Gå til innhold

Spillet 2025 (ingen spoiling)

Nevian

Anbefalte innlegg

kikio skrev (33 minutter siden):

Harald Eia er like viktig som de andre i panelet. Rollen hans er å belyse disse tingene, nå er jo han helt åpenbart interessert i sosiologi og ønsker å gjøre oppmerksom på hvordan mennesker oppfører seg i ulike situasjoner. Dette er jo interessant, men kanskje ikke for dem som helst skulle sett at det satt nok en influenser der og lakket negler..💅

For min del kunne hele panelet vært kuttet ut, det gir meg ingenting å høre på selvfølgeligheter og meningene til disse fire. Det er spillerne jeg vil se på.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kikio skrev (1 time siden):

Harald Eia er like viktig som de andre i panelet. Rollen hans er å belyse disse tingene, nå er jo han helt åpenbart interessert i sosiologi og ønsker å gjøre oppmerksom på hvordan mennesker oppfører seg i ulike situasjoner. Dette er jo interessant, men kanskje ikke for dem som helst skulle sett at det satt nok en influenser der og lakket negler..💅

Godt sagt 👏👏👏

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon får helt hetta og svir av alle sine 120.000 på ekstrastemmer. Trodde han at han sto i fare? Visste han ikke at det sto mellom Sofie og Hedda? 🤔

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (8 minutter siden):

Jon får helt hetta og svir av alle sine 120.000 på ekstrastemmer. Trodde han at han sto i fare? Visste han ikke at det sto mellom Sofie og Hedda? 🤔

Og hvorfor sto det mellom Sofie og Hedda? De burde jo kvittet seg med den med masse penger. Men nå har han ikke igjen noen penger, da.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludovica- skrev (12 timer siden):

Denne episoden irriterte meg.

Det irriterte meg at Anne gjorde tidenes dårligste jobb i å påvirke valget til Hanne. Hun kunne fått Hanne til å velge noen andre enn Sofie. 

Det irriterer meg og at Bjarte kaller Oskar for lille Danby. Kan ikke Oskar være Oskar og Danby være Danby. Greit at man kan ha lignende roller, men likevel. 

Eller så var det en episode hvor få utvalgte fikk fokus. Og det er de eldste som er mest på. 

Det var jo hun som fikk henne til og velge Sofie, Hanne hadde jo bestemt seg for 3 andre. Ja, irriterende. Virker som hun ikke skjønte hva hun gjorde en gang. Så dum. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ingenting rundt at Jon bladde opp alle pengene sine for å få ut Sofie. Snakk om å være uoppmerksom på spillet. Han var jo overhodet ikke i fare selv om han var en av de tre, og det burde han skjønt siden de aller fleste snakket om Hedda eller Sofie. 

Samtidig var Sofie ikke en som Jon "måtte" få ut på bekostning av Hedda. 

Bare rart opplegg. 

Jeg skjønner ikke denne fascinasjonen som Hanne har fått fra nær samtlige. Er det fordi hun er en "legende" som er så uskyldig og snill? Folk blir jo helt naive og kaster seg nærmest under bussen for henne. 

Viktor på sin side skal være så god og snill at han tidvis fremstår som en lett pushover.

Ellers har jeg tvetydige følelser ovenfor Siri Kristiansen. Hun virker skarp og ei som burde være med lenge, men jeg får ikke helt tak i humøret hennes. Hun virker streng/sur til nær alle tider. Og slike mennesker får jeg typisk nok problemer med å like. 

Anne Rimmen er bare helt nydelig og har så godt vesen. 

Foreløpig har jeg ingen spillfavoritter, men som alltid så står underdogsene sterkt hos meg, og jeg holder en knapp på at skyggehuset skal lykkes best mulig.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Fordelen" med at Sofie røyk ut, er at hun tar med seg en god del info. fra huset som kan være en fordel for Skyggene. Dessverre klarte ikke Anne å fikset det helt, men satser på at JFK klarer det bedre, selv om han snakker fryktelig mye 🤣

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (58 minutter siden):

Og hvorfor sto det mellom Sofie og Hedda? De burde jo kvittet seg med den med masse penger. Men nå har han ikke igjen noen penger, da.

Nei, det skjønner ikke jeg. Men han fikk jo ikke en eneste stemme. Han må jo ha trodd at han sto i fare, siden han svei av alle pengene sine. At ingen gikk sammen for å få ut han med mest penger, det er veldig rart.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (1 time siden):

Det var jo hun som fikk henne til og velge Sofie, Hanne hadde jo bestemt seg for 3 andre. Ja, irriterende. Virker som hun ikke skjønte hva hun gjorde en gang. Så dum. 

Ja var veldig merkelig. Hun hadde jo en gyllen anledning til å påvirke. Og det ble hvertfall ikke vist noen klipp av at hun innså det etterpå. Alexandra i panelet utbrøt det jo med en gang. 

Og ikke skjønner jeg hvorfor det var så viktig for Jon å få ut Sofie. Var ikke nå han burde brukt så mye penger. 

Bjarte er den jeg liker aller minst kjenner jeg. Håper han blir stemt ut først når de skal sånn helt ut. 

Endret av Ludovica-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (8 timer siden):

Å gå litt under radaren. Det viser seg stadig i den type programmer at det smarteste «spillet» er å ikke gjøre seg bemerket. 

Ja, tenk om samtlige kunne «gå litt under radaren»?! 😶

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon er lite smart som bruker absolutt ALT så tidlig i spillet. Glemmer han helt at det kommer en dag i morgen også? Snakk om å gå fra topp til bunn på et sekund 🙃

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (8 timer siden):

Å gå litt under radaren. Det viser seg stadig i den type programmer at det smarteste «spillet» er å ikke gjøre seg bemerket. 

Erlend er smart her. Jobber for å være likanes, og stikker seg ikke mye frem. Alltid lurt. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (16 timer siden):

Den eneste av de fire som har hatt noe å komme med. Men da er det jo typisk at det er han som skal kritiseres. Panelet som i dag, men uten Harald Eia, hadde vært nesten helt verdiløst.

Smak og behag selvfølgelig.

Men skulle panelet hatt en slags ekspertfaglig forankring så må de finne en paneldeltaker som har høyere nivå enn tankesyslingen til en flåsete og selvopphøyd Eia. Da først kunne vi snakket om at panelet fikk en verdi ved seg. Men sånn panelsammensetningen er nå får jeg mer nytte av de andre, og særlig Martine som har innsikt som tidligere deltaker. Hun var et friskt pust. Synd hun blir avbrutt av eller havner i baklefsa av Eia. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er på/vises knapt et minutt hver hver søndag. Det må vi kunne tåle.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (6 timer siden):

"Fordelen" med at Sofie røyk ut, er at hun tar med seg en god del info. fra huset som kan være en fordel for Skyggene. Dessverre klarte ikke Anne å fikset det helt, men satser på at JFK klarer det bedre, selv om han snakker fryktelig mye 🤣

Det ville jo gjelde alle? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er opplegget denne sesongen ?

Er vel ikke deltakere som blir sendt ned i kjelleren lenger ?

Får ikke sett, da vi ikke har Tv2 lenger (Telia) og tenker jeg ikke orker å "ta det igjen" når man (en eller annen gang) har mulighet å se.

Lurte bare på kort beskrivelse av hvordan programmet er lagt opp denne gang.

Er egentlig ikke opptatt av slike programmer lenger, men syntes "Spillet" var ok når sesong 1 gikk.

Endret av Sicktrip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sicktrip skrev (3 timer siden):

Hvordan er opplegget denne sesongen ?

Er vel ikke deltakere som blir sendt ned i kjelleren lenger ?

Får ikke sett, da vi ikke har Tv2 lenger (Telia) og tenker jeg ikke orker å "ta det igjen" når man (en eller annen gang) har mulighet å se.

Lurte bare på kort beskrivelse av hvordan programmet er lagt opp denne gang.

Er egentlig ikke opptatt av slike programmer lenger, men syntes "Spillet" var ok når sesong 1 gikk.

Veldig mye likt som i fjor. Litt andre typer oppgaver så langt. Nytt i år er at det er et Skyggehus (eget hus et stykke fra hovedhuset). Her er det opprinnelig 3 stk (HFK, Anne Rimmen og Sofie Karlstad). Disse er et lag. En etter en skal de inn i huset for å prøve å overleve uten å bli utstemt i 7 dager. Om de overlever, vil hver skyggesspiller få 50k hver. Sofie var førstemann fra Skyggehuset som gikk inn....hun kom inn samtidig med de andre, så ingen mistanker mot henne.  De utstemte havner også i Skyggehuset og blir en del av Skyggelaget. Nytt i år er at vinneren av de daglige konkurransene får en makt, som ikke alltid trenger å slå positivt ut for den det gjelder.

Litt sånn grovt forklart....andre må gjerne supplere om jeg har forklart meg klønete 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden sortering av bønner og linser ble en hit i forrige sesong ville de ikke skuffe årets delrakere.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (2 timer siden):

Og siden sortering av bønner og linser ble en hit i forrige sesong ville de ikke skuffe årets delrakere.

Syntes det ble litt teit når de bor så greit som de gjør 😛 er liksom ikke helt fattigluser som bor i en mørk kjeller lenger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (1 minutt siden):

Syntes det ble litt teit når de bor så greit som de gjør 😛 er liksom ikke helt fattigluser som bor i en mørk kjeller lenger. 

Har de mat da? De regnet jo ut hvor mye de måtte sortere for og få en flaske vin, så de har jo ingen luksus selvom det ikke er like mørkt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...