Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mollebolle skrev (5 timer siden):

Har vel ikke gjort annet enn vært seg selv. Sleip, mannssjåvinist, lite sjarmerende type. Men, det er kun min personlige menig. Alle må få like den de vil. 

Å..det var bare det at du la det frem som en sannhet, og ikke en personlig mening. Jeg lurte oppriktig på hva han har gjort - da jeg kjenner svært lite til influensere generelt..jeg snakker dog ikke om å like personer, jeg snakker om hvem det hadde vært enklest å forholde seg til i spillet. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vera skrev (1 time siden):

Å..det var bare det at du la det frem som en sannhet, og ikke en personlig mening. Jeg lurte oppriktig på hva han har gjort - da jeg kjenner svært lite til influensere generelt..jeg snakker dog ikke om å like personer, jeg snakker om hvem det hadde vært enklest å forholde seg til i spillet. 

Han er jo en del av disse "gutta" som hadde "gjett homoen" osv. Og han har flere ganger snakket ganske nedlatende om damer og jenter. Litt sånn Andrew Tate fra temu, men i dette tilfelle er Temu bedre 😬 

• Liker 3
Skrevet
Djækklåsst skrev (4 timer siden):

Jepp, det var tull.

Det var godt å høre😂

Gjest Lawyam
Skrevet (endret)
tuppa skrev (9 timer siden):

Hvem er du til å bestemme hva som er kriterier for å vinne Spillet da? 🙈 Mye er jo opp til tilfeldigheter fordi folk spiller så ulikt. Syns det var fint at Fatima - som har vært tydelig, ærlig og prinsippfast hele veien, vant!

Det er ikke meg, det er åpenbart at dette ikke er et 'redd barna' prosjekt - og jeg mener det 'det er helt sykt å se hvor lite interessert de er å vinne et program de har meldt seg på. Få inn noen som ønsker å vinne, mange av dem, ikke de som bare ønsker å få mest skjermtid, og fremstå som 'for gode til å kunne vinne i ludo omtrent'. Det er så sykt irriterende. Fatima ønsket jo å vinne og gav i det minste ikke bort sin premie. Ville de ikke ha den om de vant; kunne de gitt den til 'Redd Barna' eller noe, men prøv da. Er de ute etter Nobels fredspris eller? Jeg er fortsatt skikkelig irritert på Anette Hoff og ET fra i fjor og så skal HK komme i år og gå frem å ta i mot en pris, for å sitte i en sofa....for å få venner, synge, komme med visdomsord og å minne oss om Reisen til Julestjernen! Kyss meg midt bak. Anne trakk seg, Jan F og Martin kommer jeg aldri til å forstå hvorfor de meldte seg på. 

Med noen som ikke er kjendiser håper jeg jo at de meldte seg på for å vinne og ikke for å få vist seg 'sympatiske'.

Endret av Lawyam
Skrevet

Hvor lenge varer innspillingen? Og forsto jeg det riktig at de som var utstemt hadde vært hjemme/utenfor Skyggehuset, før finalen? 

Skrevet
yamask skrev (2 timer siden):

Han er jo en del av disse "gutta" som hadde "gjett homoen" osv. Og han har flere ganger snakket ganske nedlatende om damer og jenter. Litt sånn Andrew Tate fra temu, men i dette tilfelle er Temu bedre 😬 

Andrew Tate fra Temu! Good one 👌🏻😂

Jeg må sjekke ut fyren ser jeg.

Gjest Lawyam
Skrevet
minimymlen skrev (57 minutter siden):

Hvor lenge varer innspillingen? Og forsto jeg det riktig at de som var utstemt hadde vært hjemme/utenfor Skyggehuset, før finalen? 

Er det ikke ca 2 uker da?

Skrevet
yamask skrev (9 timer siden):

Tror @Djækklåsstvar ironisk :)

Hadde lett sett Eia som deltaker i spillet. Men syns han er eneste med litt substans i panelet også. Jeg liker de andre og, men jeg trenger ikke høre hva Martine og Alexandra tenker om hva han eller hun burde gjort istedenfor. Trenger heller ikke lange utredninger om hva jeg nettopp har sett skje med mine egne øyne. 

Psykoanalyser og betraktninger fra Eia er interessant. Truls holder litt kåll på hvor mye penger etc deltakerne har. Hadde ikke trengt mer enn dette. 

De «psykoanalysene» og kvasiintellektuelle betraktningene er jo åpenbart scriptet. Jeg klarer bare ikke å ta det alvorlig. Martine og Alexandra er mye mer underholdende.

• Nyttig 4
Skrevet (endret)
Lawyam skrev (5 minutter siden):

Tror det sto 12 dager? Da kommer de inn på mandag, er der til fredag neste uke (hvis de kommer til finalen), og har helg før vanlig jobb etter helga. 

Endret av Mmmwhatever
  • Liker 1
Skrevet
Lawyam skrev (2 timer siden):

Det er ikke meg, det er åpenbart at dette ikke er et 'redd barna' prosjekt - og jeg mener det 'det er helt sykt å se hvor lite interessert de er å vinne et program de har meldt seg på. Få inn noen som ønsker å vinne, mange av dem, ikke de som bare ønsker å få mest skjermtid, og fremstå som 'for gode til å kunne vinne i ludo omtrent'. Det er så sykt irriterende. Fatima ønsket jo å vinne og gav i det minste ikke bort sin premie. Ville de ikke ha den om de vant; kunne de gitt den til 'Redd Barna' eller noe, men prøv da. Er de ute etter Nobels fredspris eller? Jeg er fortsatt skikkelig irritert på Anette Hoff og ET fra i fjor og så skal HK komme i år og gå frem å ta i mot en pris, for å sitte i en sofa....for å få venner, synge, komme med visdomsord og å minne oss om Reisen til Julestjernen! Kyss meg midt bak. Anne trakk seg, Jan F og Martin kommer jeg aldri til å forstå hvorfor de meldte seg på. 

Med noen som ikke er kjendiser håper jeg jo at de meldte seg på for å vinne og ikke for å få vist seg 'sympatiske'.

Ja, vanlige mennesker og en pengepremie som er så stor at de faktisk betyr noe for dem, så de kjemper om den. Minst en million. 

• Liker 2
Skrevet
Lawyam skrev (18 minutter siden):

12 dager. 

• Liker 1
Gjest Lawyam
Skrevet (endret)
Mmmwhatever skrev (25 minutter siden):

Ja, vanlige mennesker og en pengepremie som er så stor at de faktisk betyr noe for dem, så de kjemper om den. Minst en million. 

Ja, hittil har jo de fleste spilt som voksne spiller ludo med barn; lar dem vinne. Orker ikke slikt. Skal de bare få betalt for å vise seg - at vi skal få være så heldige at vi får se 'HK' mer enn vanlig, eller kan de ikke minste spille og gjøre seg fortjent til lønna da? Jeg har da ikke noe interesse å se et spill hvor Bjarte spiller gitar og HK synger..de spiller kort og...gjesp.... Jeg vil se DC, Viktor, Siri...kjøre på og kjøre flatt. Elsket da Siri trykket hånda til Oskar på knappen, den er rått spilt den (synd den ikke nytta - og hun dro  vel med seg litt for alternativ tenking fra Kongen befaler, antar jeg), men likte forsøket og hvor lite hun tenkte på 'rykte' etter en slik handling. 

Endret av Lawyam
Skrevet (endret)
Mmmwhatever skrev (38 minutter siden):

De «psykoanalysene» og kvasiintellektuelle betraktningene er jo åpenbart scriptet. Jeg klarer bare ikke å ta det alvorlig. Martine og Alexandra er mye mer underholdende.

Smaken er som baken I guess :)

Om det er scriptet eller ei er ikke så farlig i mine øyne. Poenget er jo at det psykologiske aspektet er interessant i disse seriene. Hva makt gjør med forskjellige folk feks. Minner litt om det eksperimentet der 20 randomme personer ble delt inn i fanger og vakter, og til slutt ble disse vaktene dritslemme. Bare at dette er mye mildere selvsagt 😂 Jeg syns egentlig Eia skulle kommet med enda mer jeg 😃 Eventuelt at de får inn ekte fagfolk? 

Martine og Alexandra er morsomme og flinke de altså, men jeg får ikke så mye ut av det. 

Legger til link til nevnte eksperiment. Stanford prison experiment 😃

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Stanford_prison_experiment

Endret av yamask
  • Liker 5
Gjest Lawyam
Skrevet
yamask skrev (4 minutter siden):

Om det er scriptet eller ei er ikke så farlig i mine øyne. Poenget er jo at det psykologiske aspektet er interessant i disse seriene. Hva makt gjør med forskjellige folk feks. Minner litt om det eksperimentet der 20 randomme personer ble delt inn i fanger og vakter, og til slutt ble disse vaktene dritslemme. Bare at dette er mye mildere selvsagt 😂 Jeg syns egentlig Eia skulle kommet med enda mer jeg 😃 Eventuelt at de får inn ekte fagfolk? 

Martine og Alexandra er morsomme og flinke de altså, men jeg får ikke så mye ut av det. 

Truls gir vel minst til det panelet. Eia bør fortsette. Vi trenger en fagmann der også, og ikke bare wow-kommentarer.

Skrevet

Truls er litt treg og kjedelig, han kan godt byttes ut i neste sesong. Er ikke storfan av Eia, men han er jo i sitt rette element der og er underholdende. Selv når han forklarer ihjel. Martine forstår spillet og er morsom. Alexandra er nøytral. Grei nok, men også greit å bytte ut.

• Liker 4
Skrevet
Phoenix Heart skrev (På 25.5.2025 den 21.18):
  Skjul innhold

Jeg blir kvalm av Oscar, for en bedriten type 🤢

Tja, synes Jon er mer uspiselig, ikke eier han sjarme heller.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Ardwinna skrev (1 time siden):

Truls er litt treg og kjedelig, han kan godt byttes ut i neste sesong. Er ikke storfan av Eia, men han er jo i sitt rette element der og er underholdende. Selv når han forklarer ihjel. Martine forstår spillet og er morsom. Alexandra er nøytral. Grei nok, men også greit å bytte ut.

Ikke enig!

Gjest Lawyam
Skrevet
Mollami skrev (32 minutter siden):

Tja, synes Jon er mer uspiselig, ikke eier han sjarme heller.

Synes de er ok begge to, jeg. Klarer ikke se noe uspiselig med Jon. Han har da ikke gjort noen noe der inne, tvert imot har han da heller vært ufattelig flink til å svelge kameler og vist seg 'tilgivende' og forståelsesfull der hvertfall ikke jeg hadde klart å svelge inna så fort.  Oskar er jo bare småfrekk, på en sjarmerende ungguttaktig rampete måte.

Skrevet
yamask skrev (8 timer siden):

Legger til link til nevnte eksperiment. Stanford prison experiment 😃

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Stanford_prison_experiment

Jeg er enig i at det psykologiske aspektet er det morsomste i Spillet, men jeg synes ikke Harald Eia bidrar til å belyse det. Det er som sagt dårlig skjult scripting. Han skal liksom være så intellektuell, men har et eldgammelt hovedfag i sosiologi fra Blindern liksom? Hvis du virkelig skulle ha noe faglig inn, burde man heller hatt en psykologspesialist eller noe. DET hadde vært interessant.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Ardwinna skrev (8 timer siden):

For meg virker det nesten som om Truls sliter litt med å slippe til. De andre tar for mye plass, og i hvert fall Eia med sin mansplaining om alt og ingenting. Martine og Alex er likandes. Eia not so much.

• Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...