Kll Skrevet tirsdag kl 13:06 #1 Del Skrevet tirsdag kl 13:06 Hei! Koser meg stort sett med vår jente som er 15 dager gammel. Hadde selvfølgelig ikke regnet med å sove særlig godt med et spedbarn, men nettene har likevel blitt hakket mer krevende enn jeg forventet. Hun godtar ikke å sove alene, så samsover. Problemet er at hun våkner sånn 5 min etter jeg er ferdig å amme liggende. Jeg prøver å snike meg noen cm unna henne når hun er ferdiig å spise, men hun merker dette alltid selv om hun ser ut til å sove. Blir ekstremt lite søvn da jeg ikke klarer å sove mens jeg ammer. Og mye amming da hun nesten kun sover med puppen i munnen.. noen som har tips ? Noen som har hatt det sånn og kan trøste med at det blir bedre hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:10 #2 Del Skrevet tirsdag kl 13:10 Det er helt normalt, og det går over. Øv på å sove mens du ammer, det er veldig lurt! Avspenningsteknikker elns. Og grattis! Anonymkode: 30bff...e71 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:15 #3 Del Skrevet tirsdag kl 14:15 Sånn var begge mine også, og ja, det er ekstremt krevende om man sliter med å sove med noen helt inntil seg (og babyen i tillegg er urolig i søvne og ligger og krafser og kaver..) Jeg kunne bare glemme å prøve å "snike meg unna", da var babyen lys våken på et blunk. Så jeg måtte heller øve på å slumre mens babyen lå med puppen i kjeften. Og så måtte han far trå til. Jeg la meg på sovesofaen på gjesterommet første delen av natten, og så fikk jeg sove i fred der mens mannen passet babyen på soverommet. Så kom han og hentet meg når det var tid for første amming. Så fikk jeg ihvertfall sovet litt først på natten. Og ofte måtte jeg gå og legge meg kl 8 om kvelden, for å få sovet før "nattammehelvete" brøt løs. Kjempeslitsomt mens det sto på, og det føltes som det varte evig, men det gjorde det jo ikke (men der og da hadde jeg lyst til å myrde alle som mente at jeg bare skulle slappe av det gikk jo så fort over....) Anonymkode: 105f2...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:29 #4 Del Skrevet tirsdag kl 14:29 Det beste tipset man kan gi er vel å prøve seg frem, og finn strategier som gir deg mest mulig søvn. Samtidig som man som du sier ikke kan forvente 8 timer sammenhengende søvn på ganske lenge. Og de første 2-3 mnd er unntakstilstand for de aller fleste med null døgnrytme og amming hele tiden (føles det ut som). Særlig første måneden eller to handlet det om å overleve til pappaen kom hjem fra jobb så jeg fikk sove 3+ timer i strekk. Noen ganger fikk jeg 5 timers søvn fordi jeg innimellom pumpet meg - husker det som skikkelig luksus -man vender seg til mye! Og så ble det plutselig veldig bra rundt 3 mnd aldder og han sov fort 8 timer sammenhengende intill meg (men så ble det verre igjen i perioder med oppvåkninger og hyl annenhver time; man må bare ta det som det kommer tror jeg!) Anonymkode: 31a55...5bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:34 #5 Del Skrevet tirsdag kl 14:34 Den dårligste tiden søvnmessig, er i starten og går over. Men du må nok forvente dårlig søvn i mange år fremover. Det viktigste er å bytte på når man kan Anonymkode: ba2d0...99f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:01 #6 Del Skrevet tirsdag kl 15:01 Prøv å vente i 10-15 minutter etter hun er ferdig med å amme før du flytter deg slik at baby har rukket finne dyp søvn. Evt lytt til pusten at den er helt rolig og jevn, og armene helt slappe. Min baby klarte på et eller annet vis flytte seg inntil meg selv om jeg flyttet meg unna, men jeg syntes det gikk greit at hun la seg inntil så lenge jeg lå i en god posisjon. Anonymkode: 57d8f...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:04 #7 Del Skrevet tirsdag kl 15:04 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Den dårligste tiden søvnmessig, er i starten og går over. Men du må nok forvente dårlig søvn i mange år fremover. Det viktigste er å bytte på når man kan Anonymkode: ba2d0...99f Jeg er forsåvidt uenig i denne. Min baby sov stort sett fra 23-7 fra hun var én uke gammel, men med 3-4 amminger på natten. Kunne også legges i bedside crib. Nå som hun er nesten et halvt år er det mye dårligere. Jeg vil ikke påstå at det er slik det blir for dere, men vil bare dele at ikke alle har den samme utviklingen når det kommer til søvn. Anonymkode: 57d8f...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå