Gå til innhold

Spillet 2025 (ingen spoiling)

Nevian

Anbefalte innlegg

Altså...120 000 for å få ut Sofie? Og vel vitende om at hun antakelig kommer tilbake på et tidspunkt, så skal han da se henne gå inn i huset igjen og tenke "ja, det var jo godt brukte penger" :laugh:

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne episoden irriterte meg.

Det irriterte meg at Anne gjorde tidenes dårligste jobb i å påvirke valget til Hanne. Hun kunne fått Hanne til å velge noen andre enn Sofie. 

Det irriterer meg og at Bjarte kaller Oskar for lille Danby. Kan ikke Oskar være Oskar og Danby være Danby. Greit at man kan ha lignende roller, men likevel. 

Eller så var det en episode hvor få utvalgte fikk fokus. Og det er de eldste som er mest på. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg aller mest er den forbanna mansplainingen fra en viss person i panelet!

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (19 minutter siden):

Det som irriterer meg aller mest er den forbanna mansplainingen fra en viss person i panelet!

Den eneste av de fire som har hatt noe å komme med. Men da er det jo typisk at det er han som skal kritiseres. Panelet som i dag, men uten Harald Eia, hadde vært nesten helt verdiløst.

Ellers en utrolig tafatt gjeng. Bra at Oskar er med, så kan det i hvert fall skje noe interessant av spill, selv om han er et stykke unna Danby-nivå.

Nei, det bør bli slutt på rene kjendis-versjoner, både i dette konseptet og i andre sosiale spill, som Forræder. For få av deltakere bryr seg om å spille, eller har ferdigheter til det. Heldigvis inviterer de vanlige folk til å delta neste gang:

https://info.tv2.no/info/artikkel/vil-du-bli-en-del-av-spillet

Endret av Djækklåsst
  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (17 minutter siden):

Enig! Og det er bare selvfølgeligheter han lirer av seg. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (Akkurat nå):

Enig! Og det er bare selvfølgeligheter han lirer av seg. 

Ja, grell kontrast til de «skarpe analysene» fra de tre andre.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener ikke at det de tre andre kommer med er kjempesmart (for meg kunne gjerne hele panelet vært fjernet fra serien), men Eia gjenforteller jo alt som skjer som om de andre (og seerne) ikke skjønner hva de nettopp så og/eller hørte.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (38 minutter siden):

Altså...120 000 for å få ut Sofie? Og vel vitende om at hun antakelig kommer tilbake på et tidspunkt, så skal han da se henne gå inn i huset igjen og tenke "ja, det var jo godt brukte penger" :laugh:

Ja han visste vel at det sto mellom henne og Hedda. Eller har jeg ikke skjønt det rett? Så han visste vel at han ikke var i reell fare? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye styr og snakk om spill til å være så tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med alliansen som skjøt seg selv i foten og ikke greide å stemme på samme person 😂

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (10 minutter siden):

Jeg mener ikke at det de tre andre kommer med er kjempesmart (for meg kunne gjerne hele panelet vært fjernet fra serien), men Eia gjenforteller jo alt som skjer som om de andre (og seerne) ikke skjønner hva de nettopp så og/eller hørte.

Det er jo rollen han har fått, å drive samtalen i panelet og trekke paralleller fra det som skjer der inne opp mot historien og menneskers atferd i samfunnet. Dette er jo hva han er utdannet som, sosiolog.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (6 minutter siden):

Det er jo rollen han har fått, å drive samtalen i panelet og trekke paralleller fra det som skjer der inne opp mot historien og menneskers atferd i samfunnet. Dette er jo hva han er utdannet som, sosiolog.

Isåfall er det sosiologi på grunnfagnivå han bedriver…

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes panelet er kjempebra, og liker godt det Harald kommer med, selv om mye av det er selvfølgelig. Victor gjorde seg godt der da. Truls kommer jo også med gull av og til - som sist da han sa "æ har aldri blitt invitert t d der Paradise..." :laugh:

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boetica skrev (14 minutter siden):

Det er mye styr og snakk om spill til å være så tidlig. 

I «Spillet»! Hva ellers burde være på agendaen?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problemer med Harald Eia. Syns ikke han virker belærende. Tenker han bare poengterer ting som for noen er opplagt men ikke nødvendigvis alle. Han er jo en slags programleder. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (14 minutter siden):

Like irriterende likevel, etter min mening.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mollami skrev (22 minutter siden):

Isåfall er det sosiologi på grunnfagnivå han bedriver…

Han skal liksom være et slags intellektuelt alibi,  men det blir bare irriterende. Hele det panelet der er jo bare teit. Det blir mest filming av at de gjør grimaser og sier wæææææææ eller åååååååå! De tilfører fint lite. Men jeg vil heller ha Martine i panelet enn Victor, så det er en forbedring. 
Fin start på årets sesong. Vi får se hvor urettferdig det blir etterhvert, det var jo litt av problemet med forrige sesong, så snart kjellerspillerne kom opp. Det, og Line, som styrte store deler av deltakerne gjennom frykt. Det var derfor de ikke turte spille spillet, og det var derfor det ble kjedelig. Jeg skjønte i alle fall godt hvorfor det hadde blitt konflikter i NRK, for å si det sånn. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollami skrev (6 timer siden):

I «Spillet»! Hva ellers burde være på agendaen?

Å gå litt under radaren. Det viser seg stadig i den type programmer at det smarteste «spillet» er å ikke gjøre seg bemerket. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (9 timer siden):

Så enig!! Er det mulig å bytte vedkommende ut? Det er nok nå.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (50 minutter siden):

Så enig!! Er det mulig å bytte vedkommende ut? Det er nok nå.

Harald Eia er like viktig som de andre i panelet. Rollen hans er å belyse disse tingene, nå er jo han helt åpenbart interessert i sosiologi og ønsker å gjøre oppmerksom på hvordan mennesker oppfører seg i ulike situasjoner. Dette er jo interessant, men kanskje ikke for dem som helst skulle sett at det satt nok en influenser der og lakket negler..💅

• Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...