/bröyting fungerar finns i denna tråd /Furstina (moderator)
LilleBille Skrevet 2. mars 2006 #16 Skrevet 2. mars 2006 Det er absolutt grunn til å være forsiktige med å sende små barn ut i snekaoset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå